نفتکش "رنا " نصف شد! + عکس : نفتکش نیوزیلندی "رنا” که ماه اکتبر گذشته روی یکی ...


نفتکش نیوزیلندی "رنا” که ماه اکتبر گذشته روی یکی از صخره های آبی متعلق به این کشور به گل نشسته بود بر اثر توفان نصف شد. نفتکش نیوزیلندی "رنا” که ماه اکتبر گذشته روی یکی از صخره های آبی متعلق به این کشور به گل نشسته بود بر اثر توفان نصف شد.

شدت توفان و امواجی که ارتفاع آنها تا شش متر گزارش شده است، این کشتی به گل نشسته را دو تکه کرد. قسمتهای جدا شده کشتی 20 تا 30 متر ازهم فاصله دارند.

نشت نفت این نفتکش در اوایل ماه اکتبر خبرساز شده بود و نگرانیها بابت آلودگی های محیط زیستی در محل حادثه در شمال نیوزیلند که یکی از زیباترین و توریستی ترین مناطق این کشور است، بالا رفته بود.

پس از آنکه نزدیک ۳۵۰ تن نفت وارد آب دریا شده بود تلاش ها برای خارج کردن کانتینرهای نفتی باقیمانده و جلوگیری از غرق رنا آغاز شد.

با توجه به حادثه هشتم ژانویه نگرانی ها از نشت نفت و آلودگی آب دوچندان شده است، چرا که به گفته مقامات، هنوز مقداری نفت داخل این نفتکش دو نیم شده، باقی مانده است.

 نفتکش نیوزیلاندی رنا که روز یکشنبه بر اثر طوفان به دو نیم تقسیم شده در معرض سرازیر شدن آب به داخل آن قرار گرفته و محموله های نفتی و دیگر کالاها در خطر غوطه ورشدن در دریا قرار دارند.

وزیر محیط زیست نیوزیلاند می گوید:"بدون شک با توجه به افزایش آسیب ها به بدنه کشتی، امکان ترمیم بخش عقب کشتی با توجه حجم عظیم آن، اکنون به مراتب دشوارتر است."

به گل نشستن این کشتی در پنجم ماه اکتبر گذشته بر روی یک صخره دریایی در نزدیک سواحل شمالی نیوزیلاند، موجب سرازیر شدن سیصد و پنجاه تن نفت به دریا شد.

با وجود پمپاژ و خارج کردن یکهزار تن نفت باقیمانده طی سه ماه اخیر، هنوز مقدار قابل توجهی نفت در مخازن کشتی باقی است و نگرانی از سرازیر شدن آن به دریا و آلودگی بیش از پیش سواحل توریستی این کشور تشدید شده است.

با این حال مقامات مسئول می گویند که حجم نفت باقیمانده در کشتی در مقایسه با آنچه در ماه اکتبر به دریا نشت کرد، بسیار کمتر است.



 


ویدیو : نفتکش "رنا " نصف شد! + عکس