نظر 3 کارشناس داوری درباره تصمیم قهرمانی : سه کارشناس داوری تصمیم محسن قهرمانی ...


سه کارشناس داوری تصمیم محسن قهرمانی در اعلام پنالتی به سود سپاهان و اخراج میثم حسینی را اشتباه دانستند. ایسنا: سه کارشناس داوری تصمیم محسن قهرمانی در اعلام پنالتی به سود سپاهان و اخراج میثم حسینی را اشتباه دانستند.

پرویز سیار ابتدا درباره تصمیم قهرمانی گفت: ابتدا چون تصویر آهسته پخش نشد متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده که داور تصمیم به اخراج بازیکن پرسپولیس و گرفتن پنالتی به نفع سپاهان کرده اما تصاویر آهسته کاملا گویا و واضح بود که بازیکن سپاهان فن کمر را به زیبایی زد و خطا می‌بایست به نفع پرسپولیس اعلام می‌شد. من تعجب می کنم که داور چرا اعلام پنالتی کرد و چرا بازیکن پرسپولیس را اخراج کرد . این اشتباه بزرگ در دقایق ابتدایی بازی علامت سوال بزرگی است و من نمی‌دانم داور چگونه می خواهد این اشتباه خود را توضیح دهد.

همچنین هوشنگ نصیرزاده در این‌باره به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: پنالتی اعلام شده به سود سپاهان و علیه پرسپولیس، همچنین اخراج میثم حسینی از پرسپولیس، کاملا نادرست و یک اشتباه آشکار بود.

وی افزود: تصمیم‌های داوری در صحنه منجر به اعلام پنالتی برای سپاهان درست نبود. در حرکت آهسته این صحنه که پخش شد، مشخص بود که داور صحنه را از دست داد و کمک‌داور باید به او کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: در این صحنه، خطای اول را بازیکن سپاهان به شکل آشکار انجام داد و با اعلام خطای او، اعلام پنالتی جایز نبود. میثم حسینی هم ضربه سنگینی به حریف نزد. در واقع با پا به او ضربه نزد، بلکه با ساق پا زد. از نظر فنی، ضربه با قسمتی از پا که داخل کفش قرار می‌گیرد، به عنوان ضربه پا تلقی می‌شود. در این صحنه تصمیم درست، اخطار به هر دو بازیکن و اعلام ضربه آزاد برای پرسپولیس بود.

نوذر رودنیل هم در این‌باره گفت: با توجه به اینکه خطای اول توسط بازیکن سپاهان انجام شد، اعلام ضربه پنالتی به ضرر پرسپولیس، اشتباه بود. پخش تصاویر آهسته صحنه‌ای که منجر به اعلام پنالتی شد، با تأخیر زیاد از سوی تلویزیون صورت گرفت، اما پس از پخش آن، یک نکته مسلم بود، اینکه اعلام ضربه پنالتی از سوی داور بازی اشتباه بود.

مدرس داوری فوتبال خاطرنشان کرد: خطای اول توسط بازیکن سپاهان صورت گرفت که بازیکن پرسپولیس را بدون آنکه توپ در کار باشد، به شکل آشکاری سرنگون کرد. حتی اگر داور این صحنه را از دست داده باشد، کمک‌داور باید به او کمک می‌کرد. باید خطای بازیکن سپاهان گرفته می‌شد و موضوع پنالتی کاملا منتفی بود.


ویدیو : نظر 3 کارشناس داوری درباره تصمیم قهرمانی