نکات مهم در مورد آشپزخانه کوچک : این اتفاق براى شما هم افتاده که احساس کنید ...


این اتفاق براى شما هم افتاده که احساس کنید آشپزخانه تان در حال انفجار است اما هنوز وسایل مورد نیاز یک آشپزخانه را به طور کامل ندارد. دقت کردن به برخى مسائل و استفاده درست از قسمتهاى مختلف، این امکان را براى شما فراهم مى کند تا از کمترین فضا بیشترین بهره را بگیرید. کارى بسیار ساده براى بزرگترکردن آشپزخانه. دکوراسیون آشپزخانه کوچک , کابینت آشپزخانه کوچک , مدل کابینت آشپزخانه کوچک
موارد زیر را دنبال کنید :

*روى چیدمان به صورت خطى و در یک ردیف توجه خاصى بکنید. با این کار فضاى شما جادار به نظر مى رسد. این کار را روى یک سطح غیرقابل شکستن انجام دهیم و البته همسطح باکابینت ها، یک مرحله دیگر براى کاهش شاخصه ها استفاده از کابینت است که حتماً همه شما در آشپزخانه از آن بهره مى گیرید. کارشناسان طراحى داخلى منزل بر این اعتقادند که بهتر است که در کابینت هاى طبقات بالاتر را یا به کل بردارید و یا از درهاى شیشه اى استفاده کنید. درهاى چوبى ضخیم این را به نظر مى رساند که آشپزخانه شما بسیار شلوغ است.

* به کارگیرى رنگ هاى ساده وتک رنگ. حتماً تلاش کنید در آشپزخانه تان از چندین رنگ متفاوت در کنار هم استفاده کنید. منظور تنها رنگ دیوارهاى آشپزخانه نیست. در مورد کابینت ها، میزها وصندلى ها هم این یک دستى در رنگ را استفاده کنید. در مورد رنگ هم توصیه بر آن است که از رنگهاى خنثى استفاده شود تا رنگهاى گرم. این قضیه دقیقاً در مورد کفپوش آشپزخانه هم مصداق دارد. زمین براق و کابینت هاى تمیز به خلوت به نظر رسیدن آشپزخانه شما قطعاً کمک خواهد کرد.

*سر و سامان دادن به هم خوردگى ها. در آشپزخانه هاى کوچک معمولاً وسایل خرده ریز آشپزخانه را شلوغ تر و کم حجم تر مى کند. پیشنهاد مى شود یکى از کابینت هاى پایینى آشپزخانه را به این اشیا یا حتى مواد اولیه غذایى اختصاص دهید. این کار باعث مى شود تا اسباب و اثاثیه خرد و ریز آشپزخانه با جمع شدن روى میزها و کنار سینک و یا اجاق گاز آشپزخانه را شلوغ نکنند.

*نکته بعدى درخصوص یخچال هاست. البته داخل یخچال ها. تمام ما عادت داریم وقتى غذایى در ته قابلمه باقى ماند آن را پس از سردشدن داخل یخچال مى گذاریم. این کار دقیقاً یعنى شلوغتر کردن داخل یخچال. درمورد میوه هم بعضى از ما عادت داریم پس از خرید میوه آنها را با همان کیسه یا پاکت داخل یخچال مى گذاریم. کیسه ها و پاکت ها داخل یخچال را شاید کمتر از ظرف اشغال کنند اما شلوغتر نشان مى دهند.

* نور زیاد. نور زیاد در آشپزخانه، چه نور طبیعى و چه نور چراغ باعث بزرگتر جلوه کردن آشپزخانه مى شود. هیچ چیزى به اندازه نور کافى آشپزخانه را دلبازتر و مناسب تر براى کار کردن نمى کند. حتى اگر آشپزخانه شما بى اندازه کوچک هم باشد درصورت دارابودن یک پنجره مناسب با قابلیت نورگیرى خوب، آشپزخانه بزرگ به نظر خواهد رسید. سعى کنید در آشپزخانه از چراغهاى سقفى مهتابى در کنار چند لامپ معمولى براى به دست آمدن نور کافى بهره بگیرید.
* یک توضیح باقى مانده درخصوص یخچال و فریزر در آشپزخانه معمولاً از جاگیرترین وسایل آشپزخانه همین یخچال و فریزرها هستند. طراحان استفاده از یخچال ها و فریزرهاى روى هم را براى کمتر اشغال کردن توصیه مى کنند. همچنین یخچال و فریزرهاى ساید باى ساید جاى کمترى را براى بازشدن در اشغال مى کنند.

منبع : Decorationnews.com


ویدیو : نکات مهم در مورد آشپزخانه کوچک