نویدکیا کرانچار را به عروسی‌اش دعوت نکرد! : سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: منافع ...


سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: منافع من را باشگاه سپاهان تامین می‌کند و هیچ مذاکره‌ای با استقلال نکرده‌ام. خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: منافع من را باشگاه سپاهان تامین می‌کند و هیچ مذاکره‌ای با استقلال نکرده‌ام.

زلاتکو کرانچار در خصوص شرایط تیمش برای بازی مقابل السد قطر، حضور کارلوس کی‌روش در قطر، رفتنش به استقلال و عدم حضور بازیکنان سپاهان در مراسم عروسی محرم نویدکیا صحبت کرد که در زیر می‌خوانیم.

 وضعیت تیم سپاهان قبل از بازی با السد و بعد از بازی با مس کرمان چگونه است؟

همه چیز خوب پیش می‌رود و در شرایط خیلی خوبی هستیم و امیدوارم این شرایط خوب تا بعد از بازی با السد هم ادامه داشته باشد.

 * از السد چقدر شناخت دارید؟

 ما بازی‌های این تیم را دیده‌ایم و شناخت خوبی از السد داریم و مطمئنا بازیکنان مان را طوری در زمین می‌چینیم که بتوانیم با امتیاز از زمین خارج شویم.

درگذشت همسر احمدی مدافع تیم سپاهان در روحیه بازیکنانتان تاثیر گذاشته است؟

قطعا به لحاظ روانی روی تیم ما تاثیر گذاشته اما مطمئن باشید اخلالی در کار ما پیش نمی‌آورد.

 احمدی از چه زمانی به تیم اضافه خواهد شد؟

من می‌دانم او که شرایط سختی دارد. به همین دلیل به او زمان دادیم تا بتواند به شرایط بهتری برگردد. فکر می‌کنم او در این شرایط می‌خواهد پیش عزیزانش باشد تا بتواند روحیه‌اش را ریکاوری کند اما امیدوارم تا آخر اسفند ماه بتواند خودش را به ما اضافه کند.

محرم نویدکیا از چه زمانی به تیم‌تان اضافه خواهد شد؟

محرم شرایط خوبی دارد و مشکلی برای بازی کردن از نظر من ندارد اما او یک سری کارهای شخصی و مهمی داشت که باید آنها را انجام می‌داد اما الان در اختیار تیم ماست و وضعیت خوبی هم دارد و هر زمان که نیاز داشته باشیم از او استفاده می‌کنیم.

 منظورتان از کار مهم عروسی کردن اوست؟

بله!

 پس چرا شما را به عروسی‌اش دعوت نکرده؟! بین نویدکیا و باشگاه سپاهان مشکلی بوده که هیچ بازیکن یا مربی به این مراسم دعوت نشده است؟

او کارهای مهمی برای عروسی‌اش داشت و ما فردا شب مراسم او مسابقه داشتیم و چون کرمان بودیم نمی‌توانستیم به این مراسم برویم و اینکه دعوت کرده یا نکرده مهم نیست چرا که برنامه‌ریزی‌او برای این مراسم به گونه‌ای بود که ما نمی‌توانستیم در مراسم عروسی‌اش شرکت داشته باشیم.

 این روزها صحبت از مذاکره استقلال با شما برای حضور در این تیم شنیده می‌شود. خودتان این مذاکره را تائید می‌کنید؟

من نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا و توسط چه کسی بیان می‌شود. اما من نه با کسی صحبت کردم و نه تا زمانی که با سپاهان قرارداد دارم با کسی صحبت می‌کنم چرا که این کار حرفه‌ای نیست و من با این تیم قرارداد دارم. باید بگویم که منافع من را سپاهان تشکیل می‌دهد.

با خلیلیان مدیرعامل سپاهان هم جلسه‌ای داشتید. محور گفت‌وگوهایتان در مورد چه بود؟

چون وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شویم باید در بهترین حالت و بهترین شرایط به این مسابقات برویم و من هم به این دلیل با مدیرعامل سپاهان صحبت کردم تا شرایط خوبی برای تیم ایجاد شود چرا که باشگاه سپاهان باشگاه سازمان یافته‌ای است.

برخلاف سایر تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال گرفتن بازیکن کمکی نبودید. این موضوع دلیل خاصی داشت؟

باید بگویم که ما بازیکنان خوبی داریم و اگر بخواهیم از بیرون از تیم بازیکن به سپاهان اضافه کنیم این بازیکن نیاز به زمان دارد تا بتواند با تیم هماهنگ شود. اما ما الان این وقت را نداریم.

یعنی تیم‌هایی که به دنبال گرفتن بازیکن کمکی هستند کار اشتباهی می‌کنند؟

نه! آنها اشتباه نمی‌کنند. چرا که قطعا این موضوع جزو برنامه‌های آنهاست. اما من علاقه‌ای ندارم خودم یا تیمم را در این شرایط درگیر چنین مسائلی کنم اما مطمئن باشید در زمان نقل و انتقالات تابستانی حتما این کار را خواهیم کرد.

 نظرتان در مورد حضور کارلوس کی‌روش در قطر برای دیدن بازی‌های سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

قطعا کار زیبایی خواهد بود چرا که سرمربی تیم ملی بالاخره باید از جایی این کار را شروع کند و مسابقات را ببیند چرا که این کار جزو وظایف سرمربی تیم ملی محسوب می‌شود.

 فکر می‌کنید این کار کی‌روش می‌تواند انگیزه بیشتری برای بازیکنان شما و فولاد باشد؟

قطعا این کار انگیزه‌بخش است و برای بازیکنانی که دوست دارند ملی‌پوش شوند می‌تواند انگیزه مضاعفی ایجاد کند. فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی باید همه بازی‌های انجام شده فوتبال در ایران را نگاه کند و نباید فقط به دیدن بازی در تهران بسنده نماید.

بعد از صحبت‌های علی دایی در کنفرانس خبری بعد از بازی پرسپولیس مقابل صبا شایعه تبانی در لیگ برتر افزایش یافت و خیلی‌ها فکر می‌کنند امکان دارد بعضی تیم‌ها تبانی کنند. نظر شما در این باره چیست؟

من نمی‌دانم چرا این سؤالات مطرح می‌شود اما در این یکی دو روز شنیده‌ام که این مسائل بر محور تراکتورسازی است اما باید درک کنیم که بازیکنان آنها در جام حذفی بازی سنگینی انجام دادند و اینگونه باخت‌ها امکان دارد برای هر تیمی رخ دهد. اما من می‌دانم که بازیکنان تراکتورسازی برای ادامه لیگ انگیزه دارند و با تمام قدرت در بازی‌هایشان حاضر خواهد شد.

هفته گذشته هم به عنوان بهترین مربی خارجی 20 سال اخیر باشگاهی در فوتبال ایران توسط مخاطبان برنامه 90 اعلام شدید. نظرتان در این خصوص چیست؟

به طور قطع این موضوع من را راضی می‌کند و خوشحالم از کسانی که به من اعتماد کردند و من باید بگویم که این انتخاب شامل همه همکاران من در تیم است چرا که ما همیشه به عنوان یک تیم عمل می‌کنیم و هر موفقیتی که کسب شود، برای مجموعه ماست.

 نکته جالب اینجاست که در این نظر سنجی مربی مطرحی مثل دنیزلی که در پرسپولیس محبوبیت خاصی دارد هم از شما عقب تر افتاد.

 به نظرم حتی هواداران پرسپولیس هم تشخیص دادند که کار من چگونه بود و آنها دیدند که در 6 ماهی که من در پرسپولیس بودم همان زمان تیم برای قهرمانی می‌جنگید و حالا هم که در سال سومی است که در سپاهان هستم، همین کیفیت فوتبال را در بازیکنان سپاهان می‌بینم و خوشبختانه در دو سال دو جام قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر کسب کردم. در واقع این فلسفه فوتبال من است که به طور قطع بخش بزرگی از زندگی فوتبالی من را تشکیل می‌دهد. باید بگویم در اصفهان هم توجه بزرگی از سوی هواداران به من می‌شود و در این شهر هر جا که می‌روم توجه خوب مردم را می‌بینم. در اصفهان وقتی در داخل شهر قدم می‌زنم و یا به پارک می‌روم با استقبال بزرگ مردم مواجه می شوم که به سمت من می‌آیند و این برایم کفایت می‌کند، افکار عمومی در اصفهان هم به سود من بوده و این به این دلیل است که سابقه فوتبالی من همواره یک چیز را نشان می‌داده و من چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی سعی کرده‌ام عملکرد خوبی از خود بجای بگذارم.

رمز موفقیت شما در فوتبال ایران چیست؟

کار خوب و نتایجی که با تیم‌های مختلف گرفتم و در کنار بازی‌های خوب باعث شده که کیفیت کاری من مشخص شود و نسبت به سایر تیم‌ها متمایز باشم. البته استفاده من از بازیکنان جوان هم می‌تواند بخشی از رمز موفقیت من نام بگیرد.


ویدیو : نویدکیا کرانچار را به عروسی‌اش دعوت نکرد!