نلو وینگادا: پرسپولیس هم باید طلبم را بدهد و هم سود پولم را : نلو وینگادا: ...



نلو وینگادا: پرسپولیس هم باید طلبم را بدهد و هم سود پولم را/ ۹۰ درصد پول دادگاه را هم آنها باید بدهند

از نظر نلو وینگادا مربی سابق پرسپولیس، مسئولان این باشگاه اطلاعات درستی را درباره پرونده شکایتش از قرمزها، به رسانه ها نداده اند.

یکی دو روز پیش معاون حقوقی این باشگاه گفت: «پس از دادخواست ما دادگاه cas، رای فیفا را باطل کرد. فیفا پرسپولیس را محکوم کرده بود تا 400 هزار دلار به وینگادا بدهد ولی حالا قرار شده 200 هزار دلار، آن هم بدون ضرب الاجل به این مربی پرداخت کنیم.» نلو وینگادا اما این اظهارات پرسپولیسی ها را رد می کند. او که این روزها در دبی به سر می برد، تاکید می کند: «فیفا رای نهایی را به زودی صادر می کند و برای پرسپولیس ضرب الاجل تعیین خواهد شد.

*ابتدا درباره وضعیت تان بگوئید. پس از دالیان، هنوز به تیمی ملحق نشده اید.

بله، پس از اینکه لیگ چین تمام شد، من از دالیان جدا شدم. البته ما در این باشگاه مشکلات ریز و درشتی داشتیم. به دلیل دستگیری مدیر عامل باشگاه که دوست ندارم درباره اش حرف بزنم، اوضاع تیم بسیار وخیم بود. برخی از بازیکنان خارجی، تیم را ترک کردند. پولی در کار نبود با اینهمه موفق شدیم در لیگ بمانیم و سقوط نکنیم. در حال حاضر پیشنهادی از حوزه خلیج فارس دارم. از کره جنوبی نیز پیشنهادی رسیده است. حتی چند روز پیش به کره رفتم و مذاکراتی انجام دادم که هنوز نتیجه نهایی اش مشخص نیست.

*درباره پرونده شما و پرسپولیس بحث هایی شده است. می توانید در این باره توضیح بدهید؟ پرسپولیسی ها اعلام کرده اند باید 200 هزار دلار به شما بدهند بدون ضرب الاجل.

ابتدا بهتر است در این باره توضیحانی بدهم. عملکرد باشگاه پرسپولیس در این زمینه خوب نبودند. آنها رفتار خوب و حرفه ای با من نداشتند. نزدیک به یکسال پیش بود که آقای رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به چین آمد و با هم مذاکراتی انجام دادیم. آن زمان توافق هایی کردیم و من حتی حاضر شدم تخفیفی چشمگیر به آنها بدهم. آنها برای پرداخت طلبم زمان خواستند که من هم این فرصت را دادم ولی دیگر از آنها خبری نشد و حتی به من پاسخ ندادند. اما اخیرا متوجه شدم که در ایران، اطلاعاتی نادرست درباره پرونده طلب من ارایه شده است.

*چه اطلاعات اشتباهی؟

من فقط یک اشاره کوچک کنم. وقتی پرونده ای به CAS می رود به خاطر دادرسی، طرفین باید مبلغ بالایی را پرداخت کنند. پس از انجام مراحل دادرسی پرونده ما، دادگاه تعیین کرده که 90 درصد از پول دادرسی را پرسپولیس پرداخت کند و 10 درصد را من! مبلغ دادرسی نیز نزدیک به 30 هزار یورو است. از سویی، من در مذاکراتی که با مدیر عامل پرسپولیس داشتم، قبول کردم تخفیف خوبی بدهم ولی حالا باشگاه پرسپولیس مجبور است مبلغی بالاتر به من پرداخت کند. این خواسته من نبود بلکه آنها باعث شدند کار به فیفا و شکایت بکشد. با حکمی که به زودی اعلام خواهد شد، پرسپولیس علاوه بر طلبی که به من دارد، باید سود پولم را نیز پرداخت. 90 درصد پول دادرسی نیز بر عهده باشگاه خواهد بود. این روزها نیز متوجه شده ام قیمت دلار در ایران بسیار متفاوت تر از زمانی است که ما توافق کرده بودیم. اینها خسارت هایی است که به پرسپولیس وارد شده است. من توقع نداشتم پس از جلسه رودرو، این اتفاقات رخ بدهد.

*آیا ضرب الاجلی در کار خواهد بود؟ چراکه مسئولان پرسپولیس تاکید کرده اند خیر.

نه، اینطور نیست. رای به زودی اعلام نهایی خواهد شد. پس از آن نیز زمانی تعیین می شود تا پول من را بدهند. در واقع، ضرب الاجل وجود خواهد داشت. در صورتی که آنها پول را پرداخت نکنند، طبق قانون رفتار خواهد شد.

*آیا احتمال کسر امتیاز وجود دارد؟

من نمی توانم درباره مسایل قانونی حرف بزنم.

***

آیا کسر امتیاز در پیش است؟

نلو وینگادا یک چیز می گوید، پرسپولیس یک چیز دیگر. پرسپولیسی ها می گویند به این مربی تنها 200 هزار دلار خواهند داد و ضرب الاجلی وجود ندارد ولی وینگادا شدیدا این گفته را تکذیب می کند. سرمربی سابق قرمزها می گوید: «شما می توانید منتظر بمانید تا متوجه اصل موضوع شوید.» اگر حرف های وینگادا صحت داشته باشد، بی شک خطری در کمین پرسپولیس خواهد بود. عدم پرداخت پول این مربی، به کسر امتیاز از قرمزها منجر می شود. آیا نباید قرمزها زودتر از اینها مشکل مالی خود را با مرد پرتغالی حل می کردند؟/خبرآنلاین

 


ویدیو : نلو وینگادا: پرسپولیس هم باید طلبم را بدهد و هم سود پولم را