نماینده بوکان/ مخالف: آمادگی برکناری به شیوه متکی را دارید؟ :       محمدقسیم ...



 

 

چقدر برای ازدواج آمادگی دارید؟ , آیا برای اقتصاد دایره‌ای آمادگی دارید؟ , بوکان

 

محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان با اشاره به نحوه برکناری متکی، از صالحی پرسید: آیا آمادگی برای این نوع برکناری را دارید؟ آیا سفرایتان را نیز اینگونه برکنار خواهید کرد؟

وی که در مخالفت با تصدی پست وزارت خارجه از سوی علی​اکبر صالحی سخن می گفت، با اشاره به اینکه در برنامه​های صالحی به زیر و رو شدن ساختار وزارت​خارجه اشاره شده است، از او پرسید؟ این تجدید ساختار به معنی تغییر افراد است؟ شما که نه رشته مرتبطی دارید و نه حضوری در این وزارتخانه چطور می​خواهید چنین کاری کنید؟ اصلا تا پایان عمر دولت دهم وقت چنین زیر و رو کردنی را دارید؟ چگونه به کارهای دیگرتان می​خواهید بپردازید؟

وی نیز برنامه​های صالحی را کلی و غیرشفاف خواند و از او پرسید؟ آیا امکان تغییر شیوه جذب نیرو در وزارت خارجه با وجود دخالت​های خارجی در این وزارتخانه را دارید که آن را در برنامه​هایتان آورده​اید؟

نماینده بوکان با بیان اینکه حضور در عرصه دیپلماسی نیازمند تحصیلات و دانش مرتبط با این عرصه است، ادامه داد: اگرچه در سایه رهبری نظام، وزارتخارجه در جایگاه رفیعی قرار دارد که هر کسی در این جایگاه قرار بگیرد، فردی توانمند به نظر می​رسد اما شخص وزیر نیز باید فردی مقتدر باشد. این در حالی است که حداکثر سابقه مرتبط شما فقط به انرژی هسته​ای مربوط است و از دیگر مسائل بی​اطلاعید.

وی صالحی را استاد مسلم فیزیک خواند و به او یادآور شد که در بحث حقوق بین​الملل چیزی نمی​داند و اطلاعات عمومی در این زمینه کافی نیست. از این رو به دلیل عدم آشنایی با وزارتخارجه، به ناچار باید اطلاعاتتان را از زیرمجموعه خود بگیرید و به این ترتیب آنها را در تصمیم​گیری​های خود شریک کنید که سبب می​شود، لگام کار از دست شما خراج شود....../تحلیل:عصرایران


ویدیو : نماینده بوکان/ مخالف: آمادگی برکناری به شیوه متکی را دارید؟