نکسوس‌ های بعدی را خود گوگل می سازد : گوگل تصمیم گرفته گوشی‌های نکسوس بعدی ...


گوگل تصمیم گرفته گوشی‌های نکسوس بعدی را خودش بسازد تا بتواند نرم‌افزارهای بهتری برای آن‌ها تهیه کند. مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد از این به بعد تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند «نکسوس» (Nexus) را خودش تولید کند.

نکسوس گوگل , ساعت هوشمند نکسوس گوگل , نام سیستم عامل بعدی گوگل fuchsia ست

محصولات نکسوس از نظر قیمت و سخت افزار به کار رفته در آن‌ها به سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفتند. تا به امروز این محصولات توسط شرکت‌های سامسونگ، ال جی، موتورولا، هواوی و HTC برای گوگل ساخته می‌شدند؛ اما به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته از این به بعد تبلت‌ها و گوشی‌های نکسوس را خودش تولید کند و مسیری مانند اپل در تولید گوشی‌های آیفون را در پیش بگیرد.

اپل با ساخت گوشی‌های آیفون توانسته نرم‌افزارهای بهتری را برای سخت افزار این گوشی‌ها به وجود بیاورد که تجربه‌ی کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گوگل از مدتی پیش تصمیم گرفته که سخت افزارهای مخصوص خودش را تولید کند که تبلت «پیکسل سی» (Pixel C) یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. این شرکت قصد دارد با تولید گوشی‌های نکسوس توسط خودش، برنامه‌های بهتری را برای این محصولات عرضه کند. البته از آنجایی که گوگل تجربه‌ی لازم برای ساخت گوشی ندارد، احتمال دارد که این شرکت با مشکلاتی در زمینه‌ی تامین نیاز بازار و حتی تولید قطعات برای گوشی‌هایش مواجه شود.

تاریخ معرفی نکسوس های جدید گوگل , گوشی جدید نکسوس گوگل , مترجم گوگل
برخی از تلفن‌های همراه و تبلت‌های سری نکسوس

‌‌‌‌‌‌‌
«ساندار پیچای» (Sundar Pichai) مدیرعامل گوگل قبلا به این موضوع اشاره کرده بود که این شرکت قصد دارد کنترل بیشتری در ساخت محصولات نکسوس داشته باشد و می‌خواهد نرم‌افزار و سخت افزار آن‌ها را خودش تولید کند. محصولات نکسوس برای گوگل منفعت‌های زیادی دارند و گوگل قصد دارد با این دستگاه‌ها تجربه‌ی بهتری از سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل با این اقدام سعی دارد که در مسیر اپل قرار بگیرد.

همان طور که گفتیم گوشی‌های نکسوس در حالی که با قیمت بسیار مناسبی راهی بازار می‌شوند، سخت افزار قدرتمندی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. آخرین تلفن‌های همراه هوشمند خانواده‌ی نکسوس توسط هواوی و ال جی ساخته شدند که نکسوس 6P و نکسوس 5X نام داشتند.


ویدیو : نکسوس‌ های بعدی را خود گوگل می سازد