نسخه گیاهی برای درمان كم‌خونی : یكی از مفیدترین خواص مارچوبه خاصیت خون‌سازی ...


یكی از مفیدترین خواص مارچوبه خاصیت خون‌سازی و افزایش تعداد گلبول های قرمز خون است به‌همین دلیل است كه درمانگران طب سنتی اصرار دارند این گیاه دارویی حتما در سبد غذایی دختران نوجوان و خانم‌های جوان و افرادی كه كم‌خونی دارند قرار گیرد.

درمان گیاهی اسهال خونی , درمان کم خونی با داروهای گیاهی , درمان گیاهی برای زود انزالی

مارچوبه به دلیل داشتن میزان قابل ملاحظه ای كلروفیل از جمله گیاهان و مواد غذایی طبیعی محسوب می شود كه به خونسازی بدن كمك می‌كند. مصرف مداوم و منظم این گیاه در سبد غذایی خانواده علاوه‌بر آن‌كه به تقویت قلب و عملكرد آن كمك می‌كند موجب تقویت بینایی و دید انسان نیز می شود.

به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب سنتی این گیاه تاثیر زیادی در تنظیم عملكرد دستگاه گوارش، درمان یبوست و همینطور تقویت مثانه دارد.

  • چگونه از مارچوبه استفاده كنیم؟
برای افزایش میزان گلبول های قرمز خون گیاه مارچوبه عموما به صورت خوراكی مصرف می‌شود. این گیاه به‌صورت پخته شده در مواد غذایی و انواع سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن چای یا دم نوش این گیاه نیز برای دریافت خواص مفیدش توصیه شده است. نوشیدن روزانه دست‌كم یك فنجان از چای این گیاه به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به ویژه در افراد سالمند كمك می‌كند.

ساده‌ترین روش برای تهیه غذا با مارچوبه استفاده از قطعات ریز شده آن در سالاد سبزی‌ها یا سوپ است. برای این منظور  توصیه شده مارچوبه را خرد و  آب پز كرده  و آن را به سوپ یا سالاد فصل خود اضافه كنید اما باید توجه داشت كه مصرف این گیاه دارویی به تمامی افراد توصیه نمی شود چرا كه در برخی منابع و متون طب سنتی  افراد مبتلا به ورم مجاری ادراری، افراد مبتلا به سنگ كلیه، افراد مبتلا به روماتیسم و همینطور افراد عصبی مزاج  از مصرف این گیاه دارویی منع شده‌اند.


ویدیو : نسخه گیاهی برای درمان كم‌خونی