نشانه های رفتن کی‌روش از تیم ملی : فدراسیون فوتبال به تمام قول هایی که درباره ...


فدراسیون فوتبال به تمام قول هایی که درباره لباس، زمین و بازی های دوستانه به کروش داده بود، عمل نکرده است. خبرآنلاین: چیزی حدود شصت روز قبل، کارلوس کروش به این امید از ایران رفت که وقتی بر می گردد همه چیز برای حضور ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فراهم شود، اما اکنون چند روز تا بازگشت سرمربی تیم ملی به تهران باقی مانده اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. دیگر شاید تکرار مکررات باشد که از خواسته های کروش بنویسیم. از اینکه او برای حضور موفق تیم ملی در انتخابی جام جهانی چه می خواهد و تهیه زمین، لباس، بازیهای دوستانه و اردوها پیش پا افتاده ترین موضوعاتی است که کروش امیدوار به حلش شود. در زیر نگاهی داریم به خواسته های کروش از فدراسیون فوتبال، قول و قرارهای انجام شده و مراحل پیشرفت کار.

*زمین چمن کمپ تیم ملی

کروش می گوید اولین ابزاری که می تواند به موفقیت تیم ملی کمک کند، زمین تمرین است. او مثل بقیه مربیان معتقد است که بدون داشتن زمین تمرین نمی شود امیدی داشت برای آماده سازی تیم ملی اما بعد 5 سال او هنوز نتوانسته این موضوع را در فدراسیون فوتبال جا بیندازد که تهیه یک زمین چمن ساده چه نقشی می تواند در آماده شدن تیم ملی بازی کند. پیش از سفر کروش به پرتغال و آفریقای جنوبی، کروش از فدراسیون خواست هر طور که می توانند شرایط زمین را آماده مرحله بعد کنند. بعد از این جلسه و قول و قرار انجام گرفته، کفاشیان به همراه معاون پشتیبانی وزارت ورزش به کمپ تیم ملی رفتند و بعد از این بازدید، کفاشیان گفت که وزارت ورزش برای بازسازی چمن کمپ تیم ملی قول مساعد داده است. چند روز بعد، این قول از سوی وزارت ورزش تکذیب شد. بعد از این تکذیب، شهرداری تهران اعلام کرد که زمین کمپ تیمهای ملی را ترمیم می کند و این وعده تازه امید زیادی را به وجود آورد که این اتفاق صورت بگیرد و آرزوی بزرگ فوتبال ملی برآورده شود اما اکنون تنها سه روز پیش از بازگشت کروش به ایران هنوز هیچ اتفاقی روی زمین چمن نیفتاده است.

*اردو و بازیهای دوستانه

کروش پیش از سفرش به آفریقای جنوبی از فدراسیون فوتبال خواست چه او در تیم ملی بماند، چه از تیم ملی جدا شود شرایط را برای برپایی اردوی تیم ملی در خرداد ماه فراهم کنند. در خرداد 95 دو روز به عنوان فیفا دی لحاظ شده و کروش معتقد است این دو روز می تواند نقش بزرگی در موفقیت تیم ملی ایفا کند اما در شرایطی که تقریبا تمام حریفان آسیایی ایران تکلیفشان را برای آن دو بازی می دانند، تیم ملی ایران به عنوان بهترین تیم قاره در رنکینگ فیفا اصلا نمی داند که در آن روزها اردو دارد یا خیر! این در حالی است که یک ماه قبل برخی مقامات فدراسیون فوتبال اعلام کردند که بازی دوستانه با مقدونیه قطعی شده و احتمال رویارویی با تیم ملی نروژ هم وجود دارد که البته این موضوع هم توسط کفاشیان تکذیب شد و گفت هیچ بازی دوستانه ای برای تیم ملی قطعی نشده است.

*لباس و تجهیزات

از مرداد 94 تاکنون لباس بهترین تیم آسیا هیچ اسپانسری ندارد. وقتی مرداد گذشته قرارداد فدراسیون فوتبال با آل اشپورت به پایان رسید، برخی برندها برای فعالیت در فوتبال ملی ایران ابراز علاقه کردند. صحبت از لی نینگ، جوما، آدیداس، لوتو و ... شد و در نهایت علی کفاشیان اعلام کرد که فدراسیون فوتبال قراردادش را با آل اشپورت تمدید می کند. یک هفته بعد از این اظهارنظر، سایت فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه ای عجیب اعلام کرد که برندهای ورزشی می توانند ظرف یک هفته پیشنهاد خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کنند و از آن زمان (حدود یک ماه قبل) تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و همچنان تیم ملی ایران بدون اسپانسر است.

*کروش ماندنی است؟

با این وضعیت که هیچ کدام از خواسته های کروش محقق نشده، احتمال ماندن سرمربی تیم ملی بعد از فرودین 90 چیزی حدود صفر است. یک لحظه خودتان را جای کروش بگذارید، اینکه قبل رفتن به مرخصی کلی وعده وعید در حمایت از تیم ملی می شنوید و بعد از دو ماه هیچ اتفاقی نیفتاده، آیا با این شرایط می مانید؟ آیا فکر می کنید مقامات بالاسریتان شما را می خواهند که اینگونه خواسته هایتان را به هیچ گرفته اند؟ قطعا جواب منفی است.


ویدیو : نشانه های رفتن کی‌روش از تیم ملی