نقض حریم خصوصی توسط "گوگل پلاس" : كارشناسان می گویند این اقدام عجیب گوگل تمامی ...


كارشناسان می گویند این اقدام عجیب گوگل تمامی كاربرانی را شامل می شود كه با اسامی مستعار به دنبال استفاده از این سرویس هستند. گوگل در اقدامی عجیب هزاران نفر از كاربران سرویس نوپای خود به نام گوگل پلاس را اخراج یا حساب كاربری آنها را به حال تعلیق درآورد.

به نقل از سی ان ان، این اقدام گوگل باعث شد این افراد در دسترسی به دیگر خدمات روزمره گوگل هم دچار مشكل شوند.

كارشناسان می گویند این اقدام عجیب گوگل تمامی كاربرانی را شامل می شود كه با اسامی مستعار به دنبال استفاده از این سرویس هستند.

در واقع گوگل كاربران گوگل پلاس را مجبور به استفاده از اسامی واقعی كرده تا از هویت آنها اطلاع داشته باشد. اقدامی كه به معنای نقض حریم شخصی كاربران است چون بسیاری از افراد تمایلی ندارند اطلاعات هویتی واقعی خود را در اختیار گوگل قرار دهند.

افشای بی توجهی گوگل در زمینه حفظ حریم شخصی كاربران در سال های اخیر موجب شده بسیاری از كاربران خدمات این شركت از نام های مستعار استفاده كنند. حال گوگل این حق را به بهانه های امنیتی از كاربرانش سلب كرده است.

با توجه به اینكه نمایه یا پروفایل كاربران گوگل پلاس برای عموم بر روی اینترنت قابل دسترس است مجبور كردن آنها به افشای هویت واقعیشان می تواند باعث سوءاستفاده گسترده هكرها و ویروس نویسان شود. اما گوگل می گوید برای جلوگیری از ارسال هرزنامه و پیام های مخرب و عدم ایجاد نمایه های قلابی این كار را كرده است.

علیرغم اعتراض های گسترده كاربران گوگل هنوز سیاست خود را در این زمینه تغییر نداده است و استفاده از عدد و علائم نامانوس و كاراكترهای غیرمرتبط را برای كاربران پروفایل های گوگل پلاس ممنوع كرده است.

منبع: فارس



ویدیو : نقض حریم خصوصی توسط "گوگل پلاس"