نهاوندیان: سال 95 می تواند آغاز جهش اقتصادی باشد :  رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: ...



سکسکه های شما می تواند نشانه یکی از این بیماری های مهم باشد  , آیا ایربگ خودرو می‌تواند مرگبار باشد , آیا زن b باشد می تواند با مرد ab ازدواج کند؟

 رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: با رویکرد راهگشایانه، سال 95 می تواند تاریخ ساز، آغاز جهش اقتصادی و رونق پایدار باشد.

 به گزارش  ایرنا ؛محمد نهاوندیان در نشست با فعالان اقتصادی استان، آینده کشور را از نظر دسترسی و بهتر شدن منابع مالی مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: باید در تعامل با محیط درونی مانند دولت با بخش خصوصی و بخش خصوصی با توان علمی و مدیریتی کشور، گام های جدی برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه پختگی رویکرد اقتصادی، در گره خوردن اتاق بازرگانی به توان علمی و کارشناسی حاصل می شود بیان کرد: با نگاه مثبت، عمیق، کارشناسی و با هم افزایی ساختاری می توان آینده روشن را ساخت.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: بهتر است برای منفعت عمومی و آینده اقتصاد کشور، راهکار اجرایی سریع و هماهنگ به منظور استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها ارائه شود.

وی به نکته مشترک مطرح شده توسط برخی اعضای اتاق بازرگانی کرمان درخصوص استفاده از اظهار نظر بخش خصوصی در تصمیم های اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مساله یک قانون است و هیچ کس حق تخطی از قانون را ندارد.

نهاوندیان تصریح کرد: برای محقق شدن یک حق، مکانیزم اجرایی لازم است و این موضوع باید به عنوان یک دستور کار بسیار جدی برای اتاق و تشکل ها مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: اکنون اگر پیشنهادی به دولت ارائه شود که نامه اتاق بازرگانی به آن الصاق شده باشد، به حتم آن موضوع در دولت مطرح می‌شود که این خود یک قدم رو به جلوست و اینگونه پیشنهادهای بخش خصوصی در موارد مختلف باید افزایش یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: اتاق بازرگانی توانایی استخراج مکانیزم تجمیع منافع بخش خصوصی را دارد و با به کار گرفتن علم اقتصاد در این مسیر، می توان حضور بخش خصوصی را پررنگ تر دید.

وی با بیان اینکه نشست با اعضای اتاق بازرگانی کرمان و شنیدن سخنان آنها، تفاوت بسیار روشنی با نشست های معمولی داشت گفت: اینکه تغییر محیطی در کشور اتفاق افتاده و فعالان اقتصادی احساس تاثیرگذاری می کنند بسیار مهم و ارزشمند است زیرا عامل محیطی مانعی بر سر راه اقتصاد کشور بود.

نهاوندیان افزود: تغییر محیطی در مناسبات خارجی و ثبات اقتصاد کلان ما بسیار موثر بوده که می توان این نشست را دماسنج این تغییر محیطی دانست.

وی گفت: از اتاق بازرگانی، تشکل ها و فعالان اقتصادی نیز جز این انتظار نمی رود که با نگاه مثبت و راهگشایانه به مسائل نگاه کنند و باید بدانند که همیشه در کار اقتصادی مسائل و مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت اقتصادی نیازمند منابع مالی است بیان کرد: در اقتصاد ایران اتکای تامین منابع مالی به بانک، به دلیل تکمیل نبودن بازار سرمایه، بیش از حد است و نظام بانکی نیز به دولت و بانک مرکزی متکی است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار کرد: گاهی پرداخت تسهیلات در توان بانک ها نیست که به همین دلیل باید به فکر تقویت بازار سرمایه و افزایش امکانات نظام بانکی باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع نظام بانکی به دلیل معوقه ها که بخشی از آن مربوط به دولت است، قفل شده گفت: در چنین شرایطی دولت برای افزایش منابع بانک ها پیشنهادی را مطرح می کند اما در مجلس تصویب نمی شود و همچنین تکالیف متعددی برای نظام بانکی گذاشته می شود.

نهاوندیان افزود: بخش خصوصی باید برای استفاده از شرایط رفع تحریم ها، تلاش کند و در مذاکرات B2B (تجارت شرکت با شرکت) تامین مالی را مد نظر قرار دهد تا شرایط رقابتی تر شود.

همچنین نمایندگان بخش های صنعت، معدن، ساخت و ساز، شهرسازی، کشاورزی، سلامت و گردشگری، به ارائه مشکلات و پیشنهادهای مدنظر خود پرداختند و رئیس دفتر رئیس جمهوری برای پیگیری و پاسخ به این موارد قول مساعد داد.

نهاوندیان روز سه شنبه در بیست وهفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید و رئیس جمهوری به کرمان آمده بود.

 


ویدیو : نهاوندیان: سال 95 می تواند آغاز جهش اقتصادی باشد