نوسانات نفت و طلا حول سطوح حمایتی : یكی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به ...



یكی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام

علت نوسانات نتایج گوگل در روزهای اخیر , جدا کردن سلفون از سطوح , پاک کردن سطوح سخت


گام‌هایی مثبت جهت رونق بورس
در حالی‌که با انتشار شاخص‌های جدید، گام‌های مثبتی برای ارتقای بازار سرمایه برداشته شد، اما دیروز شاخص کل بورس تهران با افت 153 واحدی (معادل 24/ 0 درصد) مواجه شد. اخیرا برخی کارشناسان با طرح مشکلاتی درخصوص شاخص کل، آن را نماینده واقعی بازار سرمایه نمی‌دانستند.

 

بر این اساس، مسوولان با انتشار شاخص‌های جدید (شاخص‌قیمت و شاخص‌های هم وزن) در تلاش برای حل مشکلات مزبور برآمدند. در این شرایط، در ادامه بررسی بودجه 94، دیروز نرخ بهره مالکانه برای معادن سنگ‌آهن 25 درصد تعیین شد. در این راستا و در ادامه رفع ابهامات صنایع بورسی، درخصوص بازگشایی نمادهای پالایشگاهی تا پایان سال تضمین داده شد. به رغم اصلاح مناسب قیمت‌های سهام، هنوز فشار فروش در اغلب آنها مشاهده می‌شود که علاوه بر جو عمومی بازار، نیاز به نقدینگی در پایان سال بر شدت عرضه‌ها افزوده است.
بازار ارز

 

سفید کردن سطوح , سطوح کدر شده , نحوه تمیز کردن سطوح سفید پلاستیکی

 
بازگشت انتظار به بازار ارز
دیروز، هر دلار آمریکا بدون تغییر و به نرخ 3 هزار و 440 تومان معامله شد. رشد قیمتی دلار به دنبال گمانه‌زنی‌های فعالان بازار ارز، با انتشار اخبارهای متناقض از مذاکرات هسته‌ای، مشاهده شد. در این میان اما، با پایان یافتن مذاکرات و موکول شدن ادامه مذاکرات به هفته آینده، دوباره فضای انتظاری را در بازار ارز شاهد هستیم. در این شرایط، تعطیلات سال نوی چین فردا پایان می‌یابد، با توجه به این موضوع که در پایان هفته گذشته افت قیمت دلار تا حدودی ناشی از آغاز تعطیلات مزبور بود، به نظر می‌رسد با آغاز به کار بازارهای چین مقدار تقاضا در بازار ارز افزایش یابد. با این حال، هنوز کنترل‌های اعمالی از سوی بانک مرکزی از نوسانات بازار جلوگیری کند، اما همراه با نزدیک شدن به پایان سال باید انتظار افزایش تقاضا را در بازار ارز داشت.
بازار سکه

 

آموزش دکوپاژ روی سطوح , آموزش دکوپاژ روی سطوح و وسایل چوبی , تخفیف دکوپاژ روی سطوح و وسایل چوبی

 
افزایش حساسیت سکه با رشد تقاضا
دیروز، هر سکه طرح جدید با رشد 5 هزار تومانی به قیمت 987‌هزار تومان معامله شد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، افزایش تقاضا در بازار سکه مشاهده می‌شود؛ اثرات این افزایش تقاضا باعث شده است اثرپذیری بازار سکه نسبت به عوامل مثبت بیشتر شود.

 

به این ترتیب، رشد قیمت سکه همراه با رشد قیمت طلای جهانی و به رغم ثابت ماندن قیمت دلار رقم خورد. بر این اساس، با توجه به افزایش تقاضا هنوز حباب در قیمت سکه (بیشتر بودن قیمت بازاری نسبت به ارزش ذاتی سکه) مشاهده می‌شود. در این شرایط به نظر می‌رسد که در بازار ارز، قیمت دلار در ثبات نسبی به سر می‌برد و برای تغییرات قیمتی سکه باید منتظر اثر خبرهای منتشرشده از نشست رئیس فدرال رزرو آمریکا بر بازار طلای جهانی بود.
بازار طلای جهانی

تخفیف دکوپاژ روی سطوح در سرای آرارات , روش تعمیر سطوح مبلمان چوبی , سازوکارهای حمایتی از تربیت کودک راسخ

 
رفت و برگشت‌های طلا در حالت انتظار
دیروز طلا در فضایی انتظاری نوسانات محدودی را در نزدیکی سطح حمایتی 1200 دلاری تجربه می‌کرد و ساعت 16 به قیمت 1199 دلار بر اونس معامله می‌شد. در این میان، نشست رئیس کل فدرال رزرو که در این گزارش امکان پوشش نتیجه آن وجود نداشت مسبب این حالت انتظاری شده بود؛ در صورتی که جنت یلن مشابه نتیجه نشست‌های پیشین فدرال رزرو هنوز بر «صبور» بودن جهت افزایش نرخ بهره تاکید کند، قیمت طلا تقویت می‌شود؛ اما اگر سخنان وی حاکی از افزایش نرخ بهره تا ماه ژوئن باشد افت قیمت فلز زرد انتظار می‌رود. از سوی دیگر، یونان لیستی از اصلاحات اقتصادی را ارائه کرد که با توافق اخیر با اتحادیه اروپا نیز همخوانی دارد (عامل رکوردزنی بازارهای سهام یورو و کاهش تقاضای طلا). با این حال، امروز بازگشایی بازارهای چین می‌تواند تقاضای طلا را تقویت کند.
بازار اوراق مسکن

 

سته های حمایتی از شبکه‌های اجتماعی , تخفیف دکوپاژ روی سطوح , نوسانات خُلقی و استقلال‌طلبی؛ دو ویژگی مهم دوران بلوغ

 
جهش قیمتی در بازار «تسه»ها
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 92 (تسه 9201) پس از سه روز افت متوالی، مسیر خود را تغییر داد و با رشد 2/ 3 درصدی با قیمت 83 هزار و 429 تومان معامله شدند. این در حالی بود که آخرین معامله در تقریبا تمامی سررسیدها رشد 5 درصدی (بیشترین میزان مجاز افزایش قیمت روزانه) را به ثبت رساند. در این شرایط، رشد تقاضا با نزدیک شدن به پایان سال (پیش‌تر آمارها نشان از رونق معاملات مسکن از بهمن ماه داشت) موجبات افزایش قیمت «تسه»ها را فراهم ساخته است. در این میان، اگر عرضه نتواند به اندازه تقاضا رشد پیدا کند، شاید مجددا بازگشت قیمت‌ها به سطوح نزدیک 100 هزار تومانی را نیز شاهد باشیم. با این حال، تجربه روزهای اخیر نشان می‌دهد که اوراق مزبور به منظور رشد پایدار و ورود به کانال 90 هزار تومانی با مقاومت جدی مواجهند.
بازار نفت

اموزش مرمری کردن سطوح تخفیفان , کوباندن سر به سطوح

 


نوسان نفت در جدال عوامل مثبت و منفی
دیروز، تداوم بالا بودن عرضه بر قیمت نفت خام آمریکا فشار وارد می‌کرد (قیمت‌ها به کمتر از 49 دلار نیز رسید)، اما در ادامه عواملی مثل تقویت تقاضا و کاهش عرضه‌های آتی (تداوم افت سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه نفت‌های غیرمتعارف) باعث چرخش مسیر قیمت‌ها شد (ساعت 16، قیمت هر بشکه 8/ 49). در رابطه با عرضه، بررسی‌های «رویترز» نشان می‌دهد موجودی نفت تجاری ذخیره شده آمریکا برای هفته منتهی به 20 فوریه، 4 میلیون بشکه دیگر افزایش می‌یابد (آمار رسمی آخر وقت چهارشنبه منتشر می‌کند). همچنین اعتصاب کارگران در 12 پالایشگاه آمریکا همچنان ادامه دارد و احتمال مذاکره تا پایان این هفته پایین است (کاهش تقاضای نفت). از سوی دیگر، اوضاع اقتصادی آمریکا مناسب است و در اروپا نیز نخستین نشانه‌های بهبود به چشم می‌خورد (سیگنال افزایش تقاضا). بنابراین به نظر می‌رسد. بازار همچنان از قیمت 50 دلاری برای نفت WTI حمایت می‌کند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو : نوسانات نفت و طلا حول سطوح حمایتی