نمایی از شهرهای آینده :   اخبار علمی - نمایی از شهرهای آینده/  درختان شب تاب ...



بانک آینده , آینده , هزینه ی زندگی در شهرهای مختلف

 

اخبار علمی - نمایی از شهرهای آینده/  درختان شب تاب و پیاده روهای گرمایشی

شهرهای هوشمند آینده به درختان شب تاب برای جایگزینی چراغ های خیابانی و باغ هایی که به طور عمودی در راستای دیوارها رشد می کنند مجهز می شوند.

به گزارش مهر، کارشناسان در یک شرکت مهندسی و طراحی در انگلیس، شهری را برای آینده پیش بینی می کنند که در آن درختان درخشان شده و اگر هوا سرد باشد پیاده روها گرم می شوند.

در این شهرها وقتی ازدحام جمعیت ایجاد شود GPS به طور خودکار مردم را به مسیرهای جایگزین هدایت می کند.

این شرکت در حال اجرای پروژه "گاردن بریج" لندن است؛ پروژه ای که در آن یک پل عابر پیاده در تیمز لندن با درخت و سبزه تزئین می شود.

مفهوم شهر آینده این شرکت در نشریه Cities Alive توصیف و منتشر شده است.

این گزارش شهرهایی را برای آینده پیش بینی می کند که در آن شبکه های تلفیق شده از فضاهای سبز هوشمند برای بهبود سلامت شهروندان طراحی شده است.

این شرکت می گوید برای کاشت گیاهان در هر جایی که امکان دارد باید تلاش های بیشتری صورت گیرد و همه زیرساخت ها مثلا برای نظارت و هدایت خودروها به طور هوشمندانه ای تلفیق شوند.

این گزارش حاکی از استفاده از درختان تراریخته است. درختانی که DNA آنها به ارگانیسم های زیست درخشان متصل شده تا امکان تبدیل انرژی تجدید پذیر را بیابند و نور جذب شده در روز را در شب به درخشش در آورند. این امر به درختان کمک می کند جایگزین چراغ های خیابانی شوند.

بر اساس این طرح مفهومی ساختمانهای بلند شهر که با گیاهان پوشیده می شوند می تواند به افزایش طول عمر شهروندان کمک کرده و غیبت از محل کار به دلیل بیماری را کاهش دهند.

محققان نشان داده اند که کارمندانی که منظره ای از پارک را در جلوی چشم خود دارند کمتر مرخصی می گیرند که بازده کاری بیشتری دارند.

این گزارش همچنین به محصولی موسوم به "مسیر ستاره ای" اشاره دارد که یک پوشش مقاوم در برابر آب است و بر سطح زمین اسپری می شود تا مسیر در تاریکی بدرخشد.

این پوشش که سال گذشته  توسط شرکت Pro-Teq ساخته شده، نور فرابنفش خورشید را طی روز جذب و  ذخیره سازی می کند و در شب این نور را آزاد می کند.

مسیر ستاره ای با کاهش نصب چراغ های پیچیده در پارک ها و خیابانها، شیوه نوینی برای روشنایی ایمن شهر فراهم می آورد.
اخبار علمی - مهر

 


ویدیو : نمایی از شهرهای آینده