نماینده مجلس: تاکنون اقدام قانونی جهت ادغام ایران خودرو و سایپا صورت نگرفته است :



 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با نادرست دانستن ادغام دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: به هرمیزان تعداد شرکتهای فعال خودروساز در کشور بیشتر باشد این امر قطعا در ایجاد رقابت،ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت خودرو موثر خواهد بود.

 

محمد رضا سجادیان افزود: با ادغام این دو شرکت خودروساز قطعا انحصار در صنعت خودرو کشور ایجاد شده و این موضوع علاوه بر کاهش رقابت در صنعت خودرو،به نفع مصرف کنندگان نیز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بخش غیردولتی، باید زمینه سرمایه گذاری برای حضور بخش خصوصی در صنعت خودروسازی کشور فراهم شود.

وی در ادامه با توجه به استراتژی توسعه صنعت خودرو ،بر لزوم تقویت شرکتهای خودروساز در این راستا تاکید و اظهار داشت: در استراتژی توسعه صنعت خودرو، اهدافی برای تولید خودرو و بازارهای هدف دیده شده است که با توجه به این برنامه باید در راستای تقویت بخش خصوصی و حضور این بخش در صنعت خودروکشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به طرح ادغام دو شرکت ایران خودرو وسایپا در سنوات گذشته افزود: این مسئله، از مواردی است که توسط مدیران شرکتها و در سنوات گذشته مطرح گردید و نظراتی نیز در این ارتباط از سوی بسیاری از کارشناسان و مدیران مطرح شد .

وی تصریح کرد: البته بحث ادغام شرکت های خودروساز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز مطرح گردید و در نهایت جهت تصمیم گیری به دستگاههای اجرایی و دولت واگذار شد.

وی تاکید کرد: پس از آن دستوری مبنی بر ادغام شرکتهای ایران خودرو وسایپا از سوی وزارت صنایع و معادن صادر نگردید.

نماینده رشتخوار در خانه ملت خاطرنشان کرد: تاکنون اقدام رسمی و قانونی جهت ادغام این شرکتها صورت نگرفته است..... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو : نماینده مجلس: تاکنون اقدام قانونی جهت ادغام ایران خودرو و سایپا صورت نگرفته است