نقد محمد تقوی به فردوسی پور و مجید جلالی/ مربی های 5 میلیونی و جایگاه مربی ملی :



محمد بنا مربی کشتی , مجید جلالی , محمد تقوی

 

 اخبار ورزشی - نقد محمد تقوی به فردوسی پور و مجید جلالی/ مربی های 5 میلیونی و جایگاه مربی ملی

 محمد تقوی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در یاداشتی در صفحه فیسبوک خود هم از عادل فردوسی پور گلایه کرد و هم مجید جلالی و دانش مربیان مطنی.

به گزارش خبرآنلاین ؛ محمد تقوی بازیکن اسبق استقلال و کاپیتان پیشین تیم ملی ایران در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود به بحث مهم مناظره حاج رضایی و جلالی در برنامه عادل فردوسی پور پرداخت و خیلی محترمانه از عادل برای حرف هایش خرده گرفت. حرف هایی که این روزها داد قلعه نویی و مایلی کهن را در آورده است. او در این باره نوشت:«دیشب موقعیتی پیش آمد تا دقایقی برنامه شبكه سه تلویزیون ایران را ببینم .

 

پس از صحبتهای كاملامنطقی و اصولی آقای كی روش در این برنامه آقایان جلالی و حاج رضایی در مورد توانایی های مربیان ایرانی و خارجی در حال بحث و گفتگو بودند.آقای فردوسی پور كه بدون شك یكی از مردان باسواد فوتبال ایران بشمار می آیند در این برنامه به نكته ای اشاره كردند كه شاید منطقی نبود.او معتقد بود كه مربی ایرانی چه چیزی می تواند به اشكان دژاگه یاد دهد در صورتی كه اشكان در حال بازی در لیگ برتر انگلیس است .

 

در این مورد باید اشاره كنم كه مربی تیم ملی قرار نیست چیزی به بازیكن یاد بدهد وظیفه اصلی مربی تیم ملی انتخاب سیستم و استراتژی مناسب ، استفاده درست و بحا از تمامی توانایی های بازیكنان تیم ملی،ایجاد محیطی مناسب در اردو ،مدیریت كامل بازیكنان و تصمیم گیری صحیح در جریان بازی است،قرار نیست مربی تیم ملی از لحاظ فنی چیزی به بازیكن یاد بدهد زیرا بازیكنی در حد تیم ملی باید در باشگاه كامل شده باشد و در تیم ملی فقط از توانایی هایش استفاده كنیم .بنظرم مربی تیم ملی بیشتر از آنكه توانایی فنی بالایی داشته باشد باید از لحاظ مدیریتی قوی باشدتا بتواند با ایجاد محیطی مناسب از توانایی بازیكنانش حداكثر استفاده را كند.

 

كی روش این مرضوع را بخوبی به فوتبال ایران نشان داد.اما كاملا موافق هستم كه در رده باشگاهی كار اصولی برای بازیكنان ایرانی صورت نمی گیرد.برای مثال آقای جلالی معتقد بودند كه كلاسهای مربیگری بسیار گران هستند و وقتی مربی با پنج میلیون تومان در كلاس Aشركت می كند نمی توانند او را مردود كنند.متاسفانه موضوعی كه میتواند لطمات زیادی به فوتبال ایران بزند.وقتی مدرك گرفتن مربیان به این صورت است نمی توان در مورد توانایی های فنی آنان شك نكرد . »
  اخبار ورزشی - خبر آنلاین


ویدیو : نقد محمد تقوی به فردوسی پور و مجید جلالی/ مربی های 5 میلیونی و جایگاه مربی ملی