نکاتی در مورد شستشو و آویزان کردن لباس :         اگر لباسهاي شما بسيار كثيف ...



 

 

نکاتی در مورد لباس پوشیدن خانم ها , نکاتی در مورد پوشیدن لباس برای زنان لاغر , نکاتی در مورد لباس پوشیدن

 

 

اگر لباسهاي شما بسيار كثيف شدند، مي توانيد از نوشابه گاز دار كمك بگيريد. به اين صورت كه يك شيشه نوشابه را همراه با پودر لباسشويي روي لباسهاي كثيف بريزيد و به طور معمولي آنها را بشوييد. خواهيد ديد كه لباسها چقدر تميز مي شوند.

 

 


شستشوي لباس و پارچه

 

 


شستن لباسهاي استرج و كشي:

 


در نظرداشته باشيد كه هرگز اين لباسها را پس از شستن روي طناب آويزان نكنيد، زيرا سرازير شدن آب، باعث كش آمدن لباس مي شود و زيبائي خود را از دست مي دهد . به همين منظور هميشه بعد از شستن، آنها را در سبد گذاشته ، بگذاريد تا خشك شود . با اينكارهيچ صدمه اي به لباس شما وارد نمي شود.

 

 

 

شستن ملافه:

 


براي اينكه ملافه هاي شما تميز شسته شود و در ضمن به تار و پود پارچه آسيب نرسد ، از مواد پاك كننده استفاده نكنيد.بلكه به جاي اين كار ملافه ها را داخل ماشين لباسشويي بريزيد . و مقداري پودر صابون و يا تكه اي صابون رنده شده را به آن اضافه كنيد . بعد از 15 دقيقه شستن، مي بينيد كه ملافه ها بسيار تميز شده اند بدون اينكه لكه اي داشته باشند.

 

 

 

مشكل شستن دستمال آشپزخانه:

 

 

به دليل كوچك بودن دستمالهاي آشپزخانه شستن آنها مشكل است . براي رفع اين مشكل يك كيسه بدوزيد . تمام دستمال ها را داخل كيسه بريزيد و دهانه آن را با كش جمع كنيد و كيسه را داخل ماشين لباسشويي بيندازيد، با اين كار مشكلتان حل خواهد شد.

 

 

 

شستن لباس با نوشابه:

 

 

اگر لباسهاي شما بسيار كثيف شدند، مي توانيد از نوشابه گاز دار كمك بگيريد. به اين صورت كه يك شيشه نوشابه را همراه با پودر لباسشويي روي لباسهاي كثيف بريزيد و به طور معمولي آنها را بشوييد. خواهيد ديد كه لباسها چقدر تميز مي شوند.

 

 


شستن لباسهايي كه اپل دارند:

 


همان طوركه مي دانيد وقتي لباسهاي داراي اپل را داخل ماشين لباسشويي مي اندازيم، اپل آنها از بين مي رود . براي جلوگيري از اين كار از چند روش مي توانيد كمك بگيريد:

 

 

1- اپل ها را با سنجاق به لباس وصل كنيد، و در موقع شستن اپل را از لباس جدا كنيد و بعد اپل را به لباس وصل كنيد.

 

 

2- مي توانيد از چسب هايي كه در بازار هستند و براي بستن كفشها هم از آن استفاده مي شود ، كمك بگيريد . به اين صورت كه يك طرف چسب را به لباس و طرف ديگر را به اپل بدوزيد تا در موقع شستن ، اپل را به راحتي از لباس جدا كنيد.

 

 

3- مي توانيد هر كدام از اپل ها را داخل پلاستيك كرده و خيلي محكم گره بزنيد و بعد لباس را داخل لباسشويي بيندازيد، با اينكار اپل ها سالم مي مانند.

 

 

 

نظافت پرده حمام:

 


پرده حمام را روي يك سطح صاف پهن كنيد، با اسفنج آغشته به آب و صابون دو طرف آن را تميز كنيد. سپس با آب گرم بشوييد و آن را در آفتاب خشك كنيد . در ضمن در نظر داشته باشيد كه پرده حمام را لوله نكنيد و آن را براي آبگيري فشار ندهيد.

 

 

 

پاك شدن يقه بلوزمردانه :

 

 

براي پاك كردن يقه بلوز مردانه از مايع ظرفشويي استفاده كنيد.

 

 


تميز كردن اسفنج:

 


براي نو كردن اسفنج آن را يك شب داخل آب نمك و يا محلول آب و جوش شيرين بگذاريد . كاملاً تميز مي شود.

 

 


آويزان كردن لباس بر روي طناب لباس:

 

 

براي اينكه كمتر به اتو كردن احتياج داشته باشيد، مي توانيد ازچوب لباسي استفاده كنيد . چوب لباسي را در داخل لباس قرار دهيد، به همان صورتي كه مي خواهيد لباس را داخل كمد قراردهيد ، بعد چوب لباسي را به طناب آويزان كنيد. با اين روش هم حجم كمتري گرفته مي شود و هم كمتر چروك مي شود . يا اين كه لباس ها را از يقه به طناب با گيره آويزان كنيد.

 

 

 


ویدیو : نکاتی در مورد شستشو و آویزان کردن لباس