نهاوندیان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح كرد: پیشنهاد تعویق اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها در بخش تولید :



 

 

اجرای طرح رجیستری تلفن همراه به تعویق افتاد , مطرح کردن پیشنهاد , ارایه پیشنهاد حذف پست ریاست‌ جمهوری و احیای نخست وزیری در صحن مجلس ایسنا

 

رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد پیشنهادش مبنی بر تعویق اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها در بخش تولیدتوضیحاتی داد.

 

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هرچند بعد از قانونی شدن طرح هدفمندكردن یارانه‌ها از سوی بخش خصوصی انتقاد كمتری نسبت به این طرح مطرح شد و در راس آن‌ها رییس اتاق بازرگانی ایران رسما از اجرای این طرح اعلام حمایت كرد اما نباید تذكرات و پیشنهادات او طی چند مدت اخیر را نادیده گرفت.

 

یكی از این تذكرات نهاوندیان به تعویق انداختن اجرای طرح هدفمندكردن یارانه‌ها در بخش تولید بوده كه وی در قالب پیشنهاد تاكنون چندین مرتبه آن را عنوان كرده است.

 

این بار وی در توضیح بیشتر این پیشنهاد خود به خبرنگار ایسنا گفت: این پیشنهاد من مربوط به بخش تولید كه 30 درصد مصرف در آن است، بوده،‌ آن هم در مورد برق و گاز آن كه كنتور دارد و هر لحظه نرخ آن معلوم است.

 

وی ادامه داد: در این مورد می‌توان وقتی خیال ما در بخش مصرف خانگی راحت شد، در بخش تولید عمل كنیم.

 

نهاوندیان در مورد مدت این تعویق نیز اظهار كرد: هر موقع كه این مرحله یعنی مرحله اول مربوط به مصرف خانگی تمام شد، می‌توانیم به آن بپردازیم.

 

وی تاكید كرد: در فاز اول باید به مصرف خانگی بپردازند و واحدهای تولیدی مدنظر نباشند.

 

رییس اتاق ایران همچنین عنوان كرد: در قانون هدفمندكردن یارانه‌ها تصویب شده كه این كار تدریجی و با شیب ملایم صورت بگیرد و پنج سال باید زمان ببرد. یعنی در هر سال 20 درصد این مقصود باید حاصل شود.

 

وی اضافه كرد: یكی از پیشنهادهای اتاق بازرگانی هم این بوده كه در این حركت عمدتا تولید محور حركت كنیم و نگذاریم به بخش تولید كشور فشار بیاید.

 

نهاوندیان در پایان تصریح كرد: چه اشكالی دارد كه ما 30 درصد مصرف انرژی را كه مربوط به بخش تولید است، به مرحله دوم موكول كنیم، به این ترتیب بهانه‌ای نخواهد ماند كه قیمت‌ تمام شده تولیدات داخلی به سبب بالا رفتن قیمت انرژی بالا ‌روند. این را می‌توان برای زمانی گذاشت كه این طرح در بخش خانگی تثبیت شد./ایسنا


ویدیو : نهاوندیان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح كرد: پیشنهاد تعویق اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها در بخش تولید