نوروز سینمای ایران چه طعمی است؟+عکس : «گشت ارشاد» از ابتدای شروع فیلم‌برداری ...


«گشت ارشاد» از ابتدای شروع فیلم‌برداری آن مورد توجه مخاطبان سینما بود و آنها منتظر بودند ببینند كه این فیلم با نامی كه روی آن گذاشته شده، چه موضوعی را طرح می‌كند. ایسنا: «چه فیلم‌هایی و با چه موضوعاتی نوروز 91 روی پرده سینما‌ها می‌روند؟»

«گشت ارشاد» فیلم جدید سعید سهیلی، یكی از گزینه‌های اكران نوروزی سال 91 است.

«گشت ارشاد» از ابتدای شروع فیلم‌برداری آن مورد توجه مخاطبان سینما بود و آنها منتظر بودند ببینند كه این فیلم با نامی كه روی آن گذاشته شده، چه موضوعی را طرح می‌كند.

سینمای ایران , اخبار سینمای ایران , پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

علاوه بر نام فیلم، در «گشت ارشاد» حمید فرخ‌نژاد و پولاد كیمیایی با گریمی متفاوت بازی می‌كنند و جمشید هاشم‌پور و نیوشا ضیغمی هم در كنار آنان به ایفای نقش می‌پردازند كه می‌تواند مخاطب را به سینما بیاورد.

این فیلم كه در بخش سودای سیمرغ سی‌امین جشنواره فیلم فجر قرار داشت، فقط توانست دیپلم افتخار بهترین موسیقی را دریافت كند.

«گشت ارشاد» داستان سه جوان جنوب شهری را روایت می‌كند كه برای به دست آوردن مبلغی پول دست به كار خطرناكی می‌زنند.

«تلفن همراه رییس‌جمهور» از دیگر فیلم‌هایی است كه شنیده می‌شود احتمالا نوروز 91 اكران شود.

این فیلم نیز مانند «گشت ارشاد» به دلیل نامی كه برای آن انتخاب شده است از ابتدای شروع فیلم‌برداری مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان سینما قرار گرفته بود.

هجدهمین جشن سینمای ایران , جدول فروش فیلم های سینمای ایران , دیالوگ های ماندگار سینمای ایران

در این فیلم كه علی عطشانی كارگردانی آن را بر عهده داشته است، مهدی هاشمی در نقش اصلی و به عنوان كسی كه تلفن همراه رییس جمهور را به شكل اتفاقی خریداری می‌كند، بازی كرده است.

بهناز جعفری هم به عنوان زن خانواده و نقش مكمل در فیلم بازی می‌كند و در سی‌امین جشنواره فیلم فجر توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را دریافت كند.

نیكی كریمی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

«تلفن همراه رییس جمهور» فیلمی اجتماعی است كه درون مایه‌ای طنز دارد.

«انتهای خیابان هشتم» به كارگردانی علیرضا امینی هم از فیلم‌هایی است كه شنیده می‌شود در اكران عید نوروز 91 نمایش داده ‌شود، این فیلم قرار بود در بیست‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا كند اما به گفته سید علیرضا سجادپور ـ ‌مدیركل اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد ـ «از آنجا كه صاحبان این فیلم اصلاحاتی كه از آنها خواسته شده بود را به موقع و كامل انجام ندادند امكان حضور این فیلم در جشنواره فجر وجود نداشت».

مادر سینمای ایران , بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران , فروش سینمای ایران

در «انتهای خیابان هشتم» كه موضوعی اجتماعی دارد حامد بهداد، ترانه علیدوستی، صابر ابر، محمدرضا غفاری، مهدی ماهانی، الهه حصاری و ... بازی می‌كنند.

فیلم داستان نیلوفر و خانواده‌اش است كه باید در مدت 3 روز مبلغ زیادی را تهیه كنند اما هرچه زمان می‌گذرد، «نیلوفر» متوجه می‌شود كه سرنوشت دیگری پیش روی اوست. در این بین اتفاقاتی می‌افتد و... .

«قلاده‌های طلا» كه از آن به عنوان سیاسی‌ترین فیلم سی‌سال پس از انقلاب اسلامی یاد می‌شود، حاشیه‌های فراوانی را هنگام ساخت داشت و حتی در جریان سی‌امین جشنواره فیلم فجر، شلوغ‌ترین سانس را در برج میلاد به خود اختصاص داد.

اولین سینمای ایران , پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران , پرفروش ترین فیلم سینمای ایران

«قلاده‌های طلا» با بازی امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، محمود عزیزی و چند بازیگر دیگر به حوادث پس از انتخابات 88 می‌پردازد و همانطور كه در ایام جشنواره مشخص بود به نظر می‌رسد یكی از پر مخاطب‌ترین فیلم‌های سال‌ آینده باشد.

«زندگی خصوصی» یكی دیگر از فیلم‌های سیاسی مطرح برای اكران نوروزی است. این فیلم كه دومین ساخته حسین فرحبخش است امسال در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر قرار داشت و در پایان فرهاد اصلانی بازیگر نقش اول آن توانست برای بازی‌ در این فیلم و «خرس»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت كند.

موزه سینمای ایران , شیلا خداداد بازیگر زن سینمای ایران بازداشت شد , بازیگر جوان سینمای ایران درگذشت

این فیلم از جمله فیلم‌های سیاسی است كه سال گذشته ساخته شد و با بازی فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، لعیا زنگنه، سعید نیك‌پور و كاظم هژیرآزاد درباره زندگی خصوصی ابراهیم كیانی و رازهای زندگی اوست و تلاش برای مكتوم نگهداشتن آنها او را گرفتار برزخی غریب می‌كند.

شنیده می‌شود كه احتمال اكران یك فیلم كودك و نوجوان هم در نوروز 91 هست؛ «فتیله و ماه‌پیشانی» به كارگردانی آرش معیریان كه در جشنواره فیلم كودك حضور داشت برای اكران نوروزی آماده می‌شود.

در این فیلم محمد مسلمی، علی فروتن، حمید گلی (گروه فیتیله)، احمد نجفی، چنگیز جلیلوند، سیروس گرجستانی و اصغر سمسارزاده نقش‌های اصلی را عهده‌دار هستند.

البته در میان گزینه‌های اكران نوروزی از فیلم‌های دیگری مانند «تهران 1500» بهرام عظیمی، «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی و «ضدگلوله» مصطفی كیایی نیز نام‌ برده می‌شود.


ویدیو : نوروز سینمای ایران چه طعمی است؟+عکس