نمونه‌های کوچکی از بهترین عکس های جهان : کوشش عکاسان، مجموعه‌داران، گالری‌داران ...


کوشش عکاسان، مجموعه‌داران، گالری‌داران و مشاوران هنری در جهت معرفی «بهترین مجموعه‌های عکس جهان» بی‌نتیجه بوده است. مجموعه‌های عکاسی نفیس از اندازه، محتوی، موضوع و کیفیت‌های متفاوتی برخوردارند. عکاسی: کوشش عکاسان، مجموعه‌داران، گالری‌داران و مشاوران هنری در جهت معرفی «بهترین مجموعه‌های عکس جهان» بی‌نتیجه بوده است. مجموعه‌های عکاسی نفیس از اندازه، محتوی، موضوع و کیفیت‌های متفاوتی برخوردارند.
 
برای تشخیص این امر، نمونه‌های کوچکی از برخی کلکسیون‌های خصوصی و عمومی مشهور در سراسر دنیا را معرفی می‌کنیم.

دانلود بهترین فیلم های جهان , بهترین سریال های تاریخ جهان , بهترین رمان های جهان

 Suzanne Opton, Soldier: Pry 210 Days in Afghanistan, 2005-2006

- کلکسیون عکس التون جان

مجموعهٔ موسیقیدان مشهور، سر التون جان، یکی از مجموعه‌های برجستهٔ خصوصی در جهان است که کمتر توسط عموم دیده شده است. او درهنگام خرید آنچه را که دوست داشت خریداری می‌کرد.

از ۱۹۹۱ التون این مجموعه را با توجه به معیارهای شخصی و جدا از نام هنرمند، قیمت و محتوای آن‌ها گردآوری کرده است این مجموعهٔ تاثیرگذار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خصوصی دنیا، آثار هنرمندان مدرن تا معاصر را در برمی‌گیرد که شامل: من ری، نان گلدین، آندریاس گورسکی، ریچارد اودون، ویلیام کلاین و همچنین کارهای عکاس مد ایروینگ پن است.

۷۰۰۰ عکس این مجموعه به طور عمده در خانه‌ها و آپارتمان‌های التون جان پخش شده است. او همچنان این روز‌ها به جمع‌آوری آثار عکاسی ادامه می‌دهد.
 
- موزهٔ جورج ایستمن

فهرست مجموعه‌داران بدون نام موزه جرج ایستمن کامل نمی‌شود. این مجموعه دارای بیش از ۴۰۰ هزار عکس و نگاتیو است که تمام تاریخ عکاسی مشتمل بر ۱۴ هزار عکاس یعنی تقریبا همهٔ شخصیت‌های بزرگ عکاسی را در برمی‌گیرد. این محل از اولین موزه‌های جهان بود که به نمایش تصاویر ثابت و متحرک از سال ۱۹۴۹ تخصیص یافت.

از افتخارات آقای ایستمن بنیان‌گذاری شرکت ایستمن کداک می‌باشد. این مجموعه برای بازدید عموم در راچس‌تر، واقع در ایالت نیویورک آمریکا گشایش یافته و همینطور به صورت آنلاین از طریق پروژهٔ هنر گوگل در دسترس است.

دانلود بهترین انیمیشن های جهان , بهترین کتاب های جهان , بهترین کتاب های فلسفی جهان

Julia Margaret Cameron, A Study of the Cenci, 1868
from the Wilson Centre for Photography


- مجموعهٔ مایکل ویلسون

ویلسون از دههٔ ۱۹۷۰ مجموعه‌داری مشتاق بود و سرانجام در سال ۱۹۸۸ موسسهٔ ویلسون را تأسیس کرد. مجموعهٔ خصوصی او شامل تاریخ عکاسی است که عکاسی اولیه و عکاسی معاصر را در برمی‌گیرد. وجه تمایز منحصر به فرد او این است که در تمام فیلم‌های جیمز باند از سال ۷۷ حضور داشته است و تهیه‌کنندگی فیلم‌ها را هم به همراه خواهرش برعهده داشته است.

-کلکسیون آثار ویویان مایر


ویویان مایر در حال حاضر به عنوان یکی از نوابع زمان خود مورد ستایش قرار دارد. او تا پس از مرگش در سال ۲۰۰۹ شناخته شده نبود.

در سال ۲۰۰۷ جوانی ساکن شیکاگو به نام جان مالوف تصادفا به مجموعه عکاسی‌های خیابانی او در انبار یک حراجی برخورد کرد در حالیکه نمی‌دانست که یافته‌هایش از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کشفیات آثار تاریخ عکاسی است.

ویویان مایر پرستاری از شیکاگو بود که ۴۰ سال از عمرش را به عکس گرفتن از شهر و مردم گذراند. مجموعه آثار او بیش از ۱۰۰ هزار نگاتیو داشت که تعدادی از آن‌ها را هیچ وقت ظاهر نکرد. در حالیکه این زن پشت دوربین تا بعد از مرگش در ۲۰۰۹ تا حد زیادی به صورت یک راز باقی مانده است و هویتش معلوم نبود عکس‌های خیابانی او در بین یکی از مانوس‌ترین عکاسی‌های خیابانی است حتی قبل از اینکه سبک عکاسی به وجود بیاید. فیلم مستند رسمی‌ از او در حال حاضر در دست تولید است.

بهترین رمانهای جهان , بهترین کتابهای جهان , بهترین سایت های جهان از نظر طراحی

 Unknown PHotographer, Hooded Witness, n.d
 
- گالری عکس موزهٔ «ویکتوریا و آلبرت» در لندن

موزه ویکتوریا و آلبرت (V&A) لندن بدون شک مرکز برخی از مهم‌ترین آثار هنری جهان است. در سال ۱۸۵۸ اولین موزه‌ای بود که هم به جمع‌آوری و هم به نمایش عکس پرداخت و در سال ۲۰۱۱ در‌هایش را به روی عکس‌های گالری‌های جدیدی گشود که به لحاظ فنی درخشان‌ترین و از نظر هنری ماهرانه‌ترین عکس‌ها را در مجموعهٔ خود دارا بودند.

این مجموعه شامل کارهای هنری کارتیه-برسون، من ری، آلفرداستیگلیتز، دایان آربوس، اروینگ پن و همچنین رویدادهای تاریخ عکاسی از ۱۸۳۹ تا ۱۹۶۰ است.

بهترین بازی آنلاین جهان , بهترین رستوران های جهان , بهترین بازی جهان

 1900 Eugene Atget, Shop Sign, rue Geoffroy St Hilaire, Paris, circa
  V&A images©

-سوندرا جیلمن و سلسو گونزالز (مجموعهٔ عکس فالا)

این مجموعهٔ خصوصی تاریخ یکصد سال عکاسی را در بر می‌گیرد که هدف آن دستیابی به چاپ‌های نفیس و آثار عکاسان برجستهٔ هم نسل این مجموعه‌دار است. از همه مهم‌تر وجه مشترک عکس‌های آنهاست به طوریکه در تمام آن‌ها حرکت و انگیزه دیده می‌شود. در بر گرفتن طیف وسیعی از ژانر‌ها از منظره تا پرتره، این مجموعه شامل کارهای آلفرد استیگلیتز، واکر ایوانز، رابرت مپل تورپ، سالیمان و مارگارت بورگ – وایت است.

این مجموعهٔ خصوصی برجسته از نظر بین‌المللی این اهمیت را دارد که ۱۳۰ تصویر (چاپی) از آن، جهت کتاب و نمایشگاه سیار «چشم‌انداز مشترک» انتخاب شده است.
 
- موزهٔ هنرهای مدرن نیویورک (MOMA)


موزهٔ هنرهای مدرن نیویورک در آمریکا جمع‌آوری مجموعه عکاسیش را در سال ۱۹۳۰ آغاز کرد و از آن زمان گسترش یافت و ۲۵ هزار تصویر از عکاسان مدرن و معاصر را در برمی‌گیرد که شامل کارهای نه تنها عکاسان بلکه خبرنگاران، دانشمندان، پیشگامان و آماتور‌ها است و در حالی‌که فضای گالری توسعه می‌یابدبازدیدکنندگان نیز برای مشاهده بسیاری از کارهای نمایشگاه می‌توانند آن را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

بهترین انیمیشن های جهان , بهترین سریال های جهان , رده بندی بهترین گوشی های جهان 2016

Unknown Photographer, Portrait of Three Women, 19 Century
From The Unseen Eye, the photography collection of W.M. Hunt
 
- دبلیو.‌ام. هانت

مجموعه‌دار عکاسی، کیوریتور و مشاور هنری دبلیو.‌ام. هانت بیش از ۳۰ سال است که عکس جمع‌آوری کرده است.

مجموعهٔ شخصی او برخی عکاسان بزرگ شامل ویلیام کلاین، دایان آربوس، ایموژن کانینگهام و رابرت فرانک را در برمی‌گیرد. مجموعهٔ او از این نظر بی‌مانند است که تمامی‌ چشم‌های سوژ‌ها یا بسته است یا نامشخص و یا نگاه‌شان برگردانده شده است. بیش از ۳۵۰ عکس از این مجموعه در کتاب «چشم‌های نادیده» چاپ شده است. او اکنون تصمیم به فروش مجموعهٔ خود گرفته است.


ویدیو : نمونه‌های کوچکی از بهترین عکس های جهان