نکاتی برای نگهداری بیشتر مواد غذایی در یخچال : هر كدبانویی باید بداند میوه، ...


هر كدبانویی باید بداند میوه، سبزیجات و حتی خوراكی‌هایی كه اضافه می‌مانند را چطور نگه دارد.
مجله سیب سبز: اگر كم و دانه‌ای خریدن میوه و خوراکی‌ها را یاد بگیریم بهترین اتفاق است، اما اگر هنوز دست‌تان به كم نمی‌رود و وقتی به بازار میوه و تره‌بار می‌روید، صندوق عقب ماشین را پر از میوه و سبزی می‌كنید و بعد از خرید در آشپزخانه با حجم واقعی خریدتان روبه‌رو می‌شوید، تازه به این فكر می‌افتید كه چطور باید همه این مواد را داخل یخچال جا دهید و چطور از آنها نگهداری كنید كه زود خراب نشوند  و پول‌تان هدر نرود، این مطلب برای شما خیلی مفید است. هر كدبانویی باید بداند میوه، سبزیجات و حتی خوراكی‌هایی كه اضافه می‌مانند را چطور نگه دارد .

آووكادو

میوه مفیدی كه سریع تا بریده می‌شود براثر تركیب با اكسیژن تغییر رنگ می‌دهد و قهوه‌ای می‌شود. برای نگه داشتن بیشتر آووكادو چند قطره آبلیموی تازه روی آن بریزید و بعد در یخچال نگه دارید.

بدترین ظروف برای نگهداری از مواد غذایی , نگهداری مواد غذایی , مواد غذایی پروتیین دار برای بدنسازی

توت فرنگی

برای نگهداری از توت فرنگی مشكل دارید؟ توت‌فرنگی‌ها بیشتر از یكی، دو روز در یخچال سالم و سرحال نیستند؟ اگر می‌خواهید توت‌فرنگی، توت سفید و حتی شاتوت ماندگاری بیشتری داشته باشند در یك ظرف بزرگ شش لیوان آب بریزید و یك قاشق غذاخوری سركه را با آن مخلوط كنید. توت‌ها را درون ظرف بریزید و بعد از سه دقیقه با آب بشویید و وقتی آب آن خشك شد در یخچال نگهداری كنید.

كیك‌ها

ا‌گر كیك اسفنجی‌تان بعد از عصرانه زیاد آمده آن را درون جعبه مقوایی بگذارید و یک تكه نان آب‌زده را هم كنارش بگذارید. رطوبت نان باعث می‌شود كیك در یخچال تازه بماند و سفت و بدمزه نشود. برای نگه داشتن كیك میوه‌ای هم یك عدد سیب را برش بزنید و كنار كیك بگذارید. كیك خامه‌ای را هم حتما درون جعبه بگذارید و روی جعبه را با كیسه پلاستیكی بپوشانید.

لیمو ترش

اگر فقط چند قطره آب لیمو نیاز دارید لازم نیست لیمو را از وسط نصف كنید، این‌طوری كل لیمو خشك می‌شود و دیگر آب برایش نمی‌ماند. برای استفاده بهتر از لیمو با چنگال روی پوست آن را سوراخ كنید و كمی فشار دهید و بعد دوباره در یخچال نگهداری كنید.

سیب

كلی سیب خرد شده دارید که دور ریختنش هم اسراف است، بهترین راه برای نگهداری بیشتر این است كه در یك ظرف دو لیتری آب یك قاشق چای خوری نمك بریزید و سیب‌ها را برای پنج دقیقه درون آن بریزید، بعد با دستمال خشك كنید و در یخچال نگه دارید.

بیسكویت

بیسكویت‌ها تا یك روز از جعبه بیرون می‌مانند خشك و بد مزه می‌شوند. بهترین راه نگهداری این است كه همیشه بیسكویت‌ها را در جعبه نگه دارید و كنارشان هم چند حبه قند بگذارید. امتحان كنید، انگار همین حالا در جعبه را باز كرده‌اید. یادتان باشد به هیچ وجه بیسكویت را درون كیسه پلاستیكی نگهداری نكنید.

برنج

بعد از ‌مهمانی‌ها برنج بیشتر از بقیه خوراكی‌های روی میز اضافه می‌ماند. برای نگهداری باید برنج‌ها را درون ظرف فلزی بریزید و روی آن را با نان بپوشانید. نان نمی‌گذارد برنج در یخچال سفت و خشك شود.

بهترین مواد غذایی برای بدنسازی , ویتامین d در چه مواد‌‌ غذایی بیشتر است , نکاتی برای نگهداری چرم

سبزی خوردن

اول اینكه سبزی خوردن را با مایع ظرفشویی نشویید كه سبزی را همان اول خراب می‌كند. سبزی را كه خیس كردید و خوب شستید درون آب‌كش بریزید تا آب آن كاملا خشك شود، بعد درون كیسه نخی بریزید و در یخچال نگه دارید.

گوجه و خیار

این دو دوست را كنار هم نگه ندارید؛ دوری و دوستی. گوجه فرنگی را بهتر است در پاكت كاغذی، در جایی خنك و بدون نور نگه دارید. خیار را هم كدبانوهای قدیمی درون قابلمه دردار نگه می‌داشتند كه كار خوبی است. البته می‌توانید درون قابلمه كمی هم آب بریزید. این‌طوری تا پنج روز خیاری سالم، سبز و براق دارید.

كاهو

از سالاد شام كاهو اضافه مانده است. كاهو‌ها را در ظرفی بریزید و كمی نمك روی آن بپاشید و در ظرف در بسته درون یخچال بگذارید. وقتی می‌خواهید كاهوها را استفاده كنید اول نمك آن را بشویید و بعد سالاد درست كنید.

تربچه

تربچه گل سرسبد سبزی خوردن است. اگر قرمز و سرحال باشد، میز غذا بیشتر به چشم می‌آید. برای تازه نگه داشتن تربچه آنها را درون یك ظرف آب بریزید و درون یخچال نگه دارید.

نكته:

توت سفید را بعد از شستن بگذارید کاملا آبش خشک شود. اگر درون ظرف توت آب داشته باشد خیلی سریع رنگش تغییر می‌کند و خراب می‌شود.


ویدیو : نکاتی برای نگهداری بیشتر مواد غذایی در یخچال