نگاهی به بازی سوم با لهستان : در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال تیم ملی لهستان ...


در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال تیم ملی لهستان در حالی میزبان ایران است که برای صعود به دور نهایی به امتیازهای این مسابقه نیاز دارد. ایسنا: در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال تیم ملی لهستان در حالی میزبان ایران است که برای صعود به دور نهایی به امتیازهای این مسابقه نیاز دارد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال به ورشو سفر می کند تا برای سومین بار در این مسابقات با لهستان روبرو شود. پیش از این ملی پوشان ایران دو شکست سنگین را در تهران به لهستانی ها تحمیل کرده و صعود خود را به دور نهایی این مسابقات قطعی کرده اند. در مقابل اما لهستانی ها برای صعود به دور نهایی چشم امید به دو بازی با ایران در ورشو دوخته اند. هر چند کسب امتیاز از دو دیدار برابر ایران نیز برای این تیم کافی نیست و قهرمان لیگ جهانی در سال 2012 باید امیدوار باشد که ایتالیا امتیازهای دو بازی آخر را دو دستی تقدیم برزیل نکند. از گروه A مسابقات لیگ جهانی به جز ایتالیا دو تیم دیگر می توانند به دور نهایی صعود کنند. در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران با 19 امتیاز صعود خود را قطعی کرده است. اما تیم های برزیل و لهستان در هفته پایانی امیدوار هستند که با کسب بیشترین امتیاز به عنوان تیم سوم راهی مرحله نهایی شوند. پیش از آغاز مسابقات هفته هفتم لهستان و برزیل هر کدام 11 امتیازی هستند. برزیل باید از سد تیم قدرتمند ایتالیا بگذرد و لهستان هم ایران را پیش رو دارد.

برخلاف انتظار بسیاری از کارشناسان با وجود اینکه بازی هفته هفتم برای ایران تشریفاتی است ، کواچ ترکیب اصلی خود را به این مسابقه می فرستد. تمام بازیکنان اصلی ایران در شش هفته نخست در این هفته هم به میدان می روند. حتی شهرام محمودی با وجود مصدومیت تم ملی را در این سفر همراهی می کند تا بنا به اظهارنظر سیامک افروزی پزشک تیم ملی برنامه های درمانی اش در ورشو ادامه یابد.

لهستانی ها که بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی 2011 و قهرمانی در لیگ جهانی 2012 سیر افولی خود را پشت سر می گذارند و تغییرات زیادی را تجربه کرده اند، امید زیادی دارند تا در مسابقات قهرمانی جهان که میزبان هستند ، بار دیگر توانایی های خود را نشان دهند. با این حال نتایج بسیار ضعیف و باخت های تحقیر آمیز این تیم در تهران موجب شده تا بازیکنان لهستان در یک مسابقه حیثیتی به دنبال دفاع از موجودیت والیبال خود باشند. قطعا تیم لهستان با حضور تماشاگران پرتعداد خود از ایران استقبال می کند.

بازی دو تیم ایران و لهستان از هفته هفتم لیگ جهانی والیبال روزهای جمعه 13 تیر و شنبه 14 تیر از ساعت 22:45 به وقت تهران برگزار می شود.

*افتخارات تیم ملی والیبال ایران

ایران به عنوان قدرت نوظهور در والیبال ایران و آسیا شناخته می شود. تیم ملی والیبال ایران بعد از نایب قهرمانی در بازی های آسیایی گوانگجو پیشرفت خیلی خوبی را تجربه کرد. با این حال افتخارات این تیم تنها به دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا همچنین سه نقره و یک برنز در بازی های آسیایی و دو طلا و یک نقره در کاپ آسیا خلاصه می شود.

تیم ملی والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار به لیگ جهانی راه یافت و در رده نهم جای گرفت. همچنین در مسابقات جام جهانی و قهرمانی قاره های جهان موفق شد تیم های بزرگ والیبال جهان نظیر لهستان، صربستان، ایتالیا، کوبا و آمریکا را شکست دهد. اما تیم والیبال ایران هنوز به هیچ مدالی در عرصه جهانی دست نیافته است. علاقه مندان والیبال ایران امیدوار هستنند در سال 2016 برای نخستین بار در تاریخ شاهد حضور تیم ملی والیبال کشورشان در المپیک باشند و تا مراحل بالایی تیم ملی را ببینند.

*افتخارات تیم والیبال لهستان

لهستان همیشه جزو تیم های خوب و تراز اول والیبال جهان محسوب شده است. قهرمانی در المپیک 1976 بزرگترین افتخاری است که این تیم کسب کرده است. همچنین یک مدال طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان ، دو مدال نقره در جام جهانی، یک طلا و یک برنز در لیگ جهانی و یک طلا، پنج نقره و دو مدال برنز در قهرمانی اروپا از مهمترین افتخارات این تیم به شمار می رود.

کواچ: می‌خواهیم به عنوان سرگروه به فینال صعود کنیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه مسابقه با لهستان گفت: ابتدا اینکه باید بهتر و بهتر شویم. به این دلیل که برای من مهم است به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کنیم باید تلاش کنیم تا نتیجه خوبی در دو دیدار برابر لهستان که در کشور حریف برگزار می‌شود، به دست آوریم. نکته دیگر این است که باید طرز تفکر من و بازیکنانم یکی شود. اینکه بازیکنانم بدانند هیچ وقت به پایان کار نرسیده‌ایم. ضرب‌المثلی هست که می‌گوید یک تیم زاده شده تا برنده شود اما من این را قبول ندارم چرا که باید برای پیروزی تلاش کنیم.

*برنامه مسابقه ایران و لهستان

جمعه 13 تیر 1393 ساعت 22:45

شنبه 14 تیر 1393 ساعت 22:45

*جدول رده بندی گروه A:

1-ایران 19 امتیاز ( امتیاز شماری بهتر)

2-ایتالیا 19 امتیاز

3-برزیل 11 امتیاز ( ست شماری بهتر)

4-لهستان 11 امتیاز


ویدیو : نگاهی به بازی سوم با لهستان