نکاتی درباره انتخاب و چیدمان کتابخانه : کتابخانه یکی از اجزای فرعی و مورد نیاز ...


کتابخانه یکی از اجزای فرعی و مورد نیاز دکور هر خانه محسوب می‌شود. هنگام انتخاب کتابخانه، علاوه بر حجم کلی کتاب‌ها، سبک و نوع چیدمان خانه را نیز در نظر داشته ‌باشید. کتابخانه یکی از اجزای فرعی و مورد نیاز دکور هر خانه محسوب می‌شود. هنگام انتخاب کتابخانه، علاوه بر حجم کلی کتاب‌ها، سبک و نوع چیدمان خانه را نیز در نظر داشته ‌باشید. همواره این موضوع را در نظر بگیرید که کتابخانه صرفا جایی برای نگهداری کتاب‌ها نیست بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون خانه‌ مطرح است. بنابر کاربرد و فضای قرار دادن کتابخانه، سبک، طرح و رنگ آن متغیر است. برای مثال کتابخانه‌ای که برای اتاق کودک در نظر دارید، بسیار متفاوت با کتابخانه فضای اتاق نشیمن است.

نکاتی درباره انتخاب لباس مجلسی , نکاتی درباره خرید تلویزیون , نکاتی درباره شب زفاف و اولین رابطه جنسی

اتاق نشیمنی را که به سبک مدرن دکور شده ‌است مشاهده می‌کنید. یکی از بهترین انواع کتابخانه برای فضای اتاق‌نشیمن، کتابخانه‌ای است که جایی برای قرار دادن تلویزیون هم دارد. با در نظر گرفتن دکوری که بتوانید در آن تلویزیون، کتاب‌ها و وسایل تزیینی را بگذارید، می‌توانید فضای نشیمن آرام و زیبایی خلق کنید.
معمولا در خانه‌هایی که به سبک مدرن دکور شده‌اند، کمتر اصول تقارن رعایت ‌می‌شود ولی با استفاده از اجزای مبلمانی با طرح، رنگ و بافتی مشترک، تعادل بصری در این فضا ‌به وجود می‌آید.
در سبک مدرن قاعده و اصول خاصی برای چینش کتاب‌ها و تزئین کتابخانه وجود ندارد. در این سبک بی‌پیرایگی و سادگی حکمفرماست و دکوراسیون خانه بر محور آسایش و راحتی شما فراهم می‌شود. در این تصویر اتاق نشیمن دارای زمینه (پوشش کف و دیوار) سفیدرنگ است و با انتخاب مبلمان سیاه‌رنگ، فضایی با تضاد رنگی خلق شده‌است.

نکاتی درباره خرید کفش , 14نکته مهم درباره انتخاب کیف دستی خانم‌ها  , نکاتی درباره لباس زنانه

استفاده از رنگ سیاه در اجزای مبلمان، باعث عمق و وسعت دادن به این فضا شده است. استفاده از عناصر دکوراتیو به رنگ قرمز و بنفش نیز فضای رنگینی پدید آورده ‌است. با گذاشتن انواع وسایل تزیینی در کتابخانه‌های نشیمن، این فضا را به فضایی صمیمی و گرم مبدل می‌سازید.
با نمایش گذاشتن وسایل شخصی مانند مجموعه‌ای از قاب عکس‌های خانوادگی، کلکسیون‌ها و مجموعه‌های‌آنتیک در این فضا، علایق و سرگرمی‌هایتان را پیش چشم دیگران ‌گذاشته‌اید تا دیگران را در باورهای شخصی‌تان سهیم‌ کنید.
انتخاب کتابخانه برای این فضای مملو از شادی و سرگرمی باید کاملا آگاهانه و از پیش برنامه ریزی شده‌باشد. در نظر داشته‌باشید، قفسه و کتابخانه‌ای را که برای اتاق کودکتان می‌خرید، به گونه‌ای باشد که بتوانید آن را روی دیوار نصب و محکم کنید تا امکان برگشتن و افتادن آن نباشد.

نکاتی کلیدی درباره دکوراسیوحیاط منزل , نکاتی کلیدی درباره دکوراسیون حیاط منزل , نکاتی کلیدی درباره دکوراسیونحیاط منزل

اگر قفسه و کتابخانه بلندی در اتاق نصب کرده‌اید بهتر است برای راحتی کودک، وسایل تزئینی را که مورد نیاز او نیست در بالاترین طبقه قرار دهید و وسایلی را که بیشتر به آنها احتیاج دارد، در طبقات پایین‌تر و در دسترس بگذارید. استفاده از کتابخانه‌هایی با طیف رنگ‌های شاد و روشن برای اتاق کودکان بسیار مناسب است و فضایی دلنشین را به‌وجود می‌آورد.
برای خلق فضایی شاد و آرام از پرده‌های صورتی‌رنگ با والان بنفش رنگ استفاده شده است. صورتی از دسته ‌رنگ‌های گرم است که برای اتاق کودکان به خصوص دخترها بسیار توصیه می‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم، به انرژی بخش بودن فضا کمک می‌کند.

منبع : Decorationnews.com


ویدیو : نکاتی درباره انتخاب و چیدمان کتابخانه