نقش سریال یوسف در انقلاب مصر : معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد ...


معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است ایجاد موج بهار عربی در کشورهای مصر و تونس بی تاثیر از سریال یوسف پیامبر نبوده است. معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است ایجاد موج بهار عربی در کشورهای مصر و تونس بی تاثیر از سریال یوسف پیامبر نبوده است.

جواد شمقدری بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج گفت: تجربه سریال یوسف تجربه گرانبهایی بود و به رغم اینکه ایران به دلایل سیاسی از سوی برخی کشورها مورد تحریم نانوشته است اما این سریال راه خود را پیدا کرد.

وی افزود: شاید به تعبیر من یکی از جرقه هایی که باعث رخ دادن بهارعربی در برخی کشورهای عربی شد، مخالفت کشور مصر و تونس با پخش این سریال بود.

شمقدری با بیان اینکه این سریال قرار بود از تلویزیون این دو کشور پخش شود اما حاکمان پخش این سریال را ممنوع کردند، اظهار داشت: وقتی مردم این کشورها از طریق شبکه الکوثر و شبکه های عراقی این سریال را دیدند، متوجه فضا و فرهنگ جدیدی شدند و عقده ای هم نسبت به حاکمانشان که اجازه پخش این سریال را ندادند، پیدا کردند.

وی تصریح کرد: شاید این هم یکی از انگیزه های آخری بود که صبر مردم این کشورها را لبریز کرد.

شمقدری همچنین بیان داشت: سینمای قرآنی یکی از راههای نجات سینمای ایران است که ما به دنبال تحقق آن هستیم.

وی یادآور شد: سال گذشته نخستین جشنواره فیلم های قرآنی در همین راستا برگزار شد و در تلاش هستیم امسال دومین دوره آن را برگزار کنیم.

شمقدری بیان داشت: هم اکنون سینمای ایران معنوی ترین و اخلاقی ترین سینما در دنیاست و این به برکت انقلاب اسلامی است.

منبع: مهر


ویدیو : نقش سریال یوسف در انقلاب مصر