نکته‌ی ظریف در اتفاقات «90» : گفت‌وگو با مدیرکل روابط عمومی صداوسیمانکته‌ی ...



نکته های ظریف روان شناسی زوج های میانسال , نکته ظریف , نکته های ظریف روان شناسی زوج ها


گفت‌وگو با مدیرکل روابط عمومی صداوسیما
نکته‌ی ظریف در اتفاقات «90»

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما به ارائه توضیحات تکمیلی درباره‌ی پخش نشدن گفت‌وگوی عادل فردوسی پور با محمد جواد ظریف در قالب برنامه «90» پرداخت.

دکتر داوود نعمتی انارکی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا مصاحبه با وزیر امور خارجه کشورمان توسط برنامه «90»، بدون هیچگونه هماهنگی با شبکه سه انجام شده بود؟ گفت: همان‌طور که روز گذشته هم در اطلاعیه‌ صداوسیما اعلام کردیم، دعوت از شخصیت‌ها و رجل سیاسی کشور و گفت‌وگو با آن‌ها، از قواعد سازمان تبعیت می‌کند و باید با هماهنگی مدیر شبکه و مدیر گروه به عنوان مقام تشخیص صورت بگیرد که در موضوع گفت‌وگوی برنامه آقای فردوسی پور با وزیر محترم امور خارجه این فرآیند اتفاق نیفتاده و آنچه رخ داده، خارج از این فرآیند بوده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در ادامه تصریح کرد:‌ آقای فردوسی‌پور به صورت تلفنی و پیامکی و بدون هماهنگی درخواست این گفت‌وگو را مطرح کرده است و اینکه گفته شده مسئولان شبکه ماه‌ها با تلاش و پیگیری و سماجت برای انجام این مصاحبه اصرار داشته‌اند و پیگیری پی در پی کرده‌اند، صحت ندارد.

نعمتی همچنین بر تناسب محتوای برنامه با تعریف شبکه و برنامه‌ تولیدی تاکید کرد و گفت: نکته‌ای که باید به آن تاکید کنم این است که فارغ از قوانین و مقررات رسانه‌ای و برنامه‌سازی، در سازمانی مثل صداوسیما از حیث مضمون و تولید محتوا تمام دست‌اندرکاران برنامه های رادیو و تلویزیونی باید بنا به ماهیت و ماموریت تعریف شده خود دست به تولید بزنند؛ یعنی برنامه «90» خارج از حوزه تخصص و موظفی خود که بحث مسائل ورزشی کشور و مشخصا فوتبال است به سراغ یک موضوع و یک شخصیت غیر مرتبط رفته است؛ قاعده‌ای که در همه رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها، مطبوعات و حتی رسانه‌های بین‌المللی نیز وجود دارد و همه خود را ملزم به رعایت آن می‌دانند.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: نکته ظریف بحث اتفاقات برنامه 90 این است که هیچ فرد حقیقی و حقوقی و هیچ محتوای رسانه‌ای فراتر از قانون نیست. برنامه 90 و مجری آن از سرمایه های رسانه ملی هستند اما هیچ سرمایه ای فراتر از قانون نیست و تابع قانون بودن همچون رعایت قوانین بازی فوتبال معتبر و معیار است و 90 نیز صد در صد تابع قوانین تولید و پخش رسانه است.

 

ایسنا

 


ویدیو : نکته‌ی ظریف در اتفاقات «90»