نفرت از فیس بوک، عامل موفقیت زاکربرگ! : اپل و گوگل قطعا از فیس بوک بزرگترند ...


اپل و گوگل قطعا از فیس بوک بزرگترند و سود بیشتری هم دارند اما طبق آخرین گزارش چهار ماهه جنرال سنتیمنت، بنیاد تحلیل بازار و تحقیقاتی آمریکایی، فیس بوک سهم بیشتری از کیکِ حضور خالص برندها در دنیا دارد کسب و کار: اپل وگوگل قطعا از فیس بوک بزرگترند و سود بیشتری هم دارند اما طبق آخرین گزارش چهار ماهه جنرال سنتیمنت، بنیاد تحلیل بازار و تحقیقاتی آمریکایی، فیس بوک سهم بیشتری از کیکِ حضور خالص برندها در دنیا دارد

این نخستین باری است که جنرال سنتیمنت این بزرگترین شبکه اجتماعی جهان را در رتبه بندی خود دخیل کرده است. رتبه بندی بنیاد جنرال سنتیمنت، شرکت های رسانه ای و برندها را برحسب ارزش انعکاس آنها در رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی می سنجد و رتبه بندی می کند.

به این ترتیب، طبق محاسبات جنرال سنتیمنت، «ارزش کل تاثیر رسانه ای» فیس بوک 751 میلیون دلار تخمین زده شده است که بیش از نیمی از کل این ارزش، یعنی 432 میلیون دلار آن از وب سایت توییتر می آید.

طبق گزارش جدید جنرال سنتیمنت، فیس بوک در صدر شرکت ها و برندهای بزرگ قرار گرفته است و اپل و گوگل مقام های بعدی را از آن خود کرده اند.

8 عامل موفقیت , مهمترین عامل موفقیت یک استارت آپ چیست؟ , عامل موفقیت بیل گیتس و زندگینامه دوران بچگی

اما چطور فیس بوک مقام اول را از آن خود کرده است؟ پاسخ ساده است: طبق تعریف جنرال سنتیمنت و بر اساس قاعده محبوبیت و تبلیغ «هر خبری خبر خوب است» اشاره به نام برندها در مطالعات این بنیاد چه همراه با انتقاد و اشاره ای منفی باشند و چه تحسین و اشاره ای مثبت در آنها باشد، ارزشی یکسان دارند.

به همین سبب جریان انتقادات از مارک زوکربرگ و شرکتش که اخیرا در پی افت شدید ارزش سهام این شرکت پس از عرضه اولیه عمومی سهامش در بورس به راه افتاده است، بیشترین نقش را در بالا بردن جایگاه فیس بوک در این رتبه بندی داشته. در نتیجه می توان اینطور استنباط کرد که کاربرانی که از فیس بوک نفرت دارند و سهامدارانی که از وضعیت سهام شرکت به خشم آمده اند، ارزش این شرکت را بالاتر برده اند.

گوگل که در گزارش چهار ماهه پیشین مقام اول را با 756 میلیون دلار به خود اختصاص داده بود در این گزارش به جایگاه سوم سقوط کرده است. اگر چه در سایه معرفی سیستم جدید نقشه در سیستم عامل آی اواس 6 اپل که با اشکالات و اشتباهات زیادش همه را به تحسین گوگل واداشت این شرکت توانست توجه مثبت زیادی به خود جلب کند اما به نظر می رسد واکنش های منفی به اقدام اپل سود بیشتری داشته است. یاهو که در مقام دهم باقی مانده است به نظر می رسد نتوانسته با به کار گرفتن ماریسامیِر، از مدیران سابق گوگل، جنجال خبری زیادی به راه اندازد.

تعیین ارزش برندها بر حسب میزان معروفیت و محبوبیت آنها در رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی اگرچه هنوز معیاری رسمی برای تخمین ارزش کل آنها نیست اما حقایق بسیاری را در مورد آنها به نمایش می گذارد.

به ویژه در دنیای مدرن امروز که کاربران روز به روز بیشتر و بیشتر وقت خود را در فضای اینترنت می گذرانند، توجه به علایق آنها و میزان لایک های آنها می تواند به تعیین مسیر درست تبلیغات کمک کند.


ویدیو : نفرت از فیس بوک، عامل موفقیت زاکربرگ!