نگاهی به زندگی شخصی رهبر متوفی كره شمالی :       خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز ...



 

 

رهبر کره شمالی , همسر رهبر کره شمالی , کار و زندگی شخصی

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد کیم جونگ ایل رهبر این کشور روز شنبه در هنگام سفر با قطار درگذشته است.

وی در هنگام مرگ حدود 70 سال سن داشت.

كیم جونگ ایل رهبر متوفی كره شمالی قصرهای خود را در كنارویرانه ها و زاغه های مردم فقیر كشور كره شمالی پا برجا نگه داشته است.

كره شمالی بسته ترین كشور دنیا است و یكی از دیكتاتوری ترین سیستم های سیاسی در آن حاكم است كه از مطبوعات و رسانه های آزاد در آن خبری نیست و هر گونه ارتباط با خارجیان در آنجا گاه مجازاتی مانند مرگ دارد و از این رو هیچ گزارش رسمی و تایید شده ای درباره شخص كیم جونگ ایل وجود ندارد و تمامی گزارش ها و اطلاعات راجع به كیم جونگ ایل از سوی رسانه های خارجی و برخی مقامات سابق كره شمالی كه به بیرون از این كشور فرار كرده اند و یا سازمان های اطلاعاتی غربی یا كره جنوبی منتشر شده است.

رهبر 69 ساله كره شمالی عاشق مشروبات الكلی بود و حتی افراط در نوشیدن الكل و مصرف سیگارهای برگ كوبایی وی را در سال 2008 تا لبه مرگ برد و وی از یك سكته مغزی خطرناك جان سالم به در برد.

به دلیل همین علاقه كیم جونگ ایل گفته می شود وی در یكی از اقامت گاه های خود یك سوله مخصوص از انواع و اقسام شراب های دنیا را دارد كه تعداد بطری های این كلكسیون گاه تا بیش از 10 هزار بطری برآورد می شود .

همچنین گفته می شود كیم جونگ ایل عاشق خودرو بوده و كلكسیونی ( البته نه به پروپیمانی كلكسیون سلطان برونئی) از صدها اتومبیل دارد كه بیشتر آنها ساخت كمپانی های بنز و بی ام و هستند.

تا كنون رقم دقیقی از میزان ثروت كیم جونگ ایل ارایه نشده است و بعید می نماید كه وی جزء ثروتمندین دنیا باشد ، اما در كره شمالی هر چه كه هست متعلق به دولتی است كه رهبر بلامنازع آن كیم جونگ ایل است كه قدرت را از پدرش به ارث برده و قرار است به كوچك ترین فرزند خود كه حاصل ارتباط نامشروع او با یك زن خواننده است ، واگذار كند.

كیم جونگ ایل البته در سال های گذشته عادت بد دیگری نیز داشت . وی عاشق هنرپیشه ها و خواننده های مطرح ژاپنی یا كره جنوبی می شد و دستور می داد تا آنها را از ژاپن یا كره جنوبی بربایند و پیش او بیاورند.

این كار با پیچیده ترین عملیات های اطلاعاتی سازمان اطلاعات كره شمالی انجام می شد و گاه رابطه پیونگ یانگ با سئول یا توكیو را تا مرز جنگ پیش می برد.

یكی از معروف ترین این آدم ربایی ها در سال 1978 روی داد و آن ربایش خانم " شین سانگ – اوك "  یک کارگردان مشهور کره جنوبی و  هنرپیشه و همسر سابق او، " چه اون هویی " بود.

پس از ربایش این زوج هشت سال در كره شمالی  باقی ماندند و به ساختن فیلم‌های تبلیغاتی برای كیم جونگ ایل پرداختند. آنها در سال ۱۹۸۶ از کره شمالی گریختند و خاطرات دوران اسارت‌شان را منتشر کردند.

بنا به گزارش روزنامه " جونگ آنگ " چاپ سئول ، یكی از سرگرمی های  كیم جونگ ایل تماشای برنامه های تلویزیونی همسایه جنوبی از طریق ماهواره است ؛ یعنی همان چیزی كه برای مردم كره شمالی ممنوع است و دارنده تجهیزات ماهواره ممكن است حتی اعدام شود.

بنا به ادعای این روزنامه كیم جونگ ایل به سریال های پر زرق و برق كره جنوبی بسیار عادت داشت و سوژه برخی از این سریال ها را تا پایان دنبال می كرد . مثلا در جریان پخش سریال " یانگوم " كیم جونگ ایل این سریال را با اشتیاق فراوان دنیال می كرده است و ظاهرا از " لی یونگ آئه " شخصیت اصلی این سریال كه نقش یانگوم را بازی می كرد بسیار خوشش می آمده است.

گفته می شود كیم جونگ ایل عاشق تماشای فیلم  بوده و كلكسیونی حاوی بیش از 20 هزار فیلم از كشورهای مختلف دنیا را دارد..../عصرایران


ویدیو : نگاهی به زندگی شخصی رهبر متوفی كره شمالی