نقشه بزرگ‌ترین سرقت جواهرات، ساعتی قبل از دستبرد افشا شد : اعضای باند سرقت ...



اعضای باند سرقت مسلحانه که قصد داشتند با حمله به یک پاساژ طلا‌فروشی، بزرگ‌ترین سرقت کشور را رقم بزنند، چند ساعت قبل از اجرای نقشه در دام ماموران گرفتار شدند. برای سر دسته باند که از سارقان حرفه‌ای است، درخواست محاربه شده است.

بزرگ ترین سگ دنیا , شیک ترین سرویس های جواهرات , بزرگ ترین پارک ابی جهان

رسیدگی به این پرونده بیستم مرداد امسال همزمان با شکایت یکی از اتباع عراق مبنی بر سرقت کیف پول و مدارکش توسط دو سارق موتور‌سوار در دستور کار ماموران پلیس پایتخت قرار گرفت.

مرد عراقی که خود را پزشک معرفی می‌کرد، در شکایتش گفت: ساعت 21و30دقیقه در حال عبور از خیابان ستارخان بودم که یک موتور آپاچی مشکی با دو سرنشین نقابدار به من نزدیک شدند و پس از پاشیدن گاز اشک‌آور به صورتم، کیفم را که حاوی 3500 دلار، 800 دینار و دو میلیون تومان پول نقد و پنج پاسپورت عراقی بود، سرقت کردند.

در ادامه، مرد عراقی راننده‌اش را طراح اصلی سرقت معرفی کرد و گفت: در این مدت، پسر جوانی به نام جمشید به‌عنوان راننده همراهم بود. روز سرقت، او مدام پیامک بازی می‌کرد و از محتویات کیفم خبر داشت.

با اظهارات مرد عراقی، ماموران سراغ جمشید رفتند، اما او همزمان با سرقت متواری شده بود. تحقیق برای دستگیری پسر راننده ادامه داشت تا این که وی اوایل آذر شناسایی و دستگیر شد. متهم 28ساله در بازجویی به سرقت کیف مرد عراقی اعتراف کرد و گفت: من و دو نفر از دوستانم به نام‌های پیمان و رضا دست به این سرقت زدیم.

کارآگاهان رضا را در مخفیگاهش در یک ویلا در لواسان شناسایی و دستگیر کردند. او پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف و عنوان کرد: چند روز قبل از سرقت، جمشید با من و پیروز تماس گرفت و مدعی شد با مردی آشنا شده که پول و دلار زیادی دارد. او از ما خواست در سرقت کیف پزشک عراقی با او همکاری کنیم. به آدرسی که جمشید پیامک کرده بود رفتیم و پیروز کیف مالباخته را دزدید.

متهم 33 ساله اضافه کرد: من همراه چهاردوست دیگرم عضو باند پیروز بودیم. شهریور سال 92 یک خودروی 206 را در غرب تهران مسلحانه سرقت کردیم. فردای آن روز دو نفری به یک طلافروشی در خیابان مهرآباد جنوبی رفتیم و با شکستن شیشه ویترین، طلاها را سرقت و مرد طلا‌فروش را تهدید به قتل کردیم و توانستیم فرار کنیم.

با اظهارات پسر جوان، چهار همدست او دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم 40 ساله آغاز شد. سرانجام ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم در اتوبان کرج ـ تهران برای دستگیری او وارد عمل شدند، اما پیروز که متوجه حضور ماموران شده بود با تیراندازی به سمت آنها دو نفر از ماموران را به صورت سطحی مجروح کرد و هنگام فرار با اصابت چهار تیر به دوپایش مجروح و پس از دستگیری به بیمارستانی در تهران منتقل شد.با بهبود سردسته باند سارقان مسلح، او برای بازجویی به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد.

پیروز در بازجویی‌ها مدعی شد: پس از سرقت از طلا فروشی در خیابان مهرآباد شناسایی و دستگیر شدیم. در آن زمان به 21 سال حبس محکوم شدم. من آدمی نبودم که این مدت در زندان بمانم. به همین دلیل، اواخر آبان با سپردن وثیقه میلیاردی به مرخصی آمدم. پس از رهایی از زندان به فکر سرقت افتادم. به همراه چهار نفر از دوستانم و همسرم بار دیگر باند سرقت تشکیل دادم، اما چون پولی برای تهیه سلاح نداشتم از پزشک عراقی سرقت کردیم. با پول‌های مرد عراقی سه سلاح جنگی خریدم و در خانه مخفی کردم.

وی اضافه کرد: نقشه‌ام حساب شده بود و می‌خواستم یک پاساژ بزرگ طلا‌فروشی در بازار تهران را همزمان مورد سرقت قرار دهم و با سرقت از چند مغازه یکباره بار خودم و همدستانم را ببندم. چند بار مسیرهای فرار پاساژ را بررسی کرده بودم و با شناسایی هشت مغازه ابتدایی پاساژ قصد داشتیم از آنها همزمان در کمتر از سه دقیقه سرقت و قبل از رسیدن ماموران فرار کنیم. نقشه ما بی نقص بود و چند بار هم با همدستانم آن را مرور و تمرین کرده بودیم، اما یک روز قبل از ارتکاب سرقت ازسوی ماموران شناسایی و دستگیر شدیم. اگر ماموران 24 ساعت دیرتر سراغ ما می‌آمدند ما بزرگ‌ترین سرقت مسلحانه کشور را به نام خودمان ثبت کرده بودیم.

درخواست محاربه برای سرکرده باند
قاضی رضا ابوالحسنی سرپرست دادسرای ویژه سرقت با اعلام این که برای سردسته باند به علت سرقت مسلحانه و ارتکاب جرایم مختلف مسلحانه درخواست محاربه شده است، به جام‌جم گفت: پیش از این اعلام کرده بودیم که از این پس در تهران حکم مجازات سنگین برای سارقان درخواست می‌شود و قانون اجازه نمی‌دهد عده‌ای شهر را جولانگاه جرایم خشن خود کرده، امنیت را از مردم سلب کنند. در این پرونده با انجام کار شبانه‌روزی قبل از اجرای نقشه بزرگ سرقت مسلحانه توانستیم از وقوع آن جلوگیری و سارقان را پیش از ارتکاب سرقت شناسایی و دستگیر کنیم. بار دیگر به همشهریان تهرانی اعلام می‌کنم که تهران برای سارقان ناامن است و دادستانی با سارقان بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کند.

 

 اخبار  حوادث  -  جام جم 


ویدیو : نقشه بزرگ‌ترین سرقت جواهرات، ساعتی قبل از دستبرد افشا شد