نظر رئیس قوه قضاییه درباره توافق هسته ای : رییس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه ...


رییس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه نباید «حیات و ممات کشور» را به این توافق گره زد، گفت: البته مشخص است تحریم ها، فی الجمله آثاری مثبت بر وضع اقتصادی کشور خواهد داشت و امید است که توافق ها وضع را بهتر کند خبرگزاری ایرنا: رییس قوه قضاییه با تقدیر از «تلاش ها و زحمات» تیم مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: توافق ایران و گروه 1+5 نشان دهنده ایستادگی بر روی حقوق هسته ای ملت ایران است و انتظار همین بود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی ابراز امیدواری کرد: ادامه این مذاکرات نیز با «تحفظ» بر خطوط قرمز نظام و ایستادگی بر حقوق هسته ای ملت ایران دنبال شود.

وی با بیان اینکه «چنین مذاکراتی به تلاش زیاد و کسب آمادگی فراوان از سوی مذاکره کنندگان نیاز داشت»، افزود: توافق ایران و گروه 1+5 که نشاندهنده ایستادگی بر روی حقوق هسته ای ملت ایران است، جای تشکر دارد و انتظار از مذاکره کنندگان ایرانی که به تعبیر مقام معظم رهبری فرزندان این مرز و بوم و انقلاب هستند، نیز همین بود.

رییس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه نباید «حیات و ممات کشور» را به این توافق گره زد، اظهار داشت: البته مشخص است تحریم ها، فی الجمله آثاری مثبت بر وضع اقتصادی کشور خواهد داشت و امید است که توافق ها وضع را بهتر کند، اما کشور و ملت ما ارزش های حیاتی خود را به این فراز و نشیب ها نمی فروشد و نباید تصور کرد که اگر تحریم ها ادامه پیدا می کرد مسیر کشور در پیگیری ارزش های والا و اهداف مقدس جمهوری اسلامی، عوض می شد.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «ملت ما با پایداری در طول سی و چند سال گذشته نشان داد که تحریم ها نمی توانند اهداف کشور را تغییر دهند»، افزود: بنابراین نباید وضع طوری نشان داده شود که گویا حیات و ممات کشور منوط به این توافق نامه هاست.

رییس دستگاه قضا، «عقلانیت» و «تدبیر» در اداره امور را خواست همه مردم دانست و افزود: مردم ما خوشحال می شوند که دولتمردان شان بتوانند با تدبیر امور را اداره کنند و به پیش ببرند، اما همزمان توقع دارند که پیشبرد امور با پایداری بر حقوق ملت و رعایت خطوط قرمز باشد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگر از سخنانش با گرامیداشت هفته بسیج، این مناسبت را یادآور «رشادت ها، پایداری ها و ایثارگری های بی نظیری» دانست که در دوران دفاع مقدس و پس از آن موجب حفظ کیان کشور و نظام شد.

وی خاطر نشان کرد: بسیج نهالی است که حضرت امام(ره) با تیزبینی غرس کردند و اکنون به «شجره طیبه» پرثمری برای کشور تبدیل شده است.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: امام راحل تیزبینی خاصی در زمینه به حرکت درآوردن توده های مردم، برانگیختن فطرت های انسانی و آنچه در روایات ما از آن به عنوان«دفائن عقول» یادشده است، داشتند.

وی با یادآوری سخنان اخیر مقام معظم رهبری در اجتماع بسیجیان، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که بسیج فقط شامل کسانی که رسماً به این نهاد پیوسته اند نمی شود بلکه همه کسانی که ارزش ها و آرمان های بسیج را قبول دارند و از آنها حمایت می کنند و آنان را مورد تشویق قرار می دهند، هم بسیجی هستند.

رییس دستگاه قضا، اظهار امیدواری کرد که بسیج همچنان بتواند در حفظ ارزش های این کشور «مقاوم و پایدار» بماند و در مقابل تهاجم های فرهنگی نیز «ایستادگی» کند.

آملی لاریجانی همچنین با محکوم کردن حمله انتحاری به سفارت ایران در لبنان و تسلیت شهادت رایزن فرهنگی و برخی دیگر از کارکنان کشورمان در این حادثه تروریستی، این اقدام جنایتکارانه را نتیجه همکاری صهیونیست ها و گروه های تکفیری دانست.

وی افزود: آشکار است که صهیونیست ها از افق روشن انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هراسانند و گروه های تکفیری و سلفی به دلیل برخورداری از تفکری ارتجاعی و غیرقابل پذیرش در دنیای اسلام، از عقلانیت شیعی در هراسند.

آیت الله آملی لاریجانی با یادآوری جنایات گروه های تکفیری در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی، تصریح کرد: تردیدی نیست که پشت پرده این ترورها، توطئه ایجاد تفرقه مذهبی در میان مسلمانان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی در خصوص آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی ادامه یافت.


ویدیو : نظر رئیس قوه قضاییه درباره توافق هسته ای