نوروزی المپیکی شد : فرنگی‌کار وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان به مدال نقره تورنمنت قزاقستان ...


فرنگی‌کار وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان به مدال نقره تورنمنت قزاقستان دست یافت. خبرگزاری تسنیم: در رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا که در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است، در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی مدال نقره این تورنمنت را از آن خود کرد تا سهمیه المپیک را به دست آورد.

نوروزی در این مسابقات در دور نخست مقابل آمان نازاروف از ترکمنستان با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید، وی در دور دوم مقابل پان ژنگ از چین دارنده مدال‌های طلا و برنز آسیا در یک مسابقه حساس و نفس‌گیر در حالی که ابتدا با نتیجه صفر بر 6 عقب بود، با نتیجه 7 بر 6 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

نوروزی در این مرحله  راویندر از هند را با اقتدار و با نتیجه 11 بر یک شکست داد و علاوه بر حضور در دیدار فینال سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد. نوروزی در فینال مسابقات که جنبه تشریفاتی داشت مقابل تاموهیرو اینو از ژاپن با حساب 3 بر 3 شکست خورد تا به مدال نقره دست یابد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران تا پایان این رقابت‌ها در اوزان 66، 75، 85 و 98 کیلوگرم سهمیه المپیک را به دست آورده است و برای کسب سهمیه در اوزان 59 و 130 کیلوگرم دو مسابقه گزینشی مغولستان و ترکیه را پیش‌ِرو دارد.


ویدیو : نوروزی المپیکی شد