نگاهی به سوپراستارهای عروسكی دیروز و امروز + تصاویر : دنیای كودكی و خاطرات ...



دنیای كودكی و خاطرات آن همیشه شیرینی خاصی را به همراه داشته و یكی از این خاطرات به یاد ماندنی نسل های گذشته توام با شیرین كاری های عروسك های برنامه های كودك بوده كه ...
به گزارش باشگاه خبرنگاران - دنیای كودكی و خاطرات آن همیشه شیرینی خاصی را به همراه داشته و یكی از این خاطرات به یاد ماندنی نسل های گذشته توام با شیرین كاری های عروسك های برنامه های كودك بوده كه حالا دیگر كمتر درخشش سابق را دارند و هر از گاهی برخی از آنها موفقیت نسبی را به دست می آورند كه شاخص این روزهای آن نیز كلاه قرمزی معروف با شیرین زبانی های خاص خودش است.

تصاویر زنده از ورزشگاه آزادی امروز , تصاویر امروز , تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز کشور

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز , حاشیه‌نشین‌های دیروز، طردشدگان امروز , بزرگترین شهرهای جهان در قاب دیروز و امروز
مجموعه تلویزیونی به "نام صندوق پست" یادآور ورود شخصیت های محبوب عروسكی این روزهای سینما و تلویزون است و  محبوبیت بیش از اندازه آنها باعث شد كه "كلاه قرمزی" و "پسرخاله" با حضور در فیلم سینمایی "كلاه قرمزی و سروناز" صف های طولانی را در تابستان 91 در پشت باجه های سینما شاهد باشیم . جالب اینجاست كه این عروسك ها نه تنها دل كودكان را بلكه قلب  بزرگ ترها را نیز تسخیر كرده اند .

هوش تجاری از دیروز تا امروز , جوان دیروز جوان امروز , تاریخ امروز
عروسک جیگر یک الاغ است که با تکه کلام "جیگرم" در مجموعه کلاه قرمزی ۹۱ حضور داشت.شخصیت عروسک جیگر یک شخصیت محبوب است که در کنار کلاه قرمزی، پسرعمه زا، آقوی همساده، بچه ننه، پسرخاله و توانست جای خود را در دل مخاطبان باز کند.

شخصیت عروسكی و دوست داشتنی جیگر این اواخر شخصیتی جهانی شد. شبكه وابسته به ملكه انگلیس در بحبوحه برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران و در راستای فرافكنی و انتشار اخبار كذب خبری از ممنوع التصویر شدن جیگر پخش كرد.

درست پس از انتشار همین خبر بود كه فعالان فضای مجازی با به راه انداختن صفحه‌هایی ویژه در اینترنت خبرهای مربوط به شخصیت دوست داشتنی كلاه قرمزی را پوشش دادند.

كاریكاتورها و عكس‌های بسیاری در فضای مجازی پخش شد و به سرعت پیامك‌های مربوط به جیگر و توصیه‌های او به برخی افراد به پیامك اول مردم تبدیل شد.

خبرها، تصاویر و پیامك‌های مربوط به جیگر را اینجا می‌توانید ببینید.

امروز , وطن امروز , روزنامه های امروز

مجموعه شیرین "زی زی گولو"با گوش های "تا به تای" دوست داشتنی اش را هنوز بسیاری از بچه های ایران در ذهن خود به یادگار دارند و با دیدن دوباره آن سرتا پا شور و هیجان می شوند و هنوز هم امیدوارند كه روزی با جمله "آسی پاسی دراكوتا تا به تا" به آرزوهای دل شان برسند، البته نباید از این موضوع غافل شد كه حضور "لیلی رشیدی" و "امیرحسین صدیق" در این مجموعه سبب درخشش هر چه بیش تر آن شد.

امروز چندمه , فرصت امروز , تیتر روزنامه های امروز

فال امروز , قیمت دلار امروز , تصاویر زیبا
"الستون و ولستون" به همراه "دون دون" در دهه هفتاد از  تلویزیون مهمان خونه های مردم بودند و "دون دون" با همه‌ی تلاشش برای به اشتباه انداختن دو عروسك دوست داشتنی "الستون و ولستون" و خراب كردن دندوناشون جایگاه ویژه ای را در ذهن و روح كودكان آن زمان برای خود باز كرد اما همیشه با قلب شكسته آوازی غم انگیز را سر می داد. شیطنت های دون دون همواره نكات آموزنده ای را برای كودكان آن دوره به همراه داشت.

تصاویر , ساعت امروز , عناوین روزنامه های امروز
"مدرسه موش ها" با "آقا معلم"، "كپل" كه همیشه پرخور ، "خواب آلو" كه همیشه سر كلاس می‌خوابید، "عینكی"   با هوش ، "دم باریك"، "نارنجی" و.. كودكان را در دنیای خیالات به یك مدرسه دوست داشتنی می‌برد كه در هر قسمت از این مجموعه، "مرضیه برومند" با  كارگردانی درخشانش درس های زیادی را به بچه ها یاد میداد كه نه تنها آن ها را دلزده و خسته نمی‌كرد ،بلكه باتمام وجود آنها را تشویق به  گوش دادن این حرف ها جلوی قاب تلویزیون می‌كرد و هنوز هم كودكان آن دوران كه امروز بسیاری از آنها بر صندلی دانشگاه ها تكیه زده اند  شعر "می‌رم مدرسه ، جیبام پره فندق و پسته" را با خودشون زمزمه می كنند.

روزنامه امروز , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما , تقویم امروز
كارتون زیبای "خونه مادربزرگه" با گربه‌ی بامزه اش ؛"مخمل"؛ آن خانه را مثل همه خونه های مادربزرگ ها برای بچه ها دوست داشتنی كرده بود. آقا حنایی و خانواده اش با "هاپو كومار" سگ محبوب این خونه ماجراهای زیبایی را رقم می‌زدند كه هنوز هم با شنیدن این قطعه شعر كه "خونه‌ی مادربزرگه هزار تا قصه داره، خونه مادربزرگه شادی و غصه داره" باز هم حال و هوای عجیب آن دوران برایمان زنده می‌شود.

اخبار امروز , عناوین روزنامه های صبح امروز , تصاویر عاشقانه
"هادی و هدی" مجموعه تلویزیونی بود كه در دهه 60 در قالب برنامه كودك از شبكه دو سیما پخش می‌شد و در شروع قصه هر یك از عروسك ها بعد از خوانده شدن شعر "عروسكا، عروسكا، كجائید كجائید" یكی یكی ظاهر می‌شدند و ما را با خودشان به دنیای قصه ها می‌بردند و هادی و هدی با كارهاشون هر بار اتفاقی را رقم می‌زدند كه درونش یك نكته اخلاقی برای بچه ها نهفته بود.

تاریخ میلادی امروز , روزنامههای امروز , مناسبت امروز
"سنجد و خاله نگار" را هنوز هم خیلی ها به یاد می آورند آن عروسك عجیب و غریبی كه دهنش یك عالم باز می شد و جمله‌ی معروفش "دوباره برمی گردم" را در ذهن كودكان حك می كرد..

مناسبت های امروز , روزنامه های ورزشی امروز , تصاویر خنده دار
"چرا و چیه" در "رنگین كمان" رنگ جدیدی را به برنامه های كودك و تلویزیون بخشیدند. این عروسك های جذاب با چرا و چیه گفتنشون خیلی از سوال های بچه ها را مطرح می‌كردند و پاسخ می‌دادند.

زن امروز , تصاویر محرم , دلار امروز
"پنگول" گربه ای دوست داشتنی كه هم اكنون در شبكه پنج به عروسك محبوب بچه های نسل امروز تبدیل شده و لحظات شیرین وآموزنده ای را برای آن ها رقم می‌زند.... /  باشگاه خبرنگاران


ویدیو : نگاهی به سوپراستارهای عروسكی دیروز و امروز + تصاویر