نقدی بر 90 این هفته؛ میزان تشخیص عدالت چیست؟ :       باز هم برنامه نودی دیگر ...



 

 

تشخیص دوقلو بودن جنین در هفته چندم , هفته 16 بارداری و تشخیص جنسیت , کولپوسکوپی برای تشخیص زخم چیست

 

باز هم برنامه نودی دیگر و باز هم ورود غیر کاشناسانه و عمدتا یک سویه 90 به مقوله ای واقعی، کثیف و غیر قابل کتمان... 90 به زعم خودش در پی آن بود تا پرده از آلودگی ها بر دارد اما با چه سنگی؟ با چه میزانی؟ با کدامین ادله قابل اثبات؟ آنچه بیشتر به چشم آمد توهین، افترا، تهمت و تخریب شخصیت افرادی بود که نه می توان در صداقت آنها مطمئن بود نه در ناپاکی آنها...

ای کاش 90 اندکی و با تامل و تعمقی بیشتر وارد این کارزار می شد و با نگرشی متفاوت ذهنیت مردم را به فوتبال بیش از این تخریب نمی کرد! فوتبال هم مانند سایر حوزه های جامعه سیاه و سفید دارد، مثل خود ما، بدی دارد، خوبی دارد اما نوع پرداختن به آن و تبعاتش آیا بی اهمیت است؟ سکوهای خالی ورزشگاه ها، افزایش فرهنگ لمپنیسم، افزایش بت سازی های غیر متعارف از برخی ورزشکاران جدید و قدیم در راستای اهداف شخصی یا تخلیه عقده های درونی و یا حتی حسادت در مدت اخیر خصوصا در دو سال گذشته به شدت جامعه ورزش بالاخص فوتبال را تحت تاثیر قرار داده است و حالا با بالا گرفتن فساد علنی در بخش هایی از فوتبال متاسفانه شاهد آن هستیم که با ضعف فاحش کمیته انضباطی، ورود قوه قضائیه هم کم رنگ و هم بسیار معدود است. حال در این اثناء و با لحاظ جمیع جهات، 90 ورودی نا متعارف به این قضایا داشته و تنها عده ای را در موقعیت اتهام قرار میدهد و عده ای هم خواسته یا نا خواسته از صافی این برنامه عبور می کنند و گیر نمی افتند!.

فردوسی پور و همکارانش در مدت اخیر با خیلی ها تماس برقرار کردند تا برنامه ای پربار تر و با کمیتی بالاتر را داشته باشند و عمق فاجعه را بیشتر به ظهور برسانند اما سوال اینجاست که خروجی این برنامه چه بود و چه تاثیری در نظر عوام ورزش دوستان داشته است و خواهد داشت؟ اینکه از خانواده علی پروین و شخص خودش این چنین صحبت شود حال به درست یا غلط، اینکه متهم ردیف اول فسادها به عنوان دوست نزدیک حجازی فقید معرفی شود و عکس دو نفری آنها به نمایش درآید، اینکه سرهنگ یاوری آن جملات را در مورد بازیکنان استیل آذین بیان کند و یا آنکه سرمربی نیروی زمینی به درست یا غلط از رشوه دو میلیارد و پانصد هزار ریالی سخن به میان آورد جز بدبینی بیشتر مردم به فوتبال چه نتیجه ای را در بر داشته است؟ اینکه به نوعی بیان شود نفر اول سازمان لیگ برتر در انتخاب یک سرمربی آنهم در تیمی متمول دست داشته یا حتی اتهامش در این برنامه بیان شود آیا ارزش لیگ برتر ایران را بیش از پیش به حضیض نمی اندازد؟

و اما آخرین مساله و آخرین سوال ... آیا برای وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، اداره آگاهی و نیروی انتظامی ریشه کردن عده معدودی فاسد ولو اینکه از جامعه فوتبال باشند و اسم و آوازه ای هم داشته باشند، کار دشواری است؟ پاسخ شفاف است! چنانچه نهادهای فوق اندکی به فساد فوتبال ورود کنند درصد بالایی از ناهنجاری ها و سیب های گندیده جمع خواهند شد اما اینکه با کدامین راهکار باید از کمیته انضباطی و ستاد ناکارآمد منشور اخلاقی عبور کرد، می تواند بحث کلان تری باشد که حد 90 و تهیه کننده اش متاسفانه به آن نمی رسد و همین که دو نفر روی خط بیایند و ملتی را با توهین ها و تهمت هایشان سرگرم کند برایشان کفاویت می کند تا با پیامک ها دریافتی خود گوش عالم را کر کنند و میزان بیننده های خود بگویند که آن هم بحثی جداست و ریشه در نبودن برنامه های متنوع ورزشی و تخصصی فوتبال است که لاجرم بینندگان این برنامه را با هر کیفیتی حفظ میکند...

ای کاش بتوانیم بزرگتر بیاندیشیم و یک لحظه هم به کودکان و نوجوانانی فکر کنیم که ساعات طلایی خود را صرف دیدن حرف های برخی از آقایان در این برنامه می کنند، همان نوجوانانی که انتظار داریم در استادیوم ها باشند و به این فوتبال احترام بگذارند.


ویدیو : نقدی بر 90 این هفته؛ میزان تشخیص عدالت چیست؟