نقشه حساب شده حسابدار زن برای سرقت میلیاردی فرش : ماموران زمانی که برای دستگیری ...



ماموران زمانی که برای دستگیری زن جوان راهی خانه او می‌شدند، نمی‌دانستند راز سرقت‌های میلیاردی فرش‌های نفیس دستباف در این خانه فاش می‌شود.

به گزارش جام‌جم ، هفته گذشته زن میانسالی در تماس با پلیس از سرقت هفت‌میلیون تومان از خانه‌اش توسط زن و مرد جوانی خبر داد.

با حضور ماموران در محل سرقت در خیابان خلیج، شاکی مدعی شد دقایقی قبل برادرزاده معتادم همراه زن جوانی که او نیز اعتیاد دارد، به در خانه‌ام آمدند و با زور و تهدید قمه هفت میلیون تومان پول پیش خانه‌ام را سرقت کردند. با سر و صدای من، همسایه‌ها برای کمک به خیابان آمدند، اما زن 35 ساله با برداشتن پول‌ها و تهدید چاقو و قمه از محل فرار کرد، اما توانستیم برادرزاده‌ام را دستگیر کنیم.

با ارجاع پرونده به دادسرای یافت‌آباد، تحقیقات از شاکی و متهم آغاز شد. زن میانسال در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: بعد از فوت برادرم، بچه‌هایش را من بزرگ کردم و حتی برای آنها زن گرفتم، اما برادرزاده کوچکم میلاد به مواد مخدر شیشه اعتیاد پیدا کرد و به همین دلیل همسر و پسر 11 ساله‌اش او را ترک کردند. در این مدت تمام تلاشم را کردم که میلاد را ترک دهم و همسرش را به خانه برگردانم، اما او برای ترک اعتیاد هیچ اقدامی نکرد.

وی اضافه کرد: چند روز قبل متوجه شدم او با زن معتادی به نام مینا آشنا شده و قصد ازدواج با او را دارد. میلاد هفت میلیون تومان نزد من داشت که این پول را به او نمی‌دادم؛ زیرا می‌خواست آن را همراه مینا خرج موادش کند. میلاد با نقشه زن معتاد ارثیه‌اش را به زور از من سرقت کرد.

با اظهارات زن میانسال، تحقیقات از مرد معتاد آغاز شد. میلاد با قبول اتهام سرقت از عمه‌اش گفت: من برای خودم کسی بودم و حتی به هفت کشور اروپایی سفرکرده‌ام و یک فروشگاه بزرگ برای خودم داشتم، اما از طریق دوستانم به شیشه اعتیاد پیدا کردم و از آن زمان همسرم مرا ترک کرد. در این مدت در پاتوق مصرف مواد با مینا که او هم معتاد بود، آشنا و به او علاقه‌مند شدم. چند روز قبل موضوع طلب هفت میلیونی از عمه‌ام را به مینا گفتم و او نقشه سرقت را طراحی کرد.

راز سرقت میلیاردی فرش
با اعترافات مرد 36 ساله تحقیقات برای دستگیری مینا آغاز شد. سرانجام بعد از دو روز خانه زن معتاد حوالی یافت‌آباد شناسایی و او در خانه‌اش دستگیر شد. ماموران در بازرسی از خانه مینا توانستند شش تخته فرش ابریشمی نفیس متعلق به یک شرکت معروف فرش‌های نفیس را که ماهرانه در کمد جاسازی شده بود، کشف کنند.

با انتقال مینا به دادسرا، او دربازجویی‌ها با قبول سرقت از خانه عمه مرد مورد علاقه‌اش گفت: بعد از آشنایی با میلاد متوجه شدم پول‌هایش در اختیار عمه‌اش است؛ چون دیگر پولی برای خرید مواد مخدر نداشتیم، تصمیم گرفتیم با نقشه‌ای پول‌ها را از زن میانسال سرقت کنیم. به همین دلیل به در خانه او رفتیم و با تهدید قمه‌ای که همراهم بود، پول‌ها را برداشته و فرار کردم.

زن معتاد در مورد فرش‌های ابریشمی کشف شده در خانه‌اش گفت: این فرش‌ها متعلق به خواهرم سالومه است. او حسابدار شرکت معروف فرش است و به جای حقوق فرش می‌گیرد و با فروش آنها امرار معاش می‌کند. بازپرس پرونده که به گفته‌های مینا مشکوک شده بود، دستور تحقیق از مدیران شرکت فرش را صادر کرد.

پلیس در تعقیب سارق
با حضور ماموران در دفتر شرکت، مشخص شد سالومه این شش تخته فرش را که یک میلیارد و 600 میلیون تومان ارزش داشت، از آنجا سرقت کرده است.

یک روز بعد از ارسال فرش‌ها به شرکت، مدیران آنجا با حضور در دادسرا از سرقت 42 تخته فرش نفیس ابریشمی خبر دادند و در شکایتشان مدعی شدند زن 40 ساله از سال 93 در قسمت حسابداری شرکت استخدام شده و از پنج روز قبل در محل کارش حاضر نشده است.

با شکایت شرکت فرش‌فروشی، تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد، اما او با اطلاع از کشف فرش‌ها از خانه خواهرش فرار کرده و تاکنون ردی از وی به دست نیامده است. این درحالی است که با توجه به شناسنامه‌دار بودن فرش‌ها، تعدادی از آنها در قم و شمال تهران کشف شد. در ادامه با توجه به احتمال دست داشتن زن و مرد معتاد در سرقت فرش‌های نفیس، آنها دوباره بازجویی شدند.

میلاد در بازجویی‌ها با انکار نقش داشتن در سرقت فرش‌ها گفت: می‌دانستم خواهر مینا در شرکت فرش‌فروشی کار می‌کند، اما از جای فرش‌ها و سرقتی بودن آنها خبری نداشتم. مینا هم منکر دست داشتن در این سرقت‌ها شد.

با اعترافات دو متهم، امیر اسماعیل رضوانفر، بازپرس شعبه سوم دادسرای یافت‌آباد دستور بازداشت آنها و شناسایی و دستگیری سالومه به اتهام سرقت فرش‌های نفیس دستباف را صادر کرد.

نحوه سرقت فرش‌ها
مدیر شرکت فرش‌فروشی هم درباره نحوه سرقت فرش‌ها به جام‌جم گفت: زن جوان به عنوان حسابدار در شرکت ما کار می‌کرد. او صبح‌ها زودتر به شرکت می‌آمد و به بهانه یادداشت شماره فرش‌ها به انبار می‌رفت و نگهبانان را برای خرید از محل دور می‌کرد. او سپس فرشی را داخل کوله کوهنوردی خود می‌گذاشت و عصر به بهانه کوهنوردی همراه کوله‌پشتی از شرکت خارج می‌شد. متهم فراری وقتی متوجه شد راز سرقت‌هایش فاش شده 9 تخته فرش را به شرکت بازگرداند، اما از سرنوشت دیگر فرش‌ها خبری نیست.

 

 اخبار حوادث  -  جام جم 


ویدیو : نقشه حساب شده حسابدار زن برای سرقت میلیاردی فرش