نصیریان: هدف کمدی خنداندن مردم نیست : اخبار فرهنگی - نصیریان: هدف کمدی خنداندن ...



اخبار فرهنگی - نصیریان: هدف کمدی خنداندن مردم نیست

کمدی تنها نقاط ضعف انسانی را خنده‌آور منعکس می‌کند اما در نهایت ساختار و شخصیت‌پردازی و چالش دارد.

 

نیازی نیست مردم را با پول دنبال خود بکشید , علی نصیریان , فیلم کمدی

علی نصیریان گفت: جامعه ما نیاز به کمدی دارد، منظور این نیست که ما به هر ترتیب و وسیله‌ای مخاطبان را بخندانیم، چرا که هدف کمدی خنداندن مردم نیست.

به گزارش فارس، آیین پایانی هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره عصر روز گذشته در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

علی نصیریان پیشکسوت تئاتر در این مراسم ضمن تقدیر از متولیان برگزار کننده این جشنواره اظهار داشت: این اقدام اتفاق خوبی است. جامعه ما نیاز به کمدی دارد، منظور این نیست که ما به هر ترتیب و وسیله‌ای مخاطبان را بخندانیم، هدف کمدی خنداندن مردم نیست .

وی ضمن اشاره به این مطلب که کمدی هم همانند تئاتر چارچوبی دارد، ابراز داشت: کمدی تنها نقاط ضعف انسانی را خنده‌آور منعکس می‌کند اما در نهایت ساختار و شخصیت‌پردازی و چالش دارد.

به گفته این بازیگر، نکته این است که باید به جوانانی که کار کمدی را آغاز کرده و وارد این عرصه شده اند توصیه کنم که جا پای گذشتگان نگذارند، تقلید و یا حرکت‌های گذشته را تکرار کردن چیز مطلوبی نیست، جوانان انرژی و فکر دارند پس باید نوآورانه حرکت کنند. فکر می‌کنم تجربه را بازگو کردن خوب نیست چون آن تجربیات برای نسل خودم مناسب است و به درد جوان امروز نمی خورد او باید خودش تجربه کند.

داور این جشنواره در ادامه اظهار داشت: در آثار بخش تئاتر تنها یک اثر خلاقانه بود، اما مسئله خلاقیت باید متبلور شود، نگاه‌ها و برداشت‌ها تازه است و این اتفاق در تئاتر در حال رخ دادن است. جوانان امروز خیلی خوب کار می‌کنند مردم نیز از کار خوب استقبال می‌کنند از این رو آثار خوب دارای مخاطب است.

نصیریان با تشکر از مدیریت حوزه برای توجه به طنز متذکر شد: از مدیریت حوزه استدعا دارم کاری را که شروع کرده‌اند مبدل به جریان هنری کنند و محدود به جشنواره طنز نشوند، تئاتر کمدی را مبدل به جریان کنند، در طول سال کارگاه‌ها و کلاس های نمایشنامه نویسی و بازیگری را برگزار و کارگردانی را آموزش دهند. تا کوران ایجاد نکنیم حرکتی در هیچ زمینه هنری ایجاد نمی‌شود.

 

اخبار فرهنگی - فارس


ویدیو : نصیریان: هدف کمدی خنداندن مردم نیست