نماد المپیک ریو 2016 رونمایی شد : از عروسک‌های نمادین بازی‌های المپیک و پارالمپیک ...


از عروسک‌های نمادین بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 امروز در ریو رونمایی شد. خبرگزاری ایسنا: یکی از این عروسک‌ها گربه‌ای زرد رنگ و دیگری عروسکی آبی رنگ با موهای شبیه به برگ است. گفته می‌شود که این عروسک‌ها نماد حیوانات وگیاهان برزیل هستند و برای ساخت و طراحی آن‌ها از خصوصیت‌های فرهنگی برزیل و کاراکترهای انیمیشن‌ها و بازی‌های کامپیوتری استفاده شده است.

عروسک‌های نمادین المپیک و دیگر کالاها یکی از مهم‌ترین منابع برای درآمد در حین برگزاری مسابقه‌ها هستند. قرار است 12 هزار محصول مختلف برای المپیک تولید شوند. مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک امیدوارند که از بازار محصولات المپیک یک میلیارد رئال معادل 398 میلیون دلار سود کسب کنند.

رونمایی از مدال المپیک 2016 , رونمایی از مدال بازیهای المپیک 2016 , المپیک 2016

عروسک المپیک ریو نشان دهنده حیوانات مختلف برزیل هستند در حالی که عروسک پارالمپیک نشان دهنده ترکیبی از گیاهان بومی برزیل است.

مسئولان المپیک 2016 برای انتخاب طرح این عروسک‌ها از مدیران فستیوال Anima Mundi دعوت کردند.

پروژه تولید این عروسک‌ها به کمپانی Birdo از سائوپائولو داده شد. لیستی از اسامی برای این عروسک‌ها پیشنهاد شده است که عبارتند از: اوبا و ابا، تیباتوک و اسکیندیم، وینیسیوس و تام. برگزار کنندگان مسابقه‌ها امیدوارند که با وجود این عروسک‌ها تماشاگران جوانتر به تماشای بازی‌ها جذب شوند. از یک سال قبل از شروع بازی‌ها قرار است انیمیشنی با حضور این عروسک‌ها در تلویزیون بزیل پخش شود.

مدیر برگزاری بازی‌های ریو 2016 اعلام کرد: عروسک‌ها یکی از مهم‌ترین سمبل‌ها و نشانه‌های بازی‌ها هستند و هدف از تولید آن‌ها جذب تماشاگران و به خصوص کودکان است.

اطلاعات دیگری درباره این عروسک‌ها و حضور آن‌ها در فضای مجازی اعلام خواهند شد.


ویدیو : نماد المپیک ریو 2016 رونمایی شد