نسل آینده درب های مترو +عکس : مترو یکی از وسیله های نقلیه عمومی است که در بسیاری ...



مترو یکی از وسیله های نقلیه عمومی است که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از آن استفاده می شود و روزانه افراد زیادی از آن استفاده می کنند و البته در این میان مشکلاتی نیز دارند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مترو در تمامی دنیا مشکلاتی دارد که البته برخی از آن ها با ایده های جالب قابل حل هستند یکی از این مشکلات گیر کردن میان درب مترو است.

حتما تا به حال دیده اید که فردی قصد خروج از مترو و یا وارد شدن به آن را دارد اما برای اینکه نمی داند چه زمان در بسته می شود نمی تواند زمانبندی درستی داشته باشد و بین درب گیر می کند.

بانک آینده , نقشه مترو تهران , مترو

به تازگی طراحان راه حلی را برای پایان دادن به این مشکل همیشگی پیدا کرده اند و آن درب های هوشمندی به نام "Signal Light" است که به شما در مورد وضعیت در اختار می دهد.

بر روی این درب های مترو چراغ هایی به صورت ساعت های شنی طراحی شده است که میزان زمانی که شما برای سوار شدن به مترو دارید را نشان می دهد.

مترو تهران , نقشه مترو , آینده

رنگ این چراغ ها از سبز شروع شده و پس از مدتی به زرد و سپس به قرمز تغییر رنگ می دهد که در این زمان درب های باسرعت زیادی بسته شده و مترو حرکت می کند.

بسیاری از طراحان این ایده را قبول کرده اند و از آن به عنوان یک روش مناسب برای حل مشکل مترو یاد می کنند. این درب ها قرار از تا چند سال آینده به طوری رسمی آغاز به کار کنند.

خطوط مترو , خطوط مترو تهران , شعب بانک آینده

منبع:yjc.ir


ویدیو : نسل آینده درب های مترو +عکس