نقشه بیمار برای سرقت از مطب پزشک : اخبار حوادث -  تحقیقات پلیسی فاش کردنقشه ...



اخبار حوادث -  تحقیقات پلیسی فاش کرد
نقشه بیمار برای سرقت از مطب پزشک

سه‌مرد که به مطب پزشکی دستبرد زده بودند بعد از شش‌ماه تحقیقات پلیسی دستگیر شدند.

زورگیری از مطب پزشکی واقع در خیابان شریعتی روز 25 آبان سال گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری گاندی اعلام و با حضور ماموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو سارق نقابدار ساعت 21:30 وارد مطب پزشکی شدند و با تهدید سلاح‌سرد و بستن دست‌وپای دکتر و منشی وی، وجوه نقد داخل مطب را سرقت کردند. کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پس از تشکیل پرونده مقدماتی مسوول تحقیق در این خصوص شدند و به بررسی شگرد سرقت پرداختند. آنها مطمئن شدند سارقان با اطلاع دقیق از محل سرقت و شناسایی، زمان خلوتی مطب دست به دزدی زده‌اند. کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده، با مراجعه به مراکز تجاری و مالی محدوده سرقت به بررسی دوربین‌های مداربسته این مراکز پرداختند و پرایدی سفیدرنگ را شناسایی کردند که زمان سرقت در نزدیکی مطب توقف کرده بود و دو جوان شبیه به مشخصات ارایه‌شده توسط پزشک و منشی در خصوص نوع و رنگ لباس‌هایشان، از آن پیاده و وارد ساختمان محل سرقت شدند.

 

پس از به‌دست‌آمدن مشخصات پراید آخرین مالک آن به نام «مهدی.ن» (32ساله) شناسایی و در بررسی سوابق بیماران محل سرقت، مشخص شد «مهدی» در آنجا پرونده پزشکی دارد و حدودا دوماه قبل از دزدی به این محل رفته بوده. در ادامه خانه مهدی در خیابان مولوی شناسایی و او دوم اردیبهشت سال‌جاری دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. «مهدی» در اظهارات اولیه‌اش منکر اطلاع از سرقت شد اما پس از انجام اقدامات پلیسی و ارایه دلایل و مدارک توسط کارآگاهان، ضمن معرفی دو همدست خود به نام‌‌های «سهیل» و «حسام» که 21 و22ساله هستند، خود را به‌عنوان پیشنهاددهنده و طراح سرقت معرفی کرد. مهدی در اعترافات خود گفت: «حدودا دوماه پیش همراه همسرم برای معاینه به مطب این پزشک رفتیم. در آنجا با دیدن شلوغی مطب و اطمینان از اینکه روزانه افراد زیادی به آنجا مراجعه می‌کنند به این نتیجه رسیدم که در پایان هرروز مبلغ زیادی پول در این محل وجود دارد. از همان زمان نقشه سرقت از مطب را طراحی کردم و پس از طرح موضوع با دونفر از دوستانم تصمیم به سرقت گرفتیم.»

 

مهدی درباره نحوه ارتکاب سرقت نیز توضیح داد: «ساعت 21:30 روز حادثه همراه دوستانم به محل سرقت رفتیم. من و حسام، پس از پوشاندن صورت‌های خود وارد ساختمان شدیم و سهیل نیز به‌عنوان راننده در ماشین ماند. در مطب با تهدید پول‌ها را گرفتیم و سپس فرار کردیم.»ماموران در ادامه، محل سکونت دو متهم دیگر را شناسایی و آنها را در دو عملیات همزمان دستگیر کردند. سهیل و حسام پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مهدی به مشارکت در سرقت اعتراف کردند.


سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم به سرقت به‌عنف و همچنین سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، قرار بازداشت قانونی توسط مقام قضایی صادر شده و هر سه متهم برای شناسایی دیگرجرایم به‌ویژه سرقت‌های مشابه در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.»
 اخبار حوادث - شرق


ویدیو : نقشه بیمار برای سرقت از مطب پزشک