نشانه های بیماری شقاق یا فیشر کدام اند؟ : به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد ...


به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق گفته می شود. به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق گفته می شود. این زخم به صورت خطی در طول مقعد ظاهر می گردد و به این خاطر که این قسمت مقعد دریافت کننده های حسی بسیاری را داراست یک حالت فوق العاده دردآوری را موجب می گردد. که نشانه هایی نظیر یبوست - زایمان دفع مدفوع بزرگ و محکم و یا اسهال دراز مدت و نظایر آنها منجر به پدید آمدن شقاق یا فیشر می گردد.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.نشانه های بیماری ام اس , نشانه های بیماری ایدز , پشه ناقل بیماری مالاریا کدام است ؟


 ۸۸۸۷۰۸۹۶ - ۰۲۱  |  ۰۹۹۰۱۹۴۲۴۷۴  |  پاسخگویی: 9صبح تا 9 شب

به همین خاطر قسمتی از نشانه های آشکار شدن  شقاق یا فیشر را در زیر به صورت خلاصه می آوریم تا موقع ظاهر شدن این نشانه ها در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه فرمائید.

نشانه های بیماری شقاق یا فیشر

1- دارا بودن درد در موقع دفع مدفوع

2-خون ریزی از ناحیه مقعد

3-خون ریزی موقع مدفوع

4-سوزش و خارش قسمت مقعد

5-مشاهده رگه های خونی در روی مدفوع و یا دستمال توالت

6-دارا بودن درد و یا اسپاسم تا مدت ها پس از دفع مدفوع


کدام مورد، نشانه کمبود آهن است؟ , سکسکه های شما می تواند نشانه یکی از این بیماری های مهم باشد  , کدام مورد نشانه کمبود آهن است

انواع بیماری شقاق

شقاق حاد

به زخم ناحیه مقعد شقاق گفته می شود. شقاق حاد هنگامی اتفاق می افتد که عضله های مقعدی گرفتار اسپاسم گشته و نشانه هایی چون: مدفوع محکم و حجیم- اسهال های دراز مدت منجر به زخم شقاق می گردند که با سوزش و خارش و درد شدید موقع دفع مدفوع با رگه های خونی بر روی مدفوع و دستمال توالت همراه است.

علایم بیماری شقاق یا فیشر حاد

اگر از آغاز این نشانه ها شش هفته گذشته باشد به آن شقاق حاد گفته می شود. که در خیلی از مواقع با درمان دارویی –درمان یبوست با ر‍‍ژیم پر فیبر و در مواقعی با ملین ها و در برخی مواقع اشخاص بیمار مبتلا به اسهال مزمن جلوگیری از اسهال و گرم نگه داشتن عضله های قسمت مقعد با هر روز 3 مرتبه به مدت زمان  15 دقیقه در لگن آب گرم نشستن قابل درمان است.

شقاق مزمن

همانگونه که در شقاق حاد گفته شد به زخم قسمت مقعد شقاق گفته می شود اگر از آغاز بیماری هشت هفته سپری شود و درمان دارویی جلوی پیشروی بیماری را نگیرد شما به شقاق مزمن مبتلا هستید.

نشانه های بیماری چشم در کودکان , کدام یک از نشانه های کمبود آهن در افراد است ؟ , سکسکه، نشانه ای از بروز بیماری

علایم بیماری شقاق یا فیشر مزمن

منظور از شقاق مزمن همان اسپاسم عضله های مقعدی (اسفنکتر) است که جلوی خون رسانی به زخم قسمت مقعد می شود که باعث درمان نشدن و جوش خوردگی لبه های زخم با یکدیگر شده و در مواقعی یک زائده گوشتی به اسم زائده نگهبان در ابتدای آن پدیدار می شود. در این حالت احتیاج به جراحی شقاق با استفاده از لیزر است که می توان در مطب پزشک به حالت سرپایی با بی حسی موضعی عمل شود و دیگر بیمار پس از عمل، دردی از ناحیه شقاق احساس نخواهد کرد.


کلینیک جراحی و درمان بیماری های نیشیمنگاه
بواسیر (همورئید)، شقاق، کیست مویی و فیستول
با لیزر در یک جلسه


نشانه های بیماری قلبی , نشانه بیماری زونا , کدام بیماری‌‌ها ناتوانی جنسی می‌آورند؟  میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، نبش زاینده رود، پلاک 16، طبقه دوم

علایم و نشانه های بیماری آیکون , کدام مورد نشانه کمبود اهن است , مو درآوردن لاله گوش نشانه بیماری است  ۸۸۸۷۰۸۹۶ - ۰۲۱  |  ۰۹۹۰۱۹۴۲۴۷۴  |  پاسخگویی: 9صبح تا 9 شب

نشانه های بیماری سیفلیس , تب تیفویید نام دیگر کدام بیماری است , گرمای کدام ناحیه نشانه تب است

تماس مستقیم
۰۹۹۰۱۹۴۲۴۷۴ - ۸۸۸۷۰۸۹۶


جهت تعیین وقت و یا پرسش سوالات خود به لینک زیر مراجعه نمائید:

www.darmancolorectal.com/fissure


ویدیو : نشانه های بیماری شقاق یا فیشر کدام اند؟