نمایش آثار جدید موزه ای در کاخ نیاوران :         از ابتدای فصل تابستان سال ...



 

 

 

موزه نیاوران , کاخ موزه نیاوران , آثار کمال الملک در کدام موزه است

 

از ابتدای فصل تابستان سال جاری تعدادی آثار موزه ای که تا کنون در معرض دید قرار نداشتند از مخازن کاخ اختصاصی نیاوران خارج شده و به نمایش عموم گذاشته شده است.

ظرف میوه با سنگ های رنگی، گلدان چینی با تصاویر چین باستان ساخت چین، گلدان چینی ساخت کارخانه سور فرانسه، شمعدان های چینی با تزئین برجسته گل و فرشته، ظرف تزئینی با تزئینات برنز و کریستال ساخت ایتالیا و قفس پرندگان تزئینی با پرندگان تاکسیدرمی شده از جمله آثار به نمایش درآمده است.

در فصل بهار نیز تعداد ۸ قلم شی موزه ای در این کاخ در معرض نمایش عموم قرار گرفت که با احتساب این تعداد، از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ قلم شیئ جدید در فضاهای مختلف کاخ اختصاصی نیاوران به نمایش گذاشته شده است.

از اسفند ماه سال ۸۸ که کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی شد کارهای اساسی و مهمی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن ها حفظ اصالت چیدمان اشیا در فضاهای مختلف با استفاده از مدارک و اسناد موجود در مرکز اسناد و اطلاعات افراد قدیمی در کاخ بوده است.

همچنین اشیایی که به دلیل قرارگیری در مسیر بازدید امکان نمایش نداشتند با توجه به سنخیتی که با دیگر اشیا در کاخ داشتند در آن محیط در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته اند.

شایان ذکر است سال گذشته نیز بیش از ۱۳ قلم شی در فضاهای بازدید این کاخ قرار گرفت که از آن جمله می توان به شمعدان کریستال ساخت فرانسه، تابلوی نقاشی زن اثر جی والنا، تلویزیون اتاق انتظار مهمانان، مجسمه اسب مرمری، تابلوی ابریشم دوزی گل و پروانه، مجسمه برنزی شیر، مجموعه ای از آثار کریستال ساخت کشور فرانسه، تابلوی تزئینی با سنگ های گرانبها، گلدان های تزئینی با سنگ های گرانبها، ستون تزئینی برنزی اثر پرویز تناولی و غیره اشاره کرد.... / شبکه خبری برنا 


ویدیو : نمایش آثار جدید موزه ای در کاخ نیاوران