نوروز در مقر سازمان بین المللی دریانوردی : مراسم بزرگداشت نوروز در محل سازمان ...


مراسم بزرگداشت نوروز در محل سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان برگزار شد. خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن سال نو شمسی، مراسم بزرگداشت نوروز در محل سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان برگزار شد.

در این مراسم محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس و نماینده کشورمان در سازمان بین‌المللی دریانوردی طی سخنانی با ذکر پیشینه و پیام نوروز اظهار داشت: نوروز یک سنت فرهنگی و یک جشن باستانی است که اول بهار و رویش مجدد طبیعت را پاس می‌نهد.

حبیب‌الله‌زاده با اشاره به قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص شناسایی روز بین‌المللی نوروز و نیز ثبت نوروز در"فهرست نمونه میراث فرهنگی ناملموس بشریت" سازمان یونسکو، به گرامیداشت آیین نوروز از سوی بسیاری از کشورها همسایه ایران اشاره و اظهار داشت که نوروز چیزی فراتر از همبستگی و اتحاد کشورهاست، نوروز یادآور ارزش‌گذاری به سیاره‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم و یادآور زیبایی‌های طبیعت و سنت‌های دیرینه است و با اولویت‌های سازمان بین‌المللی دریانوردی و سازمان ملل متحد در زمینه توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی همخوانی دارد.

مراسم نوروز با استقبال زیاد کشورهای عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی مواجه شده و بیش از 300 نفر از 171 کشور عضو و اعضای دبیرخانه سازمان مذکور در آن شرکت کردند. در حاشیه این مراسم سفره هفت سین تزیین شده بود که توجه زیاد نمایندگان کشورها و شرکت‌کنندگان در مراسم را به خود معطوف کرده بود.

سازمان بین‌المللی دریانوردی یکی از سازمان‌های تخصصی سازمان ملل متحد در امور مربوط به دریانوردی جهانی است و مقر آن در لندن می‌باشد.


ویدیو : نوروز در مقر سازمان بین المللی دریانوردی