نوری همدانی: حتی یک شاهی از هیچ‌کس دریافت نکرده‌ام :     آیت‌الله العظمی نوری ...



 

نوری همدانی , آیت الله نوری همدانی , آیت‌الله نوری همدانی

 

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر دریافت مبالغی از برخی منابع، تصریح کرد: بنده حتی یک شاهی از هیچ‌کس دریافت نکرده‌ام.

به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در درس خارج خود ضمن قدردانی از پیگیری طلاب افزود: مردم حق دارند که این گونه سؤال‌ها را پرسیده و جواب بشنوند؛ به طور کلی هر وقت ابهاماتی پیش می‌آید، باید مطرح و پرسیده شود تا شایعاتی پخش نشده و عده‌ای به آن دامن نزنند.

وی در ادامه با تفسیر خطبه 171 نهج‌البلاغه مربوط به جنگ جمل گفت: جبهه‌های حق علیه باطل همواره وجود داشته و به عبارتی تاریخ در حال تکرار است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عده‌ای از انسان‌ها در طول تاریخ به خاطر هوی و هوس و غریزه نفسانی دچار طمع شده و به مبارزه با حق و حقیقت برخواسته‌اند و این جدال‌ها باعث شده تا جبهه‌ باطل همواره در مقابل جبهه‌حق قرار گیرد.

نوری همدانی نقش تاریخ را در فرهنگ بشری بسیار مؤثر ارزیابی کرد و با اشاره به جنگ جمل اظهار كرد: باید ارزیابی و ریشه‌یابی این گونه جدال‌ها، از آنها عبرت گرفت، تا اگر در آینده حادثه‌ای مشابه‌ای روی داد، انسان آگاهی‌های لازم را برای برخورد با آن داشته باشد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : نوری همدانی: حتی یک شاهی از هیچ‌کس دریافت نکرده‌ام