نکته های مهم در چیدمان اتاق خواب : یكی از متداول‌ترین فضاهایی كه به یك خانه ...



یكی از متداول‌ترین فضاهایی كه به یك خانه اضافه میشود یك اتاق خواب بزرگ جدید است. فرقی نمی کند شما یك خانه قدیمی در یك محله قدیمی بخرید و اتاق خواب آن راحت نباشد یا اینکه بخواهید برای خودتان بیشتر خرج كنید و اتاق خواب رویایی خودتان را بسازید.

بنابراین دوست دارید چه چیزهایی در اتاق خواب رویایی شما وجود داشته باشد؟ در این مطلب به 10 نكته اشاره می كنیم كه رویای شما را به واقعیت تبدیل میكند.

چیدمان اتاق خواب , چیدمان یک اتاق خواب برای دو فرزند , چیدمان اتاق خواب کوچک


1. مكان. اولین دغدغه شما درباره اتاق خواب جدیدتان احتمالا مكان قرارگیری آن است. تصمیم در این مورد شاید مهم‌ترین تصمیمی است كه در این فرایند خواهید گرفت. شاید بخواهید بدانید كه اگر اتاق خواب شما در طبقه همكف نیست چگونه با مناظر پیرامونی ارتباط پیدا می كند. هم‌چنین به دنج ماندن اتاق خواب و ایجاد هماهنگی چیدمان بین اتاق خواب تان و دیگر قسمت های خانه هم توجه کنید .

با اضافه‌كردن یك اتاق خواب بزرگ به این خانه، معمار آن یك مسیر زیبا را در كنار این خانه طراحی كرد كه مكملی برای اتاق خواب جدید این خانه بود و منظره زیبایی برای آن اجاد كرد. 

نحوه چیدمان اتاق خواب , زیباترین حالت چیدمان اتاق خواب , چیدمان اتاق خواب عروس


چیدمان اولیه این خانه مزرعه‌ای كه متعلق به دهه 1950 بود دارای سه اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی بود كه در یك سمت خانه قرار داشتند. راه‌حل عملی قراردادن اتاق خواب اصلی در سمت دیگر خانه بود. سه اتاق خواب اولیه هم‌چنان سر جای خود ماندند و تبدیل به فضایی كاربردی برای كودكان خانواده شدند در حالی كه والدین این اتاق خواب مجزا را به خود اختصاص دادند.

چیدمان اتاق خواب کودک، به بهترین شکل , چیدمان اتاق خواب ایرانی , مدل های چیدمان اتاق خواب های مدرن


سوئیت‌های طبقه دوم را میتوان بر روی سقف ساختمان اصلی ساخت. گاهی اوقات شما مجبورید یك طبقه به ساختمان خود اضافه كنید. اگر چنین تصمیمی گرفتید، توجه كنید كه هنگام ساخت‌وساز طبقه دوم حتما باید از دستورالعمل‌های ساخت‌وساز پیروی كنید.

چیدمان اتاق خواب پسر , اصول چیدمان اتاق خواب , چیدمان شیک اتاق خواب


2. دسترسی به فضاهای بیرونی. وقتی محل قرارگیری اتاق خواب جدید خود را تعیین كردید، اكنون نوبت به دسترسی به فضاهای بیرونی میرسد. در گذشته دسترسی مستقیم از اتاق خواب به فضای خارجی خانه خیلی متداول نبود. اما امروزه مردم ترجیح می دهند اتاق خواب اصلی در طبقه همكف باشد و یكی از درهای آن به پاسیو و باغ باز شود.

این اتاق خواب سنتی لوكس دارای یك در پنهان است كه از طریق آن میتوان به پاسیوی مجلل كه دارای یك شومینه فوق‌العاده زیباست رفت.

 

چیدمان اتاق خواب دخترانه , جدیدترین چیدمان دکوراسیون اتاق خواب , چیدمان اتاق خواب با وسایل ساده


3. پنجره‌ها. پس از درها، مسئله اصلی شما پنجره‌ها خواهند بود. مطالعات نشان میدهد اتاق تیره كیفیت خواب را بهتر میكند. اما به یاد داشته باشید كه شما همیشه خواب نیستید پس ایجاد تعادل میان روشنی و تیرگی نیازمند یك برنامه‌ریزی دقیق است.

در این اتاق خواب بسیار مدرن و شیك، پرده‌های رُل‌شونده بسیار هوش‌مندانه پنهان شده‌اند: آن‌ها به درون چهارچوب موجود در بالای پنجره‌ها رفته‌اند.

کاغذ دیواری اتاق خواب , اتاق خواب , دکوراسیون اتاق خواب


4. منظره‌ها. اگر مناظر زیبایی در برابر اتاق خواب‌تان دارید از آن بیش‌ترین استفاده را بكنید. مانند این اتاق حتما نباید منظره اقیانوس در برابر چشمان شما باشد. مناظری مانند باغ‌ها، استخرها، و حیاط‌های چشم‌گیر نیز دارای مناظر زیبایی هستند.

پرده اتاق خواب , تزیین اتاق خواب , رنگ اتاق خواب


5. محل نشستن. یكی دیگر از كارهای متداول ایجاد یك فضای نشیمن در اتاق خواب اصلی است. طراحی این اتاق خواب به‌گونه‌ای است كه می توان آن را به‌عنوان یك اتاق نشیمن كوچك نیز در نظر گرفت. چنین فضاهایی بسیار آرام و ساكت هستند و می توانید زمانی را در آن مشغول مطالعه، نوشتن، یا فقط اندیشیدن شوید. اگر دوست دارید قسمتی در اتاق خواب خود را تبدیل به فضای نشیمن كنید، می توانید 50 متر مربع آن را به مبلمان اختصاص دهید. 

کمد دیواری اتاق خواب , دکوراسیون اتاق خواب دخترانه , طراحی اتاق خواب


6. شومینه. یك شومینه می تواند یك نقطه كانونی در هر اتاقی به وجود بیاورد. اگر می خواهید از یكی از آن‌ها در اتاق خواب‌تان استفاده كنید، حتما با طراح یا معمار خود در مورد میزان تاكیدی كه در فضا باید روی آن باشد مشورت كنید. شومینه سنتی سنگی این اتاق نقطه کانونی آن است .شومینه‌های گازی مدرن در هر طرح‌ و اندازه‌ای با طراحی و سلیقه شما جور درمی آیند.

دیزاین اتاق خواب , اتاق خواب عروس , لوستر اتاق خواب


7. سقف. اگر اتاقی در خانه شما وجود داشته باشد كه شما گاهی به سقف آن نگاه كنید، آن اتاق حتما اتاق خواب است. تیرچه‌های مثلثی موجود در سقف جزئیاتی جذاب و جالب‌توجه به این اتاق اضافه كرده‌اند. حتی اگر سقف اتاق شما مسطح است، سقف‌پوش‌های متنوعی وجود دارند كه می توانید با نصب آن‌ها یك اتاق جذاب و دل‌ربا خلق كنید. توجه داشته باشید كه حتی اگر سقف این اتاق مسطح بود، الوارهای موجود در آن جلوه‌ای زیبا به فضا می دادند.

 

چیدمان اتاق کودک , اتاق خواب مستر , دکوراسیون داخلی اتاق خواب


8. نورپردازی. اتاق خواب‌ها دارای فضاهای بسیار خوبی، مانند شمع‌دان‌ها و تورفتگی روی سقف، برای استفاده خلاقانه از نورپردازی مصنوعی دارند. دراین اتاق خواب لوكس از منابع نوری مختلفی استفاده شده است. لوستر كریستال آن یك فضای درخشان خلق كرده است، چراغ‌های كناری فضایی صمیمی و شخصی به وجود آورده‌اند، درحالی كه نورپردازی موجود در فرورفتگی های سقف جزئیات سقف را بهتر و بیش‌تر نمایان كرده‌اند. شمع‌ها را فراموش نكنید، هیچ‌چیز بیش‌تر از آن‌ها صمیمیت ایجاد نمی كند. به‌جای استفاده از كلیدهای روشن‌خاموش از كلیدهایی استفاده كنید كه نور را كم‌وزیاد می كنند تا هنگامی كه شب‌هنگام از خواب بیدار می شوید احساس نكنید كه در اتاق بازجویی هستید.

اتاق خواب دخترانه , طراحی داخلی اتاق خواب , بازسازی اتاق خواب


9. سرگرمی. بیش‌تر افراد خیلی به داشتن یك تلویزیون در اتاق خواب خود علاقه ندارند، اما برخی عاشق داشتن تلویزیون هستند. به‌دقت به محل قرارگیری آن توجه كنید و در مورد توكاربودن یا نبودن آن تصمیم بگیرید. حتی اگر به تلویزیون علاقه ندارید، موسیقی می تواند سرگرمی خوبی در اتاق خواب باشد. این كار خیلی ساده است فقط نیاز به نصب بلندگوهای بیسیم دارید.

رنگ مناسب برای اتاق خواب , اتاق خواب کودک , دکور اتاق خواب


10. تم. در نهایت، یك تم در اتاق خواب جدید خود به وجود بیاورید. اتاق عكس بالا كه به سبك گرم‌سیری طراحی شده است بسیار یك‌پارچه، منسجم، و آرامش‌بخش است. به طراحی سقف توجه كنید.

 

منبع : چیدانه


ویدیو : نکته های مهم در چیدمان اتاق خواب