نکاتی درباره سریال «برود چرچ» و «گریس پوینت» : سریال «برود چرچ» یک مجموعه تلویزیونی ...


سریال «برود چرچ» یک مجموعه تلویزیونی جنایی بریتانیایی است که از شبکه آی تی وی روی آنتن می رود. این سریال را کریس چیبنال طراحی کرده و یکی از تهیه کنندکان آن «کودوس فیلم» است که در تولید سریال متفاوت «اتوپیا» هم نقش داشت.



ماهنامه تجربه: سریال «برود چرچ» یک مجموعه تلویزیونی جنایی بریتانیایی است که از شبکه آی تی وی روی آنتن می رود. این سریال را کریس چیبنال طراحی کرده و یکی از تهیه کنندکان آن «کودوس فیلم» است که در تولید سریال متفاوت «اتوپیا» هم نقش داشت. فصل اول این سریال ماجرای قتل یک پسربچه 11 ساله را دنبال می کرد و تاثیر آن بر زندگی اهالی شهر کوچک، اتهام ها و شک ها و تاثیر رسانه بر یک جامعه کوچک را بررسی می کرد.

اولین قسمت فصل اول این سریال چهار مارس 2013 روی آنتن رفت و موفقیت آن به شکلی بود که تولید فصل دوم هم به جریان افتاد. فصل دوم اواخر ماه مه 2014 روی آنتن رفت و رضایت مخاطبان و شبکه باعث شد که فصل سوم سریال هم تولید شود و فعلا فصل سوم در دست ساخت است.

نکاتی درباره خرید تلویزیون , نکاتی درباره شب زفاف و اولین رابطه جنسی , نکاتی درباره خرید کفش

فصل اول سریال همانطور که اشاره شد درباره ی تلاش برای یافتن قاتل پسرک 11 ساله است. مسئولان این پرونده کارآگاه الک هاردی (با بازی دیوید تننت) و الی میلر (با بازی اولیویا کلمن) هستند. چیبنال با الهام از ساحل ژوراسیک در برتیانیا، تصمیم گرفت محل وقوع ماجراهای سریال یک شهر خیالی و کوچک در دوردست باشد.

بخش زیادی از لحن سریال تحت تاثیر موسیقی اولافور آرنالدز است که موسیقی این سریال را هم نوشته است. شبکه آی تی وی در پاییز سال 2011 متقاعد شد این سریال را بسازد، تست انتخاب بازیگران مدت کوتاهی پس از این شروع شد و البته با برخی از بازیگران به طور مستقیم مذاکره شد. فیلمبرداری سریال در اولت 2012 انجام شد و بخش زیادی از سریال در دوردست، سامرست شمالی و بریستول فیلمبرداری شد. تولید سریال خیلی زمان برد و هیچ کدام از عوامل تا زمان فیلمبرداری قسمت آخر نمی دانستند قاتل کیست. فصل اول در فصل جوایز هم خوش درخشید، بازیگران و عوامل آن در رشته های مختلف نامزد شدند و سریال در هفت رشته نامزده جایزه بفتا شد و سه جایزه را به خانه برد.

نکاتی درباره لباس زنانه , نکاتی کلیدی درباره دکوراسیوحیاط منزل , نکاتی کلیدی درباره دکوراسیون حیاط منزل

خبر تولید فصل دوم «برود چرچ» پس از اتمام پخش فصل اول اعلام شد.این فصل هم مثل فصل اول هشت قسمت داشت. فصل دوم روی دو خط داستانی تمرکز دارد: یکی دادگاه جو میلر و همچنین باز شدن دوباره پرونده سندبروک، تننت، کلمن و بسیاری از دیگر بازیگران فصل اول در فصل دوم هم بازی می کنند. در این فصل جیمز دارسی و شارولت رمپلینگ هم حضور دارند. این بار هم فیلمبرداری در فضایی رازآمیز انجام شد و باز هم کسی نمی دانست قاتل کیست. فیلمبرداری این فصل در سامرست شمالی، دوون، دورست و برک شایر انجام شد.

چیبنال برای نوشتن این فصل هم مثل فصل اول وقت زیادی صرف کرد و تمامی خط داستانی را روی روایت بردهایی در دفترش نوشته بود. نتیجه این شد که قسمت اول فصل دوم با آمار بسیار بالای مخاطبان روی آنتن رفت اما قسمت های بعدی به اندازه این اپیزود مخاطب نداشتند و حتی منتقدان هم به اندازه فصل اول سریال را نپسندیدند و واکنش های مختلفی به سریال نشان داده شد. با این حال فصل دوم «برود چرچ» هم موفق بود و دستور ساخت فصل سوم سریال هم صادر شد. چیبنال در همان ابتدا گفته بود که این سریال یک سه گانه است و در سه فصل ماجرایش خاتمه پیدا می کند.

وقتی فصل دوم سریال پایان گرفت، در انتهای اپیزود هشتم این فصل عبارت «برود چرچ ادامه دارد» روی تصویر آمد اما خبر ساخت این فصل کمی دیر اعلام شد.با این حال چیبنال نوشتن فصل سوم را تمام کرده و سریال برای پخش در اواخر سال 2015 ادامه دارد. در این فصل اول تننت و کلمن حضور خواهندداشت و به جز اینها اطلاعات دیگری درباره این فصل سریال درز نکرده است.

نکاتی کلیدی درباره دکوراسیونحیاط منزل , نکاتی درباره تیپ اسپرت خانم ها , نکاتی درباره دکوراسیون

«برود چرچ» در زمانی ساخته شده که تعداد سریال های جنایی در اروپا و آمریکا به شدت افزایش یافته؛ از «قتل» بگیر تا «کارآگاه حقیقی»، «تعقیب» و «هانیبال». اما «برود چرچ» با اتکاء به فضاسازی درخشان و خط داستانی انسانی که کاملا مخاطب را درگیر خود می کند خیلی سریع به سریال محبوب برای مخاطبان و منتقدان بدل شد. این موقعیت باعث شد شبکه فاکس اعلام کند، نسخه آمریکایی این سریال را تولید می کند. سرپرست نویسندگان نسخه آمریکایی که «گریس پوینت» نام دارد، هم کریس چیبنال است و دیوید تننت در این نسخه هم باز نقش اصلی را بازی می کند. همبازی او در این سریال آنا گان (همسر والتر وایت در سریال «برکینگ بد») است.

این دو نقش دو کارآگاهی را بازی می کنند که در شهری کوچک و ساحلی درگیر پرونده قتل یک پسر کوچک می شوند. فصل اول این سریال در 10 قسمت تولید شد و استقبال مخاطبان باعث شد دستور تولید فصل دوم آن هم صادر شود. دیوید تننت در این مجموعه نقش کارآگاه امت کارور را بازی می کند و آنا گان نقش کارآگاه الی میلر. با اینکه هر اپیزود سریال بطور میانگین حدود چهار میلیون نفر بیننده داشت و منتقدان هم آن را ستودند اما اغلب منتقدان به یک نکته منفی در این سریال اشاره کرده بودند و آن شباهت بسیار سریال با نسخه بریتانیایی بود.

جدا از «گریس پوینت» قرار است شبکه فرانس 2 هم که نسخه بریتانیایی را پخش کرده، اقتباس فرانسوی براساس این سریال بسازد و نام این نسخه «مالاترا» (زمین بد) است و ژان- زاویه دولسترا آن را کارگردانی می کند. درباره این سریال اطلاعات دیگری درز نکرده است.


ویدیو : نکاتی درباره سریال «برود چرچ» و «گریس پوینت»