نقشه تمام شهاب‌های برخورد کرده با زمین : بر اساس آزمایشات مافوق صوت طی سه سال ...


بر اساس آزمایشات مافوق صوت طی سه سال گذشته ۲۶ شهاب‌سنگ با سطح کره زمین برخورد داشته‌اند فارنت: بر اساس آزمایشات مافوق صوت طی سه سال گذشته ۲۶ شهاب‌سنگ با سطح کره زمین برخورد داشته‌اند،در تصویر زیر که توسط موسس سایت معروف globaia.org در اینترنت منتشر شده، نقاط برخورد این شهاب سنگ‌ها مشخص شده است.

بعد از برخورد شهاب سنگ با زمین چه روی می دهد؟ , کره زمین نقشه , پخت سیب زمین سرخ کرده

نکته جالب اینجاست که تمامی این شهاب‌سنگ‌ها با جو زمین برخورد کرده و در آنجا منهدم شده‌اند. از میان این برخوردها تنها بر خورد شهاب‌سنگی در نزدیکی استان چلیابینسک (Chelyabinsk) واقع در روسیه بود که بزرگترین اصابت را با زمین داشت و به دلیل نزدیکی محل اصابت با مراکز مسکونی منجر به خسارات مالی و صدمات انسانی گردید.

البته باز هم، جو زمین توانسته بود حدود ۵۰۰ کیلو‌ تن از جرم شهاب‌سنگ را در خود جذب کند. برای روشن شدن مقیاس این برخورد، بمب اتمی هیروشیما را در نظر بگیرید که حدود ۱۶ کیلو تن قدرت تخریب داشت!


قسمت بد ماجرا این است که اصابت شهاب‌سنگ فوق پیش‌بینی نشده بود و اگر شهاب‌سنگ از زاویه دیگری با زمین اصابت می‌کرد ممکن بود شهر مانند نیویورک را به طور کامل تخریب کند! بنیاد B612 که خود را مسئول حفاظت از زمین در مقابل شها‌ب‌سنگ‌ها می‌داند، گزارش داده که این ۲۶ برخورد محدوده‌ای از ۱ تا ۶۰۰ کیلومتر از سطح زمین را پوشش داده‌اند.


ویدیو : نقشه تمام شهاب‌های برخورد کرده با زمین