نگاهی به مهمترین فیلم های برلیناله 2015 : پرنسسی از دیسنی، شرلوك هولمز تجدیدنظر ...


پرنسسی از دیسنی، شرلوك هولمز تجدیدنظر طلب، فیلم جدید ترنس مالیك و داستان عاشقانه‌ای كاملا متفاوت می‌تواند جشنواره امسال برلین را به یكی از جالب‌ترین‌های تاریخ برلیناله بدل كند. خبرگزاری مهر: پرنسسی از دیسنی، شرلوك هولمز تجدیدنظر طلب، فیلم جدید ترنس مالیك و داستان عاشقانه‌ای كاملا متفاوت می‌تواند جشنواره امسال برلین را به یكی از جالب‌ترین‌های تاریخ برلیناله بدل كند.

هر سال با فرارسیدن سال نوی میلادی اولین فستیوال بزرگ فیلم سال در اروپا، برلیناله است و در میان بسیاری از طرفداران صنعت سینما این فستیوال همچنین به عنوان جدیترین نیز شناخته میشود. فستیوال پایتخت آلمان كه بیشترین تعداد شركت‌كنندگان و حضار در میان تمام فستیوال‌های دیگر دنیا را نیز دارد، معمولا زرق و برق و شیك بودن را با فیلم‌های دیگری كه پیشروتر، غیرسنتیتر و بین‌المللیتر هستند، جایگزین میكند.

بهترین فیلم های 2015 , دانلود فیلم 2015 , فیلم ترسناک 2015

این موضوع سال گذشته و در حالیكه فیلم نوآر «ذغال سیاه، یخ نازك» دیائو یینان كارگردان چینی برنده جایزه خرس طلایی شد نیز بار دیگر آشكارا دیده شد اما به نظر میرسد مراسم امسال پرطرفدارترین و عامه‌گراترین نمونه برلیناله باشد. هیات داوران – كه شامل چهره‌هایی مانند دنیل برول و متیو وینر میشود – توسط دارن آرنوفسكی هدایت خواهد شد و بخش عمومی فستیوال پر از پیش‌نمایش فیلم‌های بین‌المللی و اروپایی است.

این‌ها فیلم‌های شناخته‌شده‌تر برلیناله امسال هستند:


«هیچ‌كس شب را نمیخواهد» ساخته ایزابل كوشِت

ایزابل كوشیت تا به حال 6 بار در برلیناله حضور داشته و در سال 2009 نیز یكی از اعضای هیات داوران این مراسم بوده است، اما امسال این كارگردان اسپانیایی تبدیل به دومین زنی شد كه فیلمش در افتتاحیه به نمایش درآمد. در این فیلم ژولیت بینوش نقش ژوزفین پیری را ایفا میكند؛ همسر شجاع و بیباك رابرت پیری كاوش‌گر قطبی كه در زمستان سال 1908 در جستجوی شوهرش به قطب شمال رفت و در راه هم با زنی بومی به نام آلاكا دوست شد.

ترسناک ترین فیلم های 2015 , بهترین فیلم های عاشقانه 2015 , دانلود بهترین فیلم های 2015

«عشق و بخشش» ساخته بیل پولاد

بیل پولاد بعد از تهیه‌كنندگی چند فیلم محبوب منتقدان از جمله «كوهستان بروك‌بك» محصول سال 2005، «درخت زندگی» محصول سال 2011 و «دوازده سال بردگی» محصول سال 2013، حالا با دومین تجربه كارگردانی خود به فستیوال برلین آمده است. «عشق و بخشش» فیلمی بیوگرافیكی درباره زندگی برایان ویلسون با نقش‌آفرینی جان كیوزك خواننده و آهنگساز اصلی گروه بیچ بویز است و اسكیزوفرنی و پارانویای او را از طریق رابطه‌اش با ملیندا لدبتر با نقش‌آفرینی الیزابت بنكس كه بعدها تبدیل به همسرش شد، بررسی میكند.

«شوالیه جام‌ها» ساخته ترنس مالیك


فیلم جدید مالیك كه نام خود را از كارت تاروت شوالیه جام‌ها كه نشانگر جوانی، تغییر، تنش و تضاد است گرفته، درباره ضرر و زیان‌های شهرت هالیوودی است. این كارگردان گوشه‌گیر آمریكایی در سال 1999 و با فیلم «خط قرمز نازك» برنده جایزه خرس طلایی برلین شده بود و همچنین در سال 2011 با فیلم «درخت زندگی» نیز موفق به دریافت نخل طلای كن شده بود. انتظار میرود این فیلم با داستان جالب و لیست بازیگران درجه یك خود كه شامل كیت بلانشت، كریستین بیل و ناتالی پورتمن میشوند بتواند توجه بسیاری را به خود جلب كند.

دانلود رایگان بهترین فیلم های 2015 , لیست بهترین فیلم های 2015 , فیلم های برتر 2015

«45 سال» ساخته اندرو هِی

اندرو هی كارگردان بریتانیایی با فیلم جدیدش به طور كامل فضای برلین را تغییر خواهد داد. او كه پیش از این با سریال محبوب «نگاه كردن» محصول شبكه اچ‌بیاو نامش سر زبان‌ها بود، حالا با فیلم «45 سال» وارد بخش رقابتی برلیناله شده است. این فیلم درامی سوررئال با نقش‌آفرینی شارلوت رمپلینگ است كه بر داستان پیدا شدن یك جنازه و تاثیر آن بر ازدواجی تمركز میكند كه به چهل و پنجمین سالگرد خود نزدیك میشود.

«تاكسی» ساخته جعفر پناهی

این كارگردان ایرانی اثر قبلیاش یعنی «این یك فیلم نیست» محصول سال 2011 را از طریق یو‌اس‌بی كه در یك كیك پنهان شده بود وارد فستیوال فیلم كن كرد، چون او از فیلمسازی در ایران منع شده است. جدیدترین اثر پناهی نگاهی متفاوت به پایتخت ایران از درون یك تاكسی است، آن هم در حالیكه كارگردان با مسافرانی كه سوار میشوند مصاحبه میكند.

فیلم های 2015 , فیلم 2015 , دانلود فیلم schneider vs bax 2015

«سیندرلا» ساخته كنت برانا

سال 1951 نسخه انیمیشن «سیندرلا» ساخت كمپانی دیسنی كه حالا تبدیل به یكی از كلاسیك‌های ماندگار تاریخ شده است، موفق به دریافت جایزه خرس طلایی در بخش فیلم‌های موزیكال شد. بعد از گذر شصت سال، حالا كنت برانا برداشت شخصی خود از داستان افسانه‌ای برادران گریم را به نمایش میگذارد كه در بخش خارج از رقابت نشان داده خواهد شد. لیلی جیمز بازیگر سریال «دانتون ابی»، در این فیلم نقش سیندرلا را ایفا خواهد كرد و ریچارد مدن بازیگر محبوب سریال «بازی تاج و تخت» در نقش شاهزاده ظاهر میشود. از دیگر چهره‌های این فیلم میتوان به كیت بلانشت، استلان اسكارسگارد و هلنا بونهام كارتر اشاره كرد.

«ملكه صحرا» ساخته ورنر هرتسوگ

در فیلمی كه بسیار با فرمت مستندهای سفت و سخت هرتسوگ فاصله دارد، این كارگردان در فیلم جدید خود داستان زندگی گرترود بل (با نقش‌آفرینی نیكول كیدمن) رمان‌نویس و عضو سرویس مخفی بریتانیا را تعریف میكند. بل بعد از یك رابطه عاشقانه تراژیك با هنری كادوگان دیپلمات و قمارباز سرسخت، تصمیم میگیرد زندگی شخصی خود را كنار بگذارد و به كند و كاو در منطقه به عنوان یك كاوش‌گر بپردازد. در حركتی كه مطمئنا بحث‌های داغ بسیاری را به وجود خواهد آورد، در این فیلم رابرت پتینسون بازیگر مجموعه فیلم‌های «گرگ و میش» در نقش تیای لارنس – یا همان لارنس عربستان – ظاهر میشود.

بهترین فیلم های سال 2015 , برترین فیلم های 2015 , بهترین فیلم های رمانتیک 2015

«13 دقیقه» ساخته الیور هرشبیگل

روز هشتم ماه نوامبر سال 1939 گئورگ السر بمبی را پشت سالن سخنرانی آدولف هیتلر در مونیخ جایگذاری كرد. اما رهبر نازیها 13 دقیقه زودتر از موعد سالن سخنرانی را ترك كرد و در نتیجه جان سالم به در برد. الیور هرشبیگل پیش از این نیز فیلم فراموش‌نشدنی «سقوط» را در سال 2004 ساخته بود و آخرین روزهای زندگی هیتلر در مخفیگاه زیرزمینی خود را نشان داده بود. این فیلم هم به نظر میرسد بتواند لحظه‌ای حساس و تاریخی دیگر را به زیبایی هر چه تمام‌تر به نمایش بگذارد.

«همه چیز خوب خواهد شد» ساخته ویم وندرس


ویم وندرس آلمانی كه همیشه یك نوآور بوده است، اولین فیلم سه بعدی خود با نقش‌آفرینی جیمز فرانكو، شارلوت گینزبورگ و ریچل مك‌آدامز را در فستیوال برلین به نمایش خواهد گذاشت. این فیلم انگلیسی زبان پیامدهای قتل غیرعمد یك كودك، افسردگی و پروسه بخشیدن خود را نشان میدهد. این كارگردان مشهور كه نقشی كلیدی در جنبش سینمای نوی آلمان داشته است، از فستیوال برلین جایزه یك عمر تلاش حرفه‌ای را نیز دریافت خواهد كرد و فیلم‌های كلاسیك او از جمله «پاریس، تگزاس» محصول سال 1982 و «بال‌های آرزو» محصول سال 1987 نیز برای حضار به نمایش درخواهند آمد.

بهترین فیلم های سینمایی 2015 , بهترین فیلم های کمدی 2015 , بهترین فیلم 2015

«پنجاه طیف گری» ساخته سم تیلور-جانسون

وقتی چندی پیش اعلام شد كه رمان پرفروش ایال جیمز یعنی «پنجاه طیف گری» تبدیل به یك فیلم سینمایی خواهد شد، ضربان قلب زنان خانه‌دار سراسر جهان بالاتر رفت. این فیلم كه داستان رابطه بین یك میلیاردر آمریكایی با سلیقه‌هایی متفاوت و دختری جوان را به تصویر میكشد، مسلما یكی از بحث‌ برانگیزترین فیلم‌های سینمای این دهه خواهد بود.

«دكمه مروارید» ساخته پاتریسیو گوزمان


تنها فیلم مستند موجود در بخش رقابتی برلین «دكمه مروارید» پاتریسیو گوزمان است. در حالیكه فیلم سال 2010 او یعنی «نوستالژی برای نور» به ستاره‌ها مینگریست، جدیدترین فیلم این كارگردان اهل شیلی به اعماق اقیانوس میرود. كشور شیلی با خط ساحلی 2670 مایلی خود بزرگترین مجمع‌الجزایر جهان است و گوزمان در فیلم شاعرانه خود به بررسی تاریخ انسانی – از مردم بومی منطقه گرفته تا اولین ملوانان انگلیسی كه وارد شدند میپردازد.

«زندگی» ساخته آنتون كوربین


آنتون كوربین طی مسیر حرفه‌ای فیلمسازی خود، طیفی گسترده از شخصیت‌های مشهور و محبوب را به نمایش گذاشته است: از آركید فایر گرفته تا متالیكا و جوی دیویژن. اما جدیدترین اثر او كه «زندگی» نام دارد، تمركز قبلیاش از روی موزیك را به شخصیت جیمز دین جوان و جذاب منتقل میكند. كوربین روی ملاقات دین با دنیس استاك عكاس هالیوودی تمركز میكند كه مجموعه‌ای از عكس‌هایی را از دین گرفت كه او را تبدیل به افسانه فرهنگ عامه دوران كرد.

«آقای هولمز» ساخته بیل كوندون


فیلم «آقای هولمز» اقتباسی از رمان «یك حقه ذهنی كوچك» است و داستان شرلوك هولمز 92 ساله با نقش‌آفرینی ایان مك‌الن را در حال رسیدگی به آخرین پرونده عمرش تعریف میكند. فیلم بیل كوندون تفاوت‌ و ناهمخوانیهای بین حقیقت و افسانه و همچنین خلق یك افسانه را نشان میدهد؛ شرلوك هیچ‌وقت كلاه بر سر نمیگذاشت، همیشه به جای پیپ سیگار میكشید و هیچ‌وقت آن قهرمانی كه همه باور دارند نبود.

دانلود فیلم ترسناک 2015 , بهترین فیلم های 2015 از نظر imdb , دانلود فیلم کمدی خارجی 2015

«كلوب» ساخته پابلو لارین

فیلم سال 2012 نامزد دریافت جایزه اسكار لارین یعنی «نه» از گائل گارسیا برنال در نقش اول استفاده میكرد و داستان مسئول اجرایی تبلیغاتی را تعریف میكرد كه در كمپینی برای شكست دادن پینوشه شركت داشت. با اطمینان میتوان گفت فیلم جدید لارین نیز مانند فیلم قبلیاش داستانی خاص را تعریف میكند؛ فیلم «كلوب» داستان گروهی از كشیش‌ها و یك راهبه را تعریف میكند كه وقتی دعا نمیكنند، به تمرین سگ شكاریشان برای شركت در مسابقه سگ‌ها میپردازند. اما وقتی یك تازه‌كار از راه میرسد، این موازنه شاد و آرام تعادل خود را از دست میدهد و شكاف‌ها و شیارهای كلیسای كاتولیك خود را نشان میدهند.

«زن طلاپوش» ساخته سایمون كرتیس

هلن میرن قرار است در فیلم «زن طلاپوش» سایمون كرتیس در فستیوال برلین حضور پیدا كند. این فیلم داستان حقیقی ماریا آلتمن بازمانده هولوكاست را تعریف میكند كه سعی در بازیابی نقاشیهای ارزشمندی داشت كه نازیها دزدیده بودند. نام فیلم از نقاشی شناخته‌شده گوستاو كلیمت از عمه ماریا، یعنی آدل بلوك-باور اهل وین گرفته شده كه بعدها به عنوان «مونالیزای استرالیایی» معروف شد.

«آیزنشتاین در گوآناحوآتو» ساخته پیتر گرین‌وی


در سال 1931 سرگی آیزنشتاین كارگردان روس به گوآناحوآتو سفر كرد تا فیلم سینمایی جدید خود را تولید كند. همانطور كه پیتر گرین‌وی در فیلم خود نشان میدهد، این كارگردان شناخته‌شده بین‌المللی در آنجا نتایجی جدید درباره زندگی كسب كرد كه باعث شد درباره زندگی در روسیه تحت حكومت استالین و همچنین نقش خود به عنوان یك فیلمساز تجدیدنظر كند. گرین‌وی در طی فیلمش با هوشیاری اشاره‌هایی به سبك مونتاژ ویژه آیزنشتاین میكند.

فستیوال فیلم برلین تا روز پانزدهم ماه فوریه ادامه خواهد داشت.


ویدیو : نگاهی به مهمترین فیلم های برلیناله 2015