نظر یک نماینده مجلس درباره وایبر و واتس‌ آپ : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای ...


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از فضاهایی مانند وایبر و واتس آپ و بقیه فن آوری های جدید ارتباطی آثار مثبت و منفی زیادی دارد اما مهم نحوه فرهنگ سازی در استفاده از این ابزارها است. خبرگزاری ایرنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فن آوری های جدید ارتباطی به مثابه یک فرصت است که باید به بهترین وجه از آن استفاده کرد.

محمدحسن نژاد اظهار داشت: استفاده از فضاهایی مانند وایبر و واتس آپ و بقیه فن آوری های جدید ارتباطی آثار مثبت و منفی زیادی دارد اما مهم نحوه فرهنگ سازی در استفاده از این ابزارها است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال علم هسته ای با اینکه کاربردهای متنوعی در حوزه نظامی دارد اما می تواند در حوزه پزشکی هم استفاده شود بنابراین ایجاد فضاهای جدید ارتباطی بستگی به این دارد که چگونه از آنها استفاده کنند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خاطرنشان کرد: در کل این ابزارها فضاهای جدیدی هستند که موجب می شوند مردم با هم بیشتر در ارتباط باشند، پس استفاده از این فضاها را نمی توان به راحتی در کشور محدود کرد بلکه باید با فرهنگ سازی زمینه استفاده مطلوب از آن ها را فراهم آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از نکات منفی استفاده از این ابزار استیلای فرهنگ غربی خلاف عرف عمومی در جامعه است اما نباید فراموش کنیم که فراماسونری در زمانی اتفاق افتاد که خبری از اینترنت و ارتباط جمعی نبود.

حسن نژاد اضافه کرد: هرچند در جامعه امروز فن آوری ارتباطی گسترش یافته اما باید گفت که اگر زبان و فرهنگ یک کشور هم بخواهد خود باخته شود بدون استفاده از این ابزارها هم امکان پذیر است بنابراین به نظر من از این فناوری ها باید استفاده کرد اما در کنار آن باید مضرات و خطرات احتمالی ناشی از آن را برای استفاده کنندگان برشمرد.


ویدیو : نظر یک نماینده مجلس درباره وایبر و واتس‌ آپ