نظر ظریف درباره استفاده از گزینه نظامی برای حل بحران سوریه : اخبار سیاست خارجی ...



برای جلوگیری از خونریزی لثه استفاده از کدام گزینه مناسب است , عکس نوشته درباره برادر برای پروفایل , استفاده از اینترنت کامپیوتر برای موبایل


اخبار سیاست خارجی - در کنفرانس خبری با همتای کویتی‌اش
 ظریف: استفاده از گزینه نظامی برای حل بحران سوریه یک "توهم" است

وزیران امور خارجه ایران و کویت بر همکاری کشورهای منطقه برای برقراری ثبات و امنیت تاکید کردند.

به گزارش  ایسنا  محمد جواد ظریف روز گذشته بعد از گفت‌وگو با همتای کویتی‌اش در کنفرانس خبری مشترک درباره مساله سوریه و میزان آمادگی تهران برای میانجیگری میان آنکارا و دمشق گفت: تصمیم نهایی در خصوص سوریه برعهده ملت آن است و طرف‌های تاثیرگذار در اوضاع سوریه باید برای پایان دادن به اوضاع اسفبار این کشور به ایفای نقش پرداخته و به گفت‌وگوی سیاسی به عنوان یک "ضرورت" نگاه کنند که راهی برای فرار از آن نیست.

بنابر گزارش خبرگزاری کویت، وی هم‌چنین با تاکید بر ضرورت استفاده از گزینه سیاسی برای حل بحران سوریه حل این مساله به واسطه در پیش گرفتن گزینه های نظامی را تنها یک "توهم" دانست.

ظریف در ادامه از کشور دوست ترکیه نیز خواست تا در مقابل تندروی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها بایستد.

وی در واکنش به اظهارات مسوولان سوری مبنی بر اینکه تفاهمنامه ژنو تاثیر مثبتی بر بحران سوریه خواهد داشت، گفت که ایران معتقد است آینده سوریه توسط مردم آن تعیین می‌شود و تنها راه حل آن استفاده از صندوق‌های رای است چرا که این رای ملت است که می‌تواند تنها راه برای حل این مشکل باشد.

وزیر امور خارجه ایران درباره تعیین سفیر جدید ایران در کویت بیان کرد که روابط تهران - کویت از اهمیت زیادی برخوردار است. سفیر ایران در کویت انتخاب و به رییس جمهور پیشنهاد شده است و این موضوع فعلا در حال بررسی است.

وی ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور با جدیت زیادی پیگیری شود.

ظریف درخصوص آزادی عادل الحوال از شهروندان کویتی که در اختیار نیروهای امنیتی ایران بود، گفت که وزارت امور خارجه توانست در این مساله که جنبه امنیتی داشت، وارد شود. این گام وزارت امور خارجه در راستای شروع خوب در روابط خوب میان دو کشور بوده است.

وی درباره برگزاری دور دوم کمیته مشترک اقتصادی که بعد از گذشت شش سال از نشست اول انجام شد، اظهار کرد که این مساله بیانگر عزم و اراده دو کشور برای داشتن ارتباطاتی مستمر و بازکردن صفحه جدیدی در روابط با این کشور در زمینه‌های مختلف است. هم‌چنین منطقه چالش‌های مشترکی را پشت سر می‌گذارد که نیازمند همکاری کشورها است.

وی با اشاره به دیدارهایش با امیر و وزیر امور خارجه کویت گفت که به دیدگاه‌های آنها گوش داده است و باید از امنیت و ثبات در منطقه حمایت کرد.

شیخ صباح خالد حمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت نیز در این نشست گفت که طی نشست دور دوم کمیسیون مشترک ایران و کویت همه زمینه‌های همکاری و مسایل حائز اهمیت دو کشور و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ما همه مسایل از جمله آنچه که بیانگر عمق روابط ایران و کویت باشد و آن را در چارچوب مناسبی قرار دهد، مورد بررسی قرار دادیم. هم‌چنین مباحث جدی و مهمی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره به همراه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

شیخ صباح با اشاره به همراهی‌اش با ظریف در دیدار با امیر کویت گفت که وزیر امور خارجه ایران سلام حسن روحانی، رییس جمهور ایران و خواست‌شان برای همکاری بیشتر در راستای منافع دو کشور دوست را ابلاغ کرد.

وی هم‌چنین مواضع تاریخی دو کشور دوست را یادآور شد و گفت که روابط دیپلماتیک میان ایران و کویت به 52 سال قبل برمی‌گردد.

وزیر خارجه کویت در ادامه توفیق بیشتر کمیسیون مشترک را خواستار شد و درباره میانجیگری کویت میان ایران و عربستان نیز بیان کرد که همه کشورهای منطقه دوست دارند که روابط فیمابین شان عادی و بر اساس اصل قوانین بین‌المللی و حسن همجواری باشد.

وی افزود: ما با توجه زیادی اظهارات روحانی را در خصوص ایجاد روابط همکاری با کشورهای منطقه و به ویژه عربستان و همچنین علائم مثبت مربوط به پاسخ پادشاه عربستان به این اظهارات را پیگیری می‌کنیم.

شیخ صباح در پایان گفت که همه کشورهای منطقه خواهان همکاری سازنده برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه هستند.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو : نظر ظریف درباره استفاده از گزینه نظامی برای حل بحران سوریه