نویسنده «معمای شاه»: جواب منتقدان را می دهیم : شاید «معمای شاه» به مذاق یك ...


شاید «معمای شاه» به مذاق یك عده سازگار نباشد، بالاخره نمی‌شود همه را راضی نگه داشت ولی می‌توانم به جرأت بگویم كه به یاری خدا ما اكثریت را خواهیم داشت و آنچه باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم. خبرگزاری ایسنا: كارگردان و نویسنده سریال در حال پخش «معمای شاه» به توضیح این مطلب پرداخت كه برای به تصویر كشیدن تاریخ معاصر در كارش از چه مستندات تاریخی استفاده كرده است‌ و آیا این نگرانی را دارد و احتمال می‌دهد كه «معمای شاه» با واكنش‌هایی از سوی تاریخ‌شناسان و شاهدان عینی تاریخ معاصر روبه‌رو شود؟وی اعلام كرد كه برای سریال «معمای شاه» 5600 نسخه سند رصد و 150 عنوان كتاب برای این كار پیش‌نویسی شده است.

معمای تصویری با جواب , سخت ترین معمای جهان با جواب , جواب معمای یکی بهم 10 تومن قرض داد

 محمدرضا ورزی خاطرنشان كرد: طبیعتا این نوع كارها و همچنین كل كارهایی كه قصه‌شان در تاریخ می‌گذرد، موافق و مخالفانی دارند و این مساله اجتناب‌ناپذیر است و ما تمام سعی‌مان را می‌كنیم كه كار خودمان را انجام بدهیم، نه در حوزه مخالفان خیلی مخالف هستیم و نه بابت موافقان خیلی خوشحال هستیم؛ چراكه معتقدیم باید كارمان را انجام بدهیم و این كار باید در مسیر درست انجام شود.

شاید «معمای شاه» به مذاق یك عده سازگار نباشد و عده‌ای تعلق خاطری به رژیم گذشته داشته باشند، بالاخره نمی‌شود همه را راضی نگه داشت ولی می‌توانم به جرأت بگویم كه به یاری خدا ما اكثریت را خواهیم داشت و آنچه باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم.

 همچنین یكی دیگر از كارهایی كه باید در «معمای شاه» انجام می‌دادیم این است كه ما به مستندات تاریخی مومن باشیم و بوده‌ایم.

ما كاملا این فضا را قائل هستیم كه این وفاداری را رعایت كنیم. او ادامه داد: در سریال «معمای شاه» آقای دكتر حقانی، مشاور پژوهشی ما بودند و ما را در این زمینه همراهی كردند.

 همچنین ما 5600 نسخه سند در این كار را رصد كردیم و 150 عنوان كتاب پیش‌نویسی شده است كه به نظرم نمی‌توان به سادگی از آنها عبور كرد و بگویند تاریخ تحریف شده است و خلاف واقعیت بوده است.

 بنابراین نمی‌شود به راحتی به روی زحمات یك عده آدم خط بطلان كشید. به هر حال ما آمادگی كامل را داریم كه پاسخ بدهیم و قطعا هم موافقان و مخالفانی در كارمان خواهیم داشت ولی من این پروژه را به ملت شریف ایران تقدیم می‌كنم و برای من عموم ملت مهم هستند؛ چراكه خدمتگزار مردم شریف ایران هستیم.

جواب معمای زنی در حال رسیدن به یک سرزمین مسطح بدون درخت است , معمای سخت با جواب , جواب معمای زنی 200 تومان

 ورزی سپس درباره اینكه آنتن تلویزیون پس از سریال «كلاه پهلوی» برای مدتی از سریال‌های تاریخی الف ویژه خالی شد و این مساله باعث تشنگی مخاطبان شد، در پاسخ به اینكه در سریال «معمای شاه» چقدر فرصت دیده شدن وجود دارد؟ اظهار كرد: بعد از سریال «كلاه پهلوی» باكس جمعه‌ شب‌ها پوششی برای كار الف ویژه نداشته است، البته طی این مدت كارهای تكراری به روی آنتن می‌رفت ولی ما كار جدیدی نداشتیم.

 سریال «معمای شاه» می‌تواند مدت طولانی آنتن تلویزیون را پوشش‌دهی كند و امیدواریم كه در حوزه تاریخ معاصر ایران، بتواند برای جامعه مفید واقع شود. كارگردان «معمای شاه» در ادامه درباره انتخاب بازیگر نقش آیت‌ا... بروجردی در سریالش اعلام كرد كه هنوز برای انتخاب این بازیگر به قرارداد قطعی نرسیده‌اند و مشخص نیست كه چه كسی را برای ایفای این نقش انتخاب كنند.

 وی همچنین درباره حضور داریوش ارجمند در «معمای شاه» و گفت‌وگویی كه پیش از این مبنی بر نادرست خواندن حضورش در این پروژه و ایفای نقش آیت‌ا... بروجردی اعلام كرده بود، توضیح داد: حدود یك ماه پیش با آقای ارجمند برای حضورش در «معمای شاه» تلفنی صحبت كردم و برای ایفای نقش آیت‌ا... بروجردی به یك توافق اولیه رسیدیم و قرار شد بعد از اینكه متن بخش آیت‌ا... بروجردی كامل شد، ایشان متن را مطالعه كنند اما نمی‌دانم بر چه اساسی این مصاحبه را انجام داد و اعلام كرد كه از هیچ چیز اطلاعی ندارد.

 ورزی در بخشی دیگر از گفته‌هایش درباره اینكه چقدر از تصویربرداری سریال «معمای شاه» باقی مانده است و لوكیشن‌های بعدی این سریال تاریخی چه مكان‌هایی است؟ اعلام كرد: حدود 25 درصد از تصویربرداری این مجموعه باقی مانده است.

معمای اعداد با جواب , جواب معمای مرد کور با چهار قرص در جزیره , جواب معمای دکتر حسابی

فكر می‌كنم نهایتا تا 9 ماه آینده كل كارمان را در این پروژه به پایان برسانیم. داستان «معمای شاه» بیشتر در شهرك سینمایی غزالی می‌گذرد اما لوكیشن‌های دیگری همچون مدرسه عالی شهید مطهری (سپهسالار سابق)، زندان قصر و بندر نوشهر در كار داریم.

لوكیشن نوفل‌لوشاتو را هم قرار است بسازیم و قرار نیست به پاریس برویم. همچنین ممكن است توافقاتی هم انجام شود كه بتوانیم در یكی از محوطه‌های حرم مطهر امام خمینی (ره) دكوری بسازیم و فعلا مذاكرات اولیه را با موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره) انجام داده‌ایم اما هنوز به قطعیت نرسیده است.

 ما در كل لوكیشن‌های زیادی در این سریال داریم اما بیشتر كار در شهرك سینمایی غزالی بازسازی شده است.

 كارگردان سریال‌های «تبریز در مه»، «سال‌های مشروطه» و «عمارت فرنگی» در پاسخ به اینكه آیا در طول ساخت «معمای شاه» مشكلی برای تولید نداشته‌اند و اینكه صداوسیما چقدر با این پروژه همكاری كرده است؟ بیان كرد: سازمان صداوسیما از رئیس محترم سازمان گرفته تا معاونت محترم سیما كه من واقعا از آنها تشكر می‌كنم، واقعا همت بالایی داشتند و تا به حال هم با ما همراه بودند.

 واقعا در شرایط سختی كه ما می‌دانیم و اذعان داریم كه وجود دارد، ‌لحظه‌ای ما را تنها نگذاشتند و ما هم در مقابل تمام تلاش‌مان را كردیم تا یك كار ماندگار ارائه دهیم.

ورزی سپس در پیامی خطاب به بینندگان سریال «معمای شاه» گفت: با تمام وجودم و با وضوح قلبم «معمای شاه» كه اثر چندین سال زحمت خودم و همكاران عزیزم است را به ملت شریف ایران تقدیم می‌كنم و امیدوارم كه خوششان بیاید و دعا می‌كنم كه كار مورد پسندشان واقع شود. ما هر چه داریم از مردم است و هرچه كه هستیم صدقه سر مردم عزیزمان است.

 اكنون هر تلاشی هم كه می‌كنیم به خاطر ملت شریف ایران است؛ بنابراین من «معمای شاه» را به مردم عزیزمان هدیه می‌كنم و امیدوارم كه مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و خواص هم از این مجموعه خوششان بیاید.

معمای پلیسی با جواب , جواب معمای ساعت 30 هزار تومان , جواب معمای سه نفر برای خرید ساعتی

كارگردان و نویسنده سریال الف ویژه «معمای شاه» در بخش انتهایی گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره یك ساله شدن ریاست سازمان صداوسیما و اینكه این مدت چطور گذشت؟ اظهار كرد: مسلما اداره‌كردن سازمانی مثل صداوسیما بسیار دشوار است.

 آقای دكتر سرافراز قبل از تصدی ریاست سازمان صداوسیما در فضای مدیریتی‌اش نشان داد كه در این فضا تبحر، شناخت و تسلط دارد و من اعتقادم بر این است كه ایشان در طول این یك سال خیلی فضای سازمان صداوسیما را به سمت بهبودی بودجه پیش برد.

من هم به عنوان كسی كه تولید می‌كنم و در جریان مشكلات سازمان و در عین حال محاسن سازمان صدا و‌سیما هستم می‌توانم به جرأت بگویم طی این یك سالی كه گذشت سازمان صداوسیما به یك بالانس و تعادلی دست پیدا كرد كه محصولش را می‌توانیم سال آینده برداشت كنیم.

 ورزی در تكمیل صحبت‌هایش تصریح كرد: بنابراین اینكه بخواهیم سریع قضاوت كنیم و بگوییم در یك سالی كه گذشت باید بهترین اتفاقات در سازمان صداوسیما افتاده باشد، بی‌انصافی و تصور اشتباهی است.

 بنظرم تا همین حالا هم كه ایشان موفق شدند فضای صدا‌و‌سیما را به یك آرامش نسبی نزدیك كنند، جای خوشحالی دارد. به هر حال چیزی كه در چارت جدید سازمان صداوسیما دیده می‌شود خیلی حرفه‌ای و موثر است و در برداشت محصولات قطع به یقین اتفاق خوبی خواهد افتاد.

هنوز فصل برداشت محصول نیست و فقط موقع كاشت است. سریال تاریخی «معمای شاه» به تهیه‌كنندگی علی لدنی و كارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی هر هفته جمعه‌ها ساعت 22 از شبكه اول پخش می‌شود.


ویدیو : نویسنده «معمای شاه»: جواب منتقدان را می دهیم