نقش انتخاب برند، نام و علائم در موفقیت تجاری : هر بیزنسی اگر بخواهد موفق ظاهر ...


هر بیزنسی اگر بخواهد موفق ظاهر شود، باید به‌ یادماندنی باشد و این حقیقت وقتی کمپانی بخواهد چندین خدمات و محصول ارائه کند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. انتخاب نام برند تجاری , انتخاب نام برند , ثبت برند تجاری

وقتی درمورد هر شرکت یا کمپانی بزرگ فکر می‌کنیم، مثل دیزنی، استارباکس یا مایکروسافت، یک تصویر خاص به ذهنمان می‌آید. این تصویر، معمولاً، مستقیماً به محصولی که توسط این کمپانی‌ها تولید می‌شود در ارتباط است. حروف بزرگ و بامزه اسم دیزنی نه ‌تنها درمورد اینکه این کمپانی چیست به ما اطلاعات می‌دهد بلکه یک حس خاص درمورد بامزه بودن ذات آن و کیفیت کودکانه آن ایجاد می‌کند. هر چیزی که از دیزنی ببینید آن لوگو را به همراه دارد و این می‌تواند نمونه بسیار خوبی از برندینگ یا علامت‌ گذاری تجاری است.

هر بیزنسی اگر بخواهد موفق ظاهر شود، باید به‌ یادماندنی باشد و این حقیقت وقتی کمپانی بخواهد چندین خدمات و محصول ارائه کند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای برجسته‌ تر کردن این موضوع، اجازه بدهید با مثالمان پیش برویم. هرکسی محصولات دیزنی را هرکجا که ببیند، چه در تلویزیون باشد، چه فیلم، چه اسباب‌ بازی و چه شکلات خواهد شناخت. درمورد کمپانی شما هم باید وضع به همین ترتیب باشد. اینجاست که استفاده موثر از چاپ رنگی به یک بیزنس کمک می‌کند یک نام‌ تجاری موثر خلق کرده و همه محصولاتش را تحت پوشش آن لوگو بیاورد.

طراحی لوگوی یک شرکت یکی از مهمترین جزئیات کار است. اگر می‌خواهید برای هر محصولی که تولید می‌کنید یک برند درست کنید، دقت کنید که حتماً چیزی باشد که مردم زود به یاد بیاورند و از نگاه کردن به آن لذت ببرند. یک برند باید انعکاسی از آن بیزنس باشد. باید چشم‌ گیر باشد و این فقط از طریق چاپ با رنگ‌ های عالی دست‌ یافتنی است. یک لوگوی سیاه‌ سفید در پشت پس ‌زمینه محصولتان پنهان می‌شود. اگر بخواهیم یک شرکت مهم دیگر را هم نام ببریم، احتمالاً دلیل دارد که لوگوی ویندوز مایکروسافت چند رنگ است. به همان دلیل است که همه می‌توانند بلافاصله لوگوی مایکروسافت را تشخیص دهند. مردم معمولاً رنگ‌های خاص، طرح ‌های جالب و البته آیکون‌ها و تصویر به‌ یادماندنی را به‌خاطر می‌سپارند.

اهمیت برندسازی فقط مختص کمپانی‌های خیلی بزرگ نیست. برندسازی خصوصی برای بیزنس های کوچک هم به همان اندازه مهم است. تنها فرق کمپانی‌ های بزرگ با شرکت‌های کوچک شخصی این است که شما خودتان را برند می‌کنید، نه محصولات یا خدماتتان را چون اگر به آن نگاه کنید آن محصول یا خدمات خود شما هستید.

در این مورد هم درست مثل کمپانی‌های بزرگ هدف نهایی این است که به افراد احساس راحتی و آشنایی را منتقل کنید. همچنین باید کارت ‌ویزیت و کاتالوگ آماده داشته باشید تا اگر کسی خواست بیشتر درمورد شما و خدماتتان بداند به او ارائه کنید. که البته همه آنها باید به دقت و زیبایی طراحی شده باشند و لوگویتان هم حتماً رنگی باشد. هر چاپ رنگی که برای شرکتتان انتخاب می‌کنید باید حتماً برندتان را در بر داشته باشد.

اعتماد کردن به یک شرکت بزرگ‌ترین آرزوی یک مشتری است. وقتی کسی محصولی از شما می‌خرد یا خدماتی می‌گیرد دوست دارد به آنچه از شما گرفته اعتماد کند. و وقتی آن اعتماد به وجود آمد، دیگر مشتری دائم شما خواهد شد. پس چرا با داشتن یک لوگوی معمولی به یاد آوردن خودتان را برای آنها دشوار کنید درحالیکه می‌توانید یک برند مشخص و متمایز با لوگویی با رنگ‌های عالی و تند داشته باشید. اگر این نکات را در طراحی برند خود رعایت کنید، دفعه بعدی که مشتریان به خدمات شما نیاز پیدا کردند، دقیقاً یادشان خواهد ماند که شرکت شما چه بوده و چه چیزهایی ارائه می‌ داده است.

منبع : سایت مردمان


ویدیو : نقش انتخاب برند، نام و علائم در موفقیت تجاری