نظریه ای در اثبات یا رد وجود بابانوئل : مهندس مکانیک آمریکایی به منظور آسان ...



مهندس مکانیک آمریکایی به منظور آسان کردن مسئولیت خانواده ها برای پاسخ دادن به سئوالات بی پایان کودکان درباره وجود یا عدم وجود بابانوئل با استفاده از مدارک و حقایق نظریه علمی را برای اثبات یا رد وجود بابانوئل ارائه کرده است.

 

پریوش نظریه , نظریه داروین , نظریه تکامل

 

مهندس مکانیک آمریکایی به منظور آسان کردن مسئولیت خانواده ها برای پاسخ دادن به سئوالات بی پایان کودکان درباره وجود یا عدم وجود بابانوئل با استفاده از مدارک و حقایق نظریه علمی را برای اثبات یا رد وجود بابانوئل ارائه کرده است.

 

ارائه روشهای علمی یکی از افتخارات تفکر انسانی به شمار می رود حتی در صورتی که از آن برای اثبات یک داستان کودکانه قدیمی استفاده شود.

 

تام هابر مهندس الکترونیکی در سن فرانسیسکو تصمیم گرفته با استفاده از این افتخار انسانی و با کمک گرفتن از دانش خود ثابت کند که آیا در جهان بابا نوئل واقعی وجود دارد یا خیر؟

 

بسیاری از کودکان در طول دوران تحصیل خود تلاش می کنند مدارکی را برای اثبات وجود بابا نوئل به دیگر همکلاسی هایی که به این شخصیت اعتقادی ندارند، ارائه کنند و برای جمع آوری این مدارک سئوالات ناخوشایند و گیج کننده ای را از خانواده های خود می پرسند، همین سئوالات هابر را بر آن داشت تا با کمک گرفتن از علم خود در زمینه مدل سازی به حل این مسئله بپردازد.

 

بر اساس این شیوه مدارک گسترده ای وجود دارد تا کودکان بتوانند ادعا کنند این موجود افسانه ای، شاد و سالخورده به ملاقات آنها رفته است اما در صورتی که شواهد جدیدی در این رابطه ارائه شود آنها می توانند از مدل علمی جدید هابر استفاده کنند.

 

در ادامه بخشهایی که هابر بر اساس آنها نظریه علمی خود را برای حل مسئله بابانوئل ارائه کرده است، مشاهده می شوند:

 

۱) چارچوب محکمی از درک وجود بابا نوئل وجود دارد که توسط شواهد فیزیکی قدرتمندی حمایت می شوند، مثل کلوچه های گاز زده شده صبحگاه، هدایای زیر درخت کاج، نشانه های عینی و ...

 

۲) با وجود اینکه داستان بابا نوئل به بسیاری از سئوالات مهم پاسخ می دهد، سئوالات جدیدی را نیز به وجود می آورد سئوالی مانند "کیسه بابا نوئل چقدر بزرگ بود؟"

 

۳) داستان بابا نوئل می تواند جعلی باشد و به محض اینکه شواهدی برای تایید خورده شدن کلوچه های کریسمس توسط فردی به جز بابا نوئل به دست آید، افراد تئوری خود را به سرعت تغییر داده و در واقع آن را برای احتمالات بعدی باز و قابل تغییر نگاه می دارند.

 

۴) اعتبار بابا نوئل توسط عموم مردم تایید نشده است اما بر اساس واقعیت عینی افراد مختلف می توانند تئوری های مختلفی را در رابطه با وجود این شخصیت داشته باشند و همیشه برای ارائه مدارک جدید خود آزاد هستند.

 

 

 


ویدیو : نظریه ای در اثبات یا رد وجود بابانوئل