نوشته روحانی در دفتر یادبود شهید بهشتی : رییس جمهوری در پاسداشت مقام شهید آیت ...


رییس جمهوری در پاسداشت مقام شهید آیت الله دکتر «سید محمد بهشتی» نوشت: «در کنار همه مزایای آن بزرگوار، مظلومیت ایشان در برابر انواع تهاجمات دشمنان و معاندان برای همه یاران و دوستان آن بزرگوار تاثر انگیز و فراموش ناشدنی است.» خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری در پاسداشت مقام شهید آیت الله دکتر «سید محمد بهشتی» نوشت: «در کنار همه مزایای آن بزرگوار، مظلومیت ایشان در برابر انواع تهاجمات دشمنان و معاندان برای همه یاران و دوستان آن بزرگوار تاثر انگیز و فراموش ناشدنی است.»

هفتم تیرماه سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت الله سید محمد حسینی بهشتی و 72 نفر از اعضای این حزب است.

آیت الله بهشتی اولین رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بود و به همین مناسبت اول تا هفتم تیرماه به نام قوه قضاییه تعلق گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته به دیدار خانواده آن شهید والامقام رفت و پس از دیدن کتابخانه تخصصی و آرشیو بنیاد نشر آثار شهید آیت الله دکتر بهشتی و موزه سرایی که شامل عکس و خاطرات آن شهید بزرگوار و نیز اتاق شورای انقلاب اسلامی که نخستین جلسات شورای انقلاب در این مکان برگزار می شد در دفتر یادبود آن جملاتی یادداشت کرد.

متن کامل نوشته رییس جمهوری به شرح زیر است:

« خداوند بزرگ را شاکرم که پس از سال ها توفیق یافتم به منزل شهید بزرگوار آیت الله بهشتی بیایم تا همه خاطرات ارزشمند قبل و بعد از انقلاب را در ذهنم مرور کنم.

او به حق جزو معماران بزرگ انقلاب اسلامی و از شخصیت های کم نظیر روحانیت در دوران معاصر است. نقش او در پیروزی انقلاب اسلامی، تدوین و تصویب قانون اساسی، ساختمان جدید قوه قضاییه و تربیت صدها شاگرد تاثیرگذار در کشور و جامعه فراموش ناشدنی است.

در کنار همه مزایای آن بزرگوار، مظلومیت ایشان در برابر انواع تهاجمات دشمنان و معاندان برای همه یاران و دوستان آن بزرگوار تاثر انگیز و فراموش ناشدنی است.

خداوند بر مقام آن عزیز در کنار اولیاء بزرگوارش بیفزاید و ما را رهرو راه او قرار دهد.»


ویدیو : نوشته روحانی در دفتر یادبود شهید بهشتی